TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
funfoto
|
3-10-2009 11:16:53
|
|
Karmen
29-5-2010
|
3-10-2009 11:18:38
Dat is heel ongebruikelijk! Jullie kunnen zeker een zaal vinden waar dit niet zo is, ik zou dit zeker niet betalen, hoe mooi de zaal ook is! Geldverspilling!
|
|
tami
26-6-2010
|
3-10-2009 11:59:44
Beste Deborah,
dit is niet om je te ontmoedigen maar ik ken op z'n minst 1 zaal waar je per kelner 19 € betaalt en bij drie andere 25 € ! (Zo duur zijn die kelners in jouw zaal dus uiteindelijk nog niet). En de locaties waarover ik het heb, zijn dan absoluut geen kastelen of manoirs met park en fonteinen, hoor ! Het uurloon maakt het zo duur en het feit dat je na 22:00 u met nachttarief zit... De eigenaar heeft het jullie toch schriftelijk en van tevoren laten weten, hij heeft er alleen niks over gezegd bij jullie bezoek. Maar zo zijn er velen hoor ! Er was hier ooit een koppeltje dat op de dag van de afrekening met de zaal, steil achterover viel van de rekening. Ze hadden nl. de kleine lettertjes niet gelezen in de prijslijst dat de prijzen EXCL. btw waren en de eigenaars hebben er ook over gezwegen ! Uiteindelijk is die man van jullie zaal toch eerlijk. Maar misschien toch nog even verder zoeken naar een feestzaal die mss niet zo "woaaw" is -want daarvoor betaal je allemaal mee- maar die met een drankenforfait tot bv. 04:00 of 05:00 h werkt. De gasten komen toch niet om naar het decor te kijken maar naar jullie dus waarvoor dient dat prachtige decor eigenlijk ? Let wel, dit is slechts mijn mening : elkeen doet verder wat hij wil, hé :)
Groetjes
|
|
Nathalie
17-7-2010
|
3-10-2009 12:41:34
Deborah,
ik vind dit ook niet zo overdreven hoor. In onze zaal kan je kiezen drankenforfait of niet. Dit is toch zo in de meeste zaken. Als je een drankenforfait neemt, zitten hier ook de kelners bij in. Dit uurloon is best nog oke hoor.
Nathalie
|
|
Evi
15-5-2010
|
3-10-2009 12:41:40
Hey Deborah,
Dit wordt inderdaad vaak gedaan als je geen forfait neemt. Het is een beetje af te wegen wat je denkt dat je voordeligste uitkomt. De obers + drank betalen voor de hele avond of een drankenforfait waar alles inzit. Ik denk dat de eerste keuze goed is als je met heel wat ouder volk zit dat vroeg naar huis vertrekt. Het laatste (forfait) is volgens mij voordeliger als je met heel wat jong volk zit en als je vermoedt dat het feest wel tot in de vroege uurtjes zal duren! Wij hebben voor het laatste gekozen. Dat is ook het veiligste (nadien kom je niet voor onverwachte verrassingen!), je weet vooraf wat het feest zal kosten en punt.
Hopelijk helpt dit wat! Groetjes, Evi
|
|
Véronique
31-7-2009
|
3-10-2009 13:05:13
Aangezien iedere gast zelf zijn drank zal moeten betalen, zal er minder gedronken worden, waardoor de mensen van de zaal natuurlijk wel uit de kosten willen komen voor hun kelners. Lijkt me dus niet meer dan normaal dat je die zal moeten betalen.
Groetjes,
Véro
|
|
Ibe
22-5-2010
|
3-10-2009 15:10:07
Er zijn inderdaad zalen waar men de kelners moet betalen als je niet met een forfait werkt, dus eigenlijk niet zo ongebruikelijk. Maar aangezien de gasten zélf hun drank moeten betalen komt jullie dit nog altijd voordeliger uit dan te werken met een forfait. Een kleine raad: ik zou het zeker wél op de uitnodiging vermelden dat de mensen zelf hun consumpties moeten betalen...ik neem bvb amper geld mee naar een trouwfeest (behalve het kado dan)en ik denk dat de meeste mensen er wel vanuit gaan dat er op een trouwfeest gratis gegeten en gedronken kan worden.
|
|
Carolien
14-5-2011
|
3-10-2009 17:43:01
Ik vind dit eigenlijk ook wel vrij maar heeft wel als voordeel dat je dit op voorhand weet.
Welke zaal is dit?
|
|
Heidi
4-7-2009
|
3-10-2009 18:58:24
Ik sluit me aan bij Véronique, de zaal zal niet zoveel verdienen en die mensen werken 's nachts, dus zal de zaal doorrekenen op de kelners wat ik zeer normaal vind. Ik denk dat er nog zalen zijn die zo werken en zelfs duurder ook. Ik vind het trouwens vreemd dat gasten al van 22 uur zelf hun drank moeten betalen, dit zal de feeststemming een beetje indeuken vrees ik... Zou het idd zeker vermelden op de uitnodiging. Gr
|
|
Jessica
26-11-2009
|
3-10-2009 19:41:33
Hey Deborah,
Dit is echt een redelijke prijs voor een garçon. Heb zelf ook 7 jaar in de horeca gewerkt en mijn "toekomstige" man werkt nog altijd in de horeca, hij is projectverantwoordelijke/kok op grote evenementen en als ik hoor wat zij moeten betalen om garçon te huren dan val je pas achterover. Maar ik kan best begrijpen dat dit niet voor iedereen betaalbaar is, ook dat de gasten zelf moeten betalen vind ik raar. Heb dat nog nooit ergens meegemaakt.
Veel organisatieplezier nog
Groetjes Jessica 26/11/2009
|
|
Carolina
1-8-2009
|
4-10-2009 11:51:31
Sorry alvast, maar allé, vanaf 22uur de gasten zelf laten betalen?!? Sorry, maar das toch echt erover. Kan je dan niet op andere dingen besparen? bv. Goedkopere zaal, goedkoper menu, geen ceremoniemeester, cava ipv champagne, ... Je hebt vanalles op op te besparen hé. Als je veel oud volk hebt, betaal je drank dan per stuk ipv een vast forfait. Als je het toch zo doet, zet het dan heel duidelijk op de uitnodiging, anders zal je feest ook gedaan zijn om 22u!!!! groetjes, Carolina
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
4-10-2009 14:41:10
Die kelners moeten ook leven hé, dus is eigenlijk ni meer dan normaal. Op zich vind ik 't zelf nog meevallen, als je rekent wat dat wel niet kost aan uurloon nachttarief (en zondag na 24u), daarbij RSZ (ook de patronale), daar nog eens de BTW die de zaal moet aanrekenen, ik wil niet weten aan wat voor hongerloon die kelners daar werken als daar alles in zou moeten zitten!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|