Nu Online
Momenteel zijn er 313 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Feestzaal of zaal zonder catering?

5-10-2009 14:48:34
Hoi, ik zit met een dilemma en kan dus alle advies gebruiken. Mijn vriend en ik zijn momenteel aan het bouwen en willen ons trouwfeest dus zo goedkoop mogelijk houden. We hebben na lang zoeken uiteindelijk een zaal gevonden die ons allebei ligt en die ook qua prijs meevalt (52,5 euro p.p. voor aperitief, BBQ, dessert en drank tot 02u). Het probleem is echter dat we 75% van het feest op voorhand moeten betalen, terwijl we een groot deel van het feest wilden bekostigen met de envelopjes. Nu twijfelt mijn vriend en wil hij gewoon een parochiezaal huren en dan alles zelf regelen. Op zich is dat voor mij ook ok maar ik vraag me af of we wel goedkoper gaan uitkomen... Bovendien moeten we dan alles zelf organiseren, wat dus een hoop stress met zich meebrengt. Voordeel is wel dat we dan onze oorspronkelijke datum kunnen nemen (we hebben de trouw een week uitgesteld omdat de zaal al bezet was). Wat zouden jullie doen? Gaan voor de feestzaal of alles zelf doen?

sofie
10-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 1839

tania

Meld misbruik5-10-2009 14:56:31

hallo
wij doen ons feest in een parochiezaal
voordeel is je doet dan met de decoratie wat je wilt.
de prijs bij ons is ongeveer 34 EURO per persoon aperetief,hapjes,warm eten aan tafel(4 gangen) en savonds op het avondfeest dessertbuffet met kaas en vlees met stokbrood erbij en ajuinsoep.
de drank zal iets van een 500 EURO zijn (als er goed wordt gedronken zoals bij mn vriendin haar trouwfeest)(de brouwerprijs heb ik genomen vanmn vriendin haar feest. daar was bijna tweehonderd man en goede drinkers he.zijmoest 500 euro betalen.
maar het eten staat bij ons al vast qua prijs.dus die is correct.
wij zijn ook aant verbouwedn dus de prijs is voor ons heel belangrijk.
ps als je zelf rookt of veel vrienden hebt die roken
iseen parochiezaal beter
in een feestzaal moet je normaal buiten roken en dan heb je meer volk buiten staan dan op je feest zelf.zeker als ze dan buiten een praatje maken.
dat was ons tweede reden voor een parochie te neme,n
en de derde reden was dat ik me dan kon uitleven in de decoratie.
veel succes

Julie
10-9-2010
 Meld misbruik5-10-2009 15:16:16

Hoi Sofie,

Mijn vriend en ik hebben nooit getwijfeld over onze zaal. Ik zou echt nooit in een parochiezaal willen trouwen omwille van al het extra werk, iets wat je bij een feestzaal niet hebt. Wij vragen dan ook een beperkt aantal mensen en overdrijven niet met ons menu zodat we de kosten wat kunnen drukken. Ik denk dat veel afhangt van hoe stressbestendig je bent en hoeveel tijd je hebt voor de voorbereidingen. Ik ben helemaal niet stressbestendig en vind het dus heel handig dat het zaalpersoneel alles in mijn plaats doet. Zaal huren of feestzaal boeken... het heeft allebei zijn voor -en nadelen. Veel succes in ieder geval!

Julie

Nathalie
14-5-2011
 Meld misbruik5-10-2009 16:24:56

Hoi,

ook wij doen ons feest in een parochiezaal en tot nu toe hebben wij hier nog geen enkel probleem aan ondervonden.
De prijs bij ons is 27 euro per persoon (voorgerecht, warm en koud buffet en nagerecht). De drank zal volgens mij ook heel goed meevallen, deze kunnen we krijgen aan brouwersprijzen. Voor de zaal zelf zijn we 350 euro kwijt.
Bij ons zal de traiteur de zaal zelf ook versieren, we hoeven enkel maar door te geven met welke kleuren moeten werken (servetten, tafellakens, bloemstukjes op tafel, ...) Dus zoveel moet je dan zelf ook niet organiseren.

Veel succes met jullie keuze!

Eva
10-7-2010
 Meld misbruik5-10-2009 16:25:19

75% voorschot lijkt mij enorm veel, meestal word er een voorschot gevraagd van rond de 30%

Wij zelf organiseren onze trouw in een locatie onafhankelijk van een traiteur. Het vraagt wel wat organisatie om alles in orde te krijgen, maar als je op tijd begint brengt dit ook geen stress mee.

Heb je al met de zaal besproken om eventueel het voorschot te verlagen?

veel succes
eva

natasja
6-5-2011
 Meld misbruik6-10-2009 11:04:41

@ tania in welke feestzaal ga jij het dan doen?

Vera
22-8-2009
 Meld misbruik7-10-2009 17:10:13

Hey Sofie,
Ik ben er 100% zeker van dat je goedkoper gaat uitkomen als je alles zelf regelt. Je hebt dan uiteraard wel veel werk, maar met de hulp van familie en vrienden moet dat wel lukken. Wij hebben het ook gedaan en het was echt super!
75% voorschot lijkt me ook ongelooflijk veel!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info