Terug naar overzicht
Hallo,Wij zijn ook al eens bij AVA gaan informeren. De prijs die in de boeken staat is de prijs van de kaart. Kijk goed na of de enveloppen zijn inbegrepen in de prijs. Dit hangt af van boek tot boek.Dan komen daar nog drukkosten bij:- eerst drukgang (opstartkost) 62 euro (dit is de binnenkant van de kaart)- opdruk voorkant 20 euro- uitnodigingskaartjes 20euro (per kant)Dat zijn ongeveer de vaste kosten. Hopelijk ben je met mijn uitleg iets.Succes!E.-x-
Hey eDank u voor de informatie!Nog een klein vraagje: die prijzen die je opsomde, voor hoeveel exemplaren is dat dan?En als je 4 verschillende uitnodigingskaartjes zou willen (4 verschillende tekstjes), hoe gebeurt dat dan?De uitnodigingskaartjes zitten al standaard in het ontwerp dat wij zouden kiezen, maar we zouden er moeten hebben voor de mensen die 's morgens bij ons uitgenodigd zijn, voor de mensen van de receptie, voor die van het avondfeest en dan nog die op receptie én avondfeest zijn uitgenodigd.Op onze voorkant staat niks, dus dat valt dan al weg voor ons. Het is een kaart die ín een hoesje steekt en als je die daar dan uittrekt, komt de eigenlijke uitnodiging tevoorschijn.Bedankt voor de tip van de enveloppen. Dat moet ik idd eens nakijken :-)
Soms is het beter van naar een drukkerij te gaan, die hebben dezelfde boeken met kaarten zoals bij AVA maar hun prijzen zijn veel duidelijker!
Voor elke druk die erbij komt is het 20euro gewoon. Bijvoorbeeld:- we hebben 50 uitnodigingen in totaal (2euro)= 2*50 = 100 euro- 35 uitnodigingskaartjes (20 cent)= 35*0.20= 7 euro- opstartkosten = 67 euro-druk voor binnenkant kaart = 20euro- druk buitenkant (onze namen) = 20 euro- druk kaartjes = 20euroSommige drukkers werken ook met wisseldruk. Dat wil zeggen dat je bijvoorbeeld 4 versies maakt van de uitnodiging en dat dan altijd de tekst moet verandert worden. Ik weet niet of je daar zoveel bij uitspaart.Ik hoop dat dit al wat duidelijker is.Groetjes! -x-
heyWij hadden bij ava geinformeerd en dan was het 100 euro drukkosten.Wij hebben onze kaartjes online besteld bij paper-wish.com. Eerst was ik wat bang omdat alles online gebeurt maar tis een betere prijs voor identiek dezelfde kaartjes incl. enveloppe. Heb ze besteld en ik moet zeggen ze zien er prachtig uit. Net hetzelfde als bij de drukker.groetjes
De prijs ken je ondertussen al van hieronder.Wij waren héél tevreden van AVA! Op 2 weken tijd hadden wij al onze kaarten.Ook een voordeel: je betaalt geen meerkost als je in kleur wil drukken. Bij een drukker durft dat te variëren. Onze tekst werd in het framboosroze gedrukt, maar wilden we dit nu in het zwart of in het appel-blauw-zee-groen, dat kost allemaal evenveel!Groetjes,Véro