Nu Online
Momenteel zijn er 467 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

aankondiging

17-10-2005 17:25:08
hallo

in januari 2006 trouwen wij enkel voor de wet en op 4 augustus 2006 voor de kerk en dan zal ook het avondfeest zijn.
Nu wou ik toch graag een aankondiging sturen naar familie en vrienden voor ons burgerlijk huwelijk maar achteraf is er niks voorzien. Enkel voor ouders, getuigen, broers en zussen daar gaan we mee uit eten. Wat zet ik op de aankondiging voor januari zodat er geen misverstanden zijn.
Tis enkel maar om hun op de hoogte te brengen dat we voor de wet huwen.
Wie kan me helpen? Alvast bedankt.

Ilse
4-8-2006
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 435

Tine
6-8-2005
 Meld misbruik17-10-2005 17:31:14

Hoi Ilse,

kan je op je aankondiging niet iets zetten in de aard van: Wij trouwen voor de wet in januari, voor de kerk in augustus en feesten doen we graag met jou erbij op 4 augustus...

Een idee ?
Groetjes,
Tine

Skiwi
13-5-2006
 Meld misbruik17-10-2005 17:41:44

Gewoon maar een klein vraagje hoor; maar waarom liggen die data zover uiteen?
ik snap sommige wel dat ze vrijdag wet en zaterdag kerk of een week ertussen ... maar 8 maanden???

Vroeg het me gewoon maar even af,
groetjes
Mieke
13/05/06

Rozeke
20-12-2007
 Meld misbruik17-10-2005 17:44:21

Hey,
Eigenlijk is het burgerlijk huwelijk alleen maar voor dichte familie hoor, dus moet je je vrienden en verre familie niet op de hoogte brengen. Er zijn zelfs gemeenten waar je met een zeer beperkt aantal mensen in de zaal binnen mag (bv wegens plaatsgebrek). Dan zou het nog ambetant zijn als die niet zouden binnen geraken.

Ilse
4-8-2006
 Meld misbruik17-10-2005 18:55:39

aanvankelijk zouden we maar alleen voor de wet trouwen. Maar uiteindelijk hebben we toch maar beslist ook voor de kerk te trouwen maar ik wou dat in de zomervakantie laten doorgaan. Vandaar dat de data zover uiteen liggen.

Elke
12-8-2006
 Meld misbruik19-10-2005 12:56:02

Wij trouwen volgende week (28 oktober) voor de wet en ook pas in augustus (de 12de) voor de kerk. Wij doen dit vooral uit praktische overwegingen. Oorspronkelijk zouden we trouwen in augustus 2006, maar we zouden beginnen te bouwen en voor de lening wouden we dan wat eerder voor de wet trouwen.
Wij hebben enkel ouders, grootouders, zus en getuigen uitgenodigd voor het huwelijk voor de wet en gewoon gezegd tegen de anderen dat ze zeer welkom zijn op het feest in augustus. Nu hebben we wel vernomen dat er veel mensen toch naar het gemeentehuis zullen komen volgende week. We hebben dan besloten om iets gaan te drinken met deze mensen vooraleer we gaan eten met de familie.

Groetjes
ELKE

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...