Terug naar overzicht
Hoi Ilse,kan je op je aankondiging niet iets zetten in de aard van: Wij trouwen voor de wet in januari, voor de kerk in augustus en feesten doen we graag met jou erbij op 4 augustus... Een idee ?Groetjes,Tine
Gewoon maar een klein vraagje hoor; maar waarom liggen die data zover uiteen?ik snap sommige wel dat ze vrijdag wet en zaterdag kerk of een week ertussen ... maar 8 maanden???Vroeg het me gewoon maar even af,groetjesMieke13/05/06
Hey,Eigenlijk is het burgerlijk huwelijk alleen maar voor dichte familie hoor, dus moet je je vrienden en verre familie niet op de hoogte brengen. Er zijn zelfs gemeenten waar je met een zeer beperkt aantal mensen in de zaal binnen mag (bv wegens plaatsgebrek). Dan zou het nog ambetant zijn als die niet zouden binnen geraken.
aanvankelijk zouden we maar alleen voor de wet trouwen. Maar uiteindelijk hebben we toch maar beslist ook voor de kerk te trouwen maar ik wou dat in de zomervakantie laten doorgaan. Vandaar dat de data zover uiteen liggen.
Wij trouwen volgende week (28 oktober) voor de wet en ook pas in augustus (de 12de) voor de kerk. Wij doen dit vooral uit praktische overwegingen. Oorspronkelijk zouden we trouwen in augustus 2006, maar we zouden beginnen te bouwen en voor de lening wouden we dan wat eerder voor de wet trouwen. Wij hebben enkel ouders, grootouders, zus en getuigen uitgenodigd voor het huwelijk voor de wet en gewoon gezegd tegen de anderen dat ze zeer welkom zijn op het feest in augustus. Nu hebben we wel vernomen dat er veel mensen toch naar het gemeentehuis zullen komen volgende week. We hebben dan besloten om iets gaan te drinken met deze mensen vooraleer we gaan eten met de familie.GroetjesELKE