TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Dorien
9-7-2010
|
1-10-2009 15:57:34
Lien ,
Een goede raad wees bij alles snel bij , de beste zijn altijd snel bezet. Wij hebben super lang naar een feestzaal moeten zoeken voor (jaja je leest het goed) juli 2010!! Zo ligt onze zaal nu vast. Fotograaf Ceremoniemeester en vervoer Gemeentehuis is gereserveerd. Mijn kleedje is gekozen. En volgende week gaan we onze ringen kiezen. Al veel geregeld dus maar beter goed voorbereid zijn dan maar half!
Groetjes Dorien 09.07.10
|
|
Steven
30-4-2011
|
1-10-2009 16:10:13
Hey Lien
Wij willen trouwen in april 2011 en zijn nu toch ook volop op zoek naar een zaal.
Groetjes An
|
|
Wendy
28-5-2011
|
1-10-2009 17:47:43
Hey, We trouwen 28 mei 2011 en zullen wsl volgende week onze zaal vastleggen (momenteel hebben we een optie op de zaal). Iedereen zegt wel dat we der vroeg bij zijn, maar toch waren er al verschillende zaterdagen van 2011 bezet!
|
|
tami
26-6-2010
|
1-10-2009 19:18:42
Beste Lien, je kan niet vroeg genoeg zijn. Na de feestzaal kan je best de kerk regelen (hoeft niet op dezelfde dag als het gemeentehuis -is vaak zelfs comfortabeler indien op een andere dag- maar moet nà het gemeentehuis want je hebt het trouwboekje nodig in de kerk). Ook DJ en fotograaf/videograaf, zodat jullie daarvan al zeker zijn dat ze nog vrij zijn op jullie datum (fotograaf Jef Celen bv., daar moet je snel bij zijn). Maar ook een goede DJ want die moet voor een geslaagde dansavond zorgen, dus wel vrij belangrijk.
Vervoer, ringen, bloemen, autoversiering, muziek voor de kerk, misboekjes,... daarvoor heb je nog meer dan tijd genoeg. Gemeentehuis mag je vaak maar 6 maanden van tevoren vastleggen dus dat moet je goed in het oog houden, tenzij ze bij jullie de datum al in potlood willen noteren en dan later in inkt opschrijven. Moet je even bevragen. De kleding, dat hangt er een beetje vanaf wat je wil. Je kan al rustig eens gaan kijken tijdens de solden (scheelt nogal in prijs en even mooi hoor !). Uitnodigingen, als je ze zelf maakt, kan je er nu zelfs al aan beginnen ; surfen op het net om ideetjes op te doen, evtl werken rond een bepaald thema,... Er kruipt best veel tijd in, in uitnodigingen zelf maken. Maar het is zo'n zalige bezigheid :) Nu je er toch zo vroeg bij bent en heel veel tijd hebt, waarom begin je niet in excel bv. een prijslijst bij te houden, zodat je weet hoe je totaalbudget er ongeveer zal uitzien ? Het vervelendste is : alle bedrijven waarvan je afhangt mailen voor prijsoffertes en op hun antwoorden moeten wachten. Niet iedereen antwoordt even snel. En bovenal : lees hier gewoon de berichtjes mee van andere bruidjes die zoeken naar vanalles en nog wat. Altijd interessant !
Veel plezier alvast ! Groetjes
|
|
Ellen
26-5-2012
|
1-10-2009 20:06:39
He Lien,
wij trouwen op 14 mei 2011. Ook nog vrij lang maar we zijn er toch al een eindje mee bezig. Vooral naar de gepaste locatie en het concept.
Wathebben wij (of eerder ik want mijn vriend vindt dit alles veeel te vroeg) al: - optie op de zaal (volgende zaterdag gaan we het vastleggen, hebben reeds afspraak) (hebben we vrij lang over gedaan, toch wel een aantal maanden) - fotograaf ligt vast (we wilden die éne per sé omdat we reeds werken hadden gezien van hem) - bruidskleed!!! (heeel vroeg maar ik ben zo verliefd erop, ben toevallig eens voorbij die winkel gegaan en het was liefde op het eerste gezicht) - trouwringen
dus eigenlijk al een paar zaken die vast liggen.
De volgende zaken dat we gaan doen zijn: de kerk, DJ (officieus is hij al op de hoogte, wil nog even wachten tot de zaal op papier vast staat). En dan gaan we even "rusten, laten bezinken" en dan beginnen we verder te zien...Uitnodigingen enz.
Groetjes hou je ons op de hoogte?
|
|
Lien
7-5-2011
|
1-10-2009 20:22:47
ja hoor ellen, ik hou u op de hoogte. De zaal zullen we waarschijnlijk ook zaterdag gaan vastleggen. Vandaag gebeld voor de kerk en daar ligt het ook al vast. Er waren trouwens al inschrijvingen voor 2011. Van fotograaf weten we niet wie er een goeien is? We gingen wachten tot de huwelijksbeurs in kortrijk in januari. Maar ik ben bang dat het dan al te laat is.
En wanneer moet ik kijken voor een bruidsjurk? Nu is het nog wat te vroeg maar in januari 2011 is het dan te laat? groetjes Lien
|
|
Katrien
15-5-2010
|
1-10-2009 20:40:20
Hallo, Mijn vriend heeft mij vorig jaar in september ten huwelijk gevraagd en wij trouwen in mei 2010. Wij zijn in november beginnen zoeken naar een zaal en er waren er al een heel deel bezet. Omdat we persé onze droomzaal wilden hebben we ons huwelijk zelf twee weken verder gezet dan onze eerste planning. Toen de feestzaal en rent a priest vastlag heb ik alles enkele maanden laten liggen. Ik wil er ook niet constant mee bezig zijn weet je... en nu ben ik sinds de voorbije maand terug begonnen met alles te regelen van fotograaf, trouwkleed, ceremoniewagens enz. en ik vind dat we nog tijd genoeg hebben. veel plezier
|
|
Gwen
14-5-2010
|
2-10-2009 14:05:01
Hallo,
Wij zijn al verloofd van januari 2008, dus ik kan er wel inkomen dat je al wat wilt regelen. Het belangrijkste is momenteel de zaal.
Ik zou zeggen geniet van de voorbereidingen.
Hier nog 224 dagen op de teller.
Gwen 14/05/2010
|
|
Jolien
5-3-2011
|
20-10-2009 15:23:07
Hallo,
Ook bij ons nog een hele tijd (maart 2011) maar we zijn al stilletjes aan begonnen met de voorbereidingen. Al een zaal of 4 gaan bekijken en waarschijnlijk valt de beslissing één dezer dagen. Ik denk dat dit het voornaamste is, want enkele zalen die wij bezocht hebben, hadden in maart 2011 niet alle datums meer vrij ! Soms niet te geloven hé ... Voor de rest ben ik alles wat aan het opzoeken, zoals kleedjes, ringen, ... Ik schrijf alles op of print info af en steek die dan in een map. Zo kan je snel alles terugvinden. In januari 2010 gaan we de trouwbeurs in Kortrijk bezoeken en daar normaal wel nog heel wat info krijgen en zaken regelen. Ik hoor ook altijd dat het nog lang is, maar liever te vroeg dan te laat hé !
Groetjes Jolien maart 2011
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|