Nu Online
Momenteel zijn er 802 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Pfff … Schoonmoeders …

7-10-2009 8:26:41
Ik moet hier toch even mijn hartje luchten.
Ik heb namelijk mijn vriend beloofd om niets tegen mijn ouders te zeggen maar dan blijft het bij natuurlijk hangen hé … en dus moet het er toch eens uit …
Ik heb steeds meer en meer problemen met haar …
Mijn vriend is niet zo belangrijk voor haar (heef t ze zelf al verschillende keren gemeld) en bijgevolg is onze trouw ook niet zo belangrijk als die van haar andere zoon geweest (waar we overigs wel heel goed mee overeenkomen).
Nu doet ze niet anders dan ruzie maken en hoopt ze ook te stoken tussen mijn vriend en mij omdat we toch maar uit elkaar zouden gaan zodat de trouw niet zou doorgaan.
Ze wil namelijk niet sparen voor ons en alles wat we voorstellen is altijd te duur.
Nu heeft ze gisteren gezegd dat we al meer dan genoeg gehad hebben voor onze trouw (tot nu toe enkele voorschotten) en dat ze niets meer wil betalen …
Ik word het echt stilaan beu !!!!!
Voor mijn part komt ze evengoed niet naar de trouw maar dat kan ik natuurlijk ook niet maken hé …
Mijn schoonpa probeert zoveel mogelijk te temperen … maar dan maakt ze enkel maar ruzie met hem …
Het is echt soms een verschrikkelijk mens …. (sorry dat ik dit moet zeggen van mijn schoonmoeder !)

Sorry voor het storen …

Annelies

annelies
17-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 437

Annelien
10-7-2010
 Meld misbruik7-10-2009 8:46:59

Hey Annelies

Het betse wat je kan doen is haar het geld terug te geven en zelf voor jullie trouw te sparen. Wij doen dit ook, zodat niemand ons moet komen zeggen hoe of wat we moeten doen, want ik word daar ook onnozel van.
Het is natuurlijk niet gemakkelijk, maar je zal een jjaartje moeten doorbijten en dan kan niemand je achteraf verwijten dat je zoveel of zoveel gekregen hebt. Natuurlijk wringt dat als je vriend zijn broer wel wat gekregen had, maar jij toont je dan het sterkste hoor.

Veel moed!

evy
1-3-2009
 Meld misbruik7-10-2009 8:49:16

Nu kijk, ik begrijp ook écht niet waarom zij persé moeten betalen voor jullie trouw? Jullie trouwen toch?
Idd, vroeger was dit gewoonte, traditie, maar dit is al lang niet meer zo!
P.S. Wij hebben ook alles zelf betaald, en ervoor gespaard. Ik vind niet dat je schoonmoeder speciaal moet liggen sparen om jullie huwelijk te betalen. Spaar zelf ;-)

annelies
17-7-2010
 Meld misbruik7-10-2009 9:08:16

@ Evy

Ze had ons beloofd om onze trouw te betalen ... als huwelijkscadeau ...
Wij hebben haar nooit iets opgedrongen hieromtrent ... maar als zij dat beloofd ...

Sylvie
16-10-2009
 Meld misbruik7-10-2009 9:11:45

Er zijn wel meer mensen die hun beloftes niet nakomen; betaal zelf en je zet haar buitenspel!

Veel succes

Tina
1-5-2010
 Meld misbruik7-10-2009 9:24:26

Hey Annelies,

Ik kan begrijpen dat dit niet echt de reacties waren dat je had verwacht door je hart te luchten op dit forum ...

Ik begrijp dat je met deze reactie van je schoonmoeder serieus in je maag zit. Zeker als ze het beloofd had en je hierop dan gerekend hebt. De reactie dat haar andere zoon belangrijker is, vind ik al helemaal niet kunnen !
Laat het niet te hard aan je hart komen. Het is jullie trouw, jullie moment, en jullie liefde. Laat haar het vooral niet kapot maken. Je mond houden is een goed, maar tijdelijke oplossing. Kan er echt niet gepraat worden ? Misschien met je schoonvader (deze lijkt mij redelijk)?

Als dit echt niet goed komt en je de trouw uit fierheid (wat ik voor 100% begrijp) niet wil verzetten, kan je dan geen "lening" aangaan bij jouw ouders / broer of zus / grootouders ofzo ? Is niet de leukste keuze, maar deze zullen dit toch begrijpen, en je geen intrest laten betalen ...

Ik wens je veel sterkte in deze moeilijke periode en ben er zeker van dat dit zijn eigen wel zal uitwijzen.

De trouw zal er zeker komen ! Geniet verder van je organisatie en je toekomstige man.

TINA
1.5.2010

Deborah
17-7-2010
 Meld misbruik7-10-2009 9:26:12

Ik ben het eens met Sylvie, alles zelf betalen, desnoods op sommige dingen wat besparen enzo, om haar toch te laten zien dat je haar niet nodig hebt om gelukkig te zijn !!!
Zet ze mooi buitenspel en betrek er haar niet te veel meer in, ze zal het snel genoeg beseffen...

Succes

Rik

Meld misbruik7-10-2009 9:51:06

Saskia, het lijkt dus wel aanlokkelijk, dat ze jullie feest betaald. Maar zo te zien, en ik weet het zeker. Eens je zult moeten beginnen kiezen in essentiële zaken zoals, bruidsjurk, feestzaal e.d., het hek helemaal open staat voor: manipulatie, je eigen wensen niet kunnen doen, ruzie & discussies...
Ik zou het haar vriendelijk zeggen:"we organiseren alles zelf, om niemand lastig te vallen". Schiet ze in een colère? Blijf vriendelijk en bij je mening. Laat je niet met geld omkopen, jij zult de klos zijn, je schrijft het zelf. Het belangrijkste is, dat het een mooie dag wordt en niet eentje vol met wrok en frustaties. Je kunt je feest ook in een gehuurd parochiezaaltje geven, met bestelde traiteurschotels, mocht je wat krap zitten. Als iedereen lekker kan eten, drinken en swingen, zijn ze uiteindelijk content.

mvg rik www.discovideo.be

tami
26-6-2010
 Meld misbruik7-10-2009 11:02:28

Beste Annelies,
wellicht zal ik hier niet origineel zijn want ik kan me slechts aansluiten bij de meerderheid. Geld is nog altijd het beste middel om iemand mee in je macht te houden. Als je er kan voor zorgen dat je dat geld niet nodig hebt, is er dus ook geen macht meer over je en als schoonma dan stookt of iets niet goed vindt, hoef je je dat niet langer aan te trekken.
Het is makkelijk gezegd natuurlijk ; jullie rekenden wellicht op ten minste, hetgeen je schoonma beloofd heeft dat ze zou betalen. Als ze daar nu op terugkomt heeft ze dus geen woord -dat zou ik haar bij gelegenheid wel eens zeggen !-.
Intussen zou ik snoeien tot ik het budget terug op peil heb maar dan heb je wel de handen vrij.

Groetjes

Leen
19-6-2010
 Meld misbruik7-10-2009 13:57:12

Annelies,

Je zegt dat je wel goed overeenkomt met de broer van je vriend.
Misschien kan hij een goed woordje voor jullie doen? Als zijn trouwfeest wel door jouw schoonmoeder betaald geweest is, vind ik dat ze dit ook voor jullie moet doen.
Groetjes,

Leen

karen
30-11-2013
 Meld misbruik7-10-2009 16:41:45

ik heb gelukkig wel een leuke schoonmoeder, maar wij hebben beslist om alles zelf te betalen (wij wonen trouwens ook al een hele tijd samen). Zo kunnen we doen en laten wat we zelf willen

Hoi Yee

Meld misbruik8-10-2009 12:28:42

Het beste is dat je al haar geld teruggeeft en zelf voor jullie trouw te betalen. Dan kan ze jullie niks meer verwijten en doen jullie wat jullie zelf willen. Het is jullie dag!

Sylvia
20-6-2009
 Meld misbruik8-10-2009 14:49:37

know the feeling.. en idd zet haar buiten spel door alles zelf te betalen ! Wij hebben wel een financiele steun gekregen van mijn ouders maar hebben voor de rest alles zelf betaald, zelf beslist, zelf geregeld.. En dat gevoel is onbetaalbaar ! Probeer zo weinig mogelijk te rekenen op wat jullie gaan krijgen ! Want dat kan zwaar tegenvallen ! Wij hebben zelf vrij veel uitgegeven voor onze dag en natuurlijk dachten wij ook een groot deel terug te krijgen in cadeau's maar dat viel tegen. Dus de beste raad die ik je kan geven is bekijk je budget en reken op niks extra, dan valt het alleen maar mee als je het wel krijgt !!!
Wij hebben van mijn schoonmoeder 100 euro gekregen voor onze trouw, en twee maand later storte ze ineens nog 50 euro extra... Wat ze voor mijn part evengoed had kunnen laten maar soit...
Denk er aan dat je met je man verder moet en niet met je schoonmoeder, dat maakt het heel wat draaglijker geloof mij :D
Ik weet dat het niet gemakkelijk is maar probeer toch zoveel mogelijk te genieten van het regelen en van elkaar ! Laat niemand tussen jullie in komen en geniet zoooooo hard van jullie dag want hij is supersnel voorbij !!!
groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...