TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Rik
|
6-10-2009 1:27:50
Wij hebben een interessante prijs/combinatie, DJ + videoreportage, misschien kun je daar iets mee doen? Kijk eens naar www.discovideo.be mvg Rik
|
|
natasja
6-5-2011
|
6-10-2009 8:19:39
dank je rik ik ben ineens gaan zien en de prijs valt idd zeer goed mee... dit adresje bewaren we al ;)
|
|
heidi
|
6-10-2009 8:23:36
rond dit budget kan je wel wat doen, maar stel prioriteiten. Ceremoniewagens hoef je al niet te nemen, zoek bij kennissen een leuke wagen vraag die te leen en fleur deze op, hetzelfde met een zaal (behalve als je dit belangerijk vind), ja kan een soort trouwfuif geven met hapjes, zeer leuk en kan volgens budget uitgewerkt worden. Stel hoofdzaken op wat je balangerijk vind, dan kan je van start gaan...
|
|
Sophie
22-5-2010
|
6-10-2009 8:32:53
Je maakt het allemaal zo duur als je zelf wil. Maar da's natuurlijk gemakkelijk gezegd... Je gaat langs beurzen, winkels, juweliers, ... en laat je kop helemaal zot maken. Telkens denk je: Ach, we nemen dat ietsje duurder wel, zoooo veel verschilt het niet... Tot je alles begint op te tellen...! Als je alles wil doen, zoals je écht wil, dan kan het zeker duur uitvallen. Maar als je echt rekening wil houden met het budget, dan moet je prioriteiten stellen en je niet te veel laten afleiden door andere leuke (dure) zaken... ! Komt allemaal goed!!!
|
|
natasja
6-5-2011
|
6-10-2009 8:37:10
dank je ... het is huwelijk voor de wet. ceremoniewagens al niet,ook geen ceremoniemeester. zaal,ringen,eten,drank,pak voor man en kind,kapper,uitnodigingen... enz... iemand tips voor goede zaal met eten en niet te duur?
|
|
tami
26-6-2010
|
6-10-2009 10:01:21
Hi Natasja, goedkope zalen bestaan hoor, zelfs als het geen parochiezaal is maar een feestzaal. In vorige berichtjes hier op het forum van ergens rond de zomerperiode, had een bruidje een feestzaal gevonden mèt menu voor 3.000 €. Dus het kan maar misschien zal je er wel iets verder voor moeten rijden... In welke provincie of streek zou je een zaal willen vinden ?
Groetjes
|
|
joke
14-8-2010
|
6-10-2009 10:15:34
hoi hoi,
wij hebben namiddag een bbq voor 100 man en savonds een vat met fritkraam voor 220 man en wij komen voor rond de 3000 euro. De zaal was 175 wel een parochiezaal maar je kan ze versieren of aankleden zoals je zelf wil e
|
|
natasja
6-5-2011
|
6-10-2009 11:00:50
hey, @ joke... doen jullie die bbq in die zaal? @ tami liefst rond provincie antwerpen
|
|
joke
14-8-2010
|
6-10-2009 11:44:18
hoi hoi,
neje de traiteur heeft buiten een tentje voorzien waar ze gaan in bakken en de rest is allemaal binnen voorzien. En savonds met de fritkraam juist hetzelfde de fritkraam word achter buiten aan de zaal geplaatst en dan kunnen we de grote deur open zetten en ben je zo in de zaal en zo weer terug in de fritkraam.
|
|
tami
26-6-2010
|
|
|
patricia
26-7-2008
|
6-10-2009 18:12:59
Hey, wij hebben onze feest in de feestzaal van restaurant Zuid-West te Lier gegeven. Ons voorschot werd volledig van het eindbedrag afgetrokken! Meestal is dat nergens het geval. Ons feest heeft ons dus ook geen fin. kater bezorgd. Het eten en de bediening waren trouwens SUPER! Je kan ook besparen op jullie vervoer! Niet de volledige suite moet je voorzien van auto's , die kunnen zich best wel met eigen vervoer verplaatsen. En goed surfen om een niet al te dure fotograaf te vinden e.d. Nog veel succes Patricia
|
|
Carolina
1-8-2009
|
6-10-2009 20:00:11
@Patricia: Dat het voorschot er terug afgetrokken wordt is normaal hoor. Het zou maar erg zijn. Enkel in zalen waardat je een zaalprijs moet betalen zoals een parochiezaal.
Een goedkope feestzaal met alle service is de Kapelhoeve in Turnhout.
Een duur item is de foto en videograaf. Maar hier hoef je geen "echte" voor te nemen maar die dit als hobby doen zijn vaak even goed. Allé, die van ons toch, volgen ook avondschool daarvoor. Wij hebben de foto's op cd gekregen. Bijna 2000 stuks, een fotoboek ga ik zelf maken met foto online denk ik. (of digiprint maar das duurder)
Een ceremoniemeester heb je helemaal niet nodig (we hebben dat absoluut niet gemist)
Een goedkope drukker is Z-service in Turnhout. Of bij Ava.
Mijn bruidsboeket was nog geen 70 euro, bij de bloemenwinkel hier in't dorp. Het waren dan nog kunstbloemen. Maar echte zouden bijna hetzelfde gekost hebben. Zeker in de zomer zijn de prijzen van de bloemen laag.
Wij hadden een gewoon gastenboek met lederen kaft voor 15 euro bij De Peuter in Herentals gehaald. Als je een videogastenboek ziet zitten raad ik 'Hetvideogastenboek' aan. Dit zijn vrienden van ons die er net mee gestart zijn.
Fede di Oro is heel goedkoop. Wij hebben vergeleken met andere merken. Evenveel goud en diamant. Een ander merk: damesring alleen meer dan 1500 euro, bij FDO dames en herenring samen voor nog geen 1200 euro. Ze hebben er veel goedkoper ook hé.
Als je echt een goedkoop kostuum zoekt kan je ook altijd bij JBC kostuums vinden. Of iets duurder bij Rommens in Zoersel. Maar dat is nog altijd goedkoper dan in de "echte" kostuum winkels zoals Wellens in Herentals of De Ville in Turnhout. Daar beginnen de kostuums (broek en vest) vanaf 600 euro.
Als bedankje op het feest had ik zakjes gevuld met mini merci chocolaatjes. Mini merci's bij Aldi, die zakjes kan je in 2 of 3 verdelen. Ik heb er ook enkele chocotoffs bijgestopt. En er een kaartje met de bijpassende tekst aangehangen: merci voor het meefeesten, merci voor het heffen van je glas merci voor de attentie, merci dat je er was! namen en datum
groetjes, Carolina
|
|
Prinses
17-4-2010
|
6-10-2009 23:24:23
Het rekreatief in wilrijk is een hele mooie zaal en heel schappelijk van prijs! Ze hebben een eigen catering dus je kan er ook eten als je wil.
|
|
lizi
21-8-2010
|
7-10-2009 16:33:36
ja trouwen is inderdaad duur. ik verschiet ook van de prijzen zene! vooral fotografen zijn ook heel duur. ik heb me al afgevraagd of ik nergens een trouwkleed zou kunnen huren. blijkbaar kan dit bij Farah Love in Zwijndrecht voor ong 400 euro. ik hoor van veel mensen dat ze achteraf hun kleed terug verkopen, anders het opbergen op zolder. mijn vriend gaat een kostuum laten maken bij Café Costume in Antwerpen, prijs: 550euro. gr Lizi
|
|
Vera
22-8-2009
|
7-10-2009 17:01:33
Hey Natasja, als je "all the way" gaat, kost het inderdaad handenvol geld! En het is allemaal zo verleidelijk om uiteindelijk hetgeen te kiezen waar je al een tijdje van droomt. Maar er zijn mogelijkheden genoeg om met een kleiner budget een prachtige dag te organiseren! Vraag bijv. aan een vriendin om ceremoniemeester te "spelen", kies enkel voor jullie tweetjes een mooie wagen ipv voor de hele suite, ga voor een eenvoudige en tijdloze trouwring ipv een ring van een ontwerper, stel de huwelijksreis een jaartje uit, kies voor een beginnende fotograaf of student fotografie en maak je trouwalbum zelf, neem geen bedankgeschenkjes en kies voor een eenvoudige, maar lekkere menu die je geen rib uit je lijf kost. Wij hadden bijv. een bbq met dessertbuffet en hier hebben we hele positieve reacties op gehad! Veel mensen vinden een trouwfeest in een dure zaal zo "stijf". Allemaal heel lekker, maar naar mijn mening is dit niet de essentie van een trouwfeest, maar wel het samenzijn met alle mensen die je graag ziet. No offence voor de mensen die dit wel graag willen/kunnen!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|