Nu Online
Momenteel zijn er 798 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Moedeloos

7-10-2009 21:39:52
Dag bruidjes,

Binnen 6 maanden trouwen wij en sommige dingen beginnen me echt te storen. Het probleem is, ik doe al de voorbereidingen eerst alleen: opzoeken van feestzalen, dingn maken, het zoeken van een geschikte fotograaf enzo. Ik heb gisteren een hele avond gezocht naar een fotograaf die prijs / kwaliteit goed is. Telefoontjes gedaan, mails verstuurt enzo om dingen te vergelijken. Op zich is dat niet zo erg, maar nu vind mijn vriend 500 euro het maximum om te geven voor een fotograaf. Hij doet echt geen moeite om te zoeken. Ik had zoiets van: ja als je dat eist, zoek er dan zelf een he en het moet dan nog een goede zijn ( en ik heb liefst een fotograaf die tot de openingsdans blijft). Maar dat is nu een detail van de vele andere dingen. Het is echt niet dat we zo in geldnood zitten ofzo, want ik heb al op veel dingen bespaard.
Het steekt me gewoon tegen dat hij percies alles zo duur en teveel vind, terwijl hij weet hoeveel het voor mij betekent.(ik ben echt geen vrouw dat vanalles nodig heeft). En het feit dat ik weet dat hij al zoveel gespaard heeft en lang bij zijn ouders gewoond heeft + dat ik nog maar enige tijd werk en ervoor zorg dat alles in twee wordt verdeeld (en vaak betaal ik wel een paar dingen zonder zijn tussenkomst)maakt me alleen maar nog maar moedelozer. Want ik trouw tenslotte maar een keer en wat we uiteindelijk gaan uitgeven aan onze trouw gaat misschien maar de helft zijn van een gemiddelde trouw<
Wel wat vinden jullie bruidjes, overdrijf ik

Sara
20-3-2010
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 406

Bart

Meld misbruik7-10-2009 23:45:43

Hey Sara,
Ik vind niet dat je overdrijft, maar ik denk dat je hem wel duidelijk moet maken dat het echt ontzettend belangrijk is voor jou. Dat je maar 1x trouwt en dat het van de eerste keer goed moet zijn.
Je moet het bezien dat hetgene waarvoor je betaalt iets is waar je de rest van je leven plezier van wilt hebben hè. Ik denk dat je vooral goed moet babbelen erover en je gevoel aan hem duidelijk maken. Succes !
Groetjes, Bart
(www.motionpictures.be )

Rik

Meld misbruik8-10-2009 0:10:16

Beste Sara, ik wil je heus niet ontmoedigen, maar je verhaal lezende, hou er rekening mee, dat zijn gedrag en meningen over sparen & uitgeven, zich niet alleen zullen beperken tot het budget van je trouwfeest, maar ook later.
Ik denk dat je met regelmaat je mening beter laat weten ipv je lot te ondergaan.
Hoeft daarom geen ruzie van te komen, trap niet in die val, gewoon wat assertiever zijn.
grtz Rik www.discovideo.be

Claudia
18-9-2010
 Meld misbruik8-10-2009 7:13:00

Dag Sara

Ik sluit me aan bij Rik. Ik denk ook dat dit iets is wat zich gaat blijven voordoen... Misschien dat een goed gesprek wel eens op zijn plaats is?

Groetjes

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik8-10-2009 7:52:11

Beste,

je geeft ook aan dat je alles in twee splitst, met alle respect, maar vind je dat normaal? :s

Oké, snap dat je de dingen beetje eerlijk wil laten verlopen hé, maar wanneer wij net gingen samenwonen, kwam ik van kot af en had eigenlijk niks, werkelijk niets. Hij had gelukkig al behoorlijk wat gespaard van zijn studentenjob. Zelf is hij nu pas in juni afgestudeerd en heeft hij afgelopen jaar stage en thesis gedaan, voor moment werkzoekende.

Ik daarintegen ben sinds september vorig jaar aan het werk, zoals je zelf snel kan concluderen, moesten we ons wel financieel afhankelijk opstellen van elkaar, da's misschien niet gemakkelijk, maar als je van elkaar houdt, moet dat wel kunnen. 't Is niet dat hij z'n best niet doet om werk te vinden, hij schrijft juist héél véél brieven, maar krijgt vaak nog niet eens een standaardantwoord terug. Omgekeerd wist hij ook dat ik die combinatie studeren/werken echt niet aan kon fysiek/mentaal, dus dat ik ook moeilijk al wat gespaard kon hebben.

Ik wil je niet veroordelen, ik kijk ook niet op je neer en zeg dit niet om te zeggen van: "Kijk is hoe WIJ dat gedaan hebben!". Ik hoop je alleen aan 't denken te zetten, want hoort zoiets in 'n relatie, zeker in 'n engament dat voor 't leven lang hoort te zijn. Hoor je dan te denken in termen van "mijn geld" en "haar geld", of denk je in term "ons gezinnetje", "ons huis", "onze trouw", ...

Toen we pas gingen samenwonen, investeerde hij in meubels en huur+waarborg, etc... Nu zal ik vooral "mijn" loon in huwelijk, dagelijkse aankopen, ontspanning voor ons, ... stoppen. Geven en nemen. Ondanks dat overleg ik graag met hem wat hij in gedachten heeft, probeer er rekening mee te houden. We hebben beetje van TV afgekeken en gezegd van, oké, op 3 vlakken mag je ECHT je zin doen, om toch redelijk te blijven hé.

Confronteer hem ook met feit dat die zelf niets doet. Ik wil hier helemaal geen ongelukkige mensen op forum, wil dan ook niet "stoken", maar je vraagt wel onze mening.

Veel sterkte in ieder geval!

Vera
22-8-2009
 Meld misbruik8-10-2009 9:37:11

Ik begrijp maar al te goed wat je bedoelt! Ik vond een goede fotograaf ook heel belangrijk, want ik wéét gewoon dat ik later nog heel vaak ons trouwalbum zal bovenhalen.
Eerst hadden we aan een collega van mijn man gevraagd om foto's te trekken (hij is amateur maar erg goed) en deze vroeg maar €250. Een dag nadat dit vastlag, liet hij ons weten dat hij tóch niet kon. Toen kon ik op zoek gaan naar een andere fotograaf. Ik was ook echt verschrokken van de prijzen en had iemand gevonden die €700 vroeg voor een uitgebreid pakket. Natuurlijk vond ik dit ook veel geld in vergelijking met de eerste fotograaf, maar ik kon het eraan geven. Mijn man wilde dit absoluut niet. Hij zei dat niemand dat album later ooit nog zou bekijken en dat we dit evengoed aan een kennis konden vragen. Maar dat zag ik absoluut niet zitten. Uiteindelijk hebben we een beginnende fotograaf gevonden die een superschappelijke prijs vroeg en de foto's zijn heel mooi geworden. Ik heb er zelf een album van gemaakt en mijn man vindt het ook helemaal geweldig!
Om een lang verhaal kort te maken: als jij hier echt op staat, moet je zeker een fotograaf nemen die jij wilt en waar je je goed bij voelt. Anders zal je achteraf echt spijt hebben dat je dit niet hebt gedaan. Je trouwt maar 1 keer en dit is echt een prachtig souvenir van deze mooie dag! En je kan eventueel ook nog besparen op andere zaken.

tami
26-6-2010
 Meld misbruik8-10-2009 10:11:57

Beste Sara,
helaas kan ik me slechts bij de mening van Rik aansluiten ; een mens krijgt z'n karakter bij z'n geboorte en dat is voor het léven !
Wat hij nu niet belangrijk vindt, zal hij nooit belangrijk vinden. Onthou dat. (Waarschijnlijk mag er wel geld uitgegeven worden aan dingen die hèm interesseren ?)
Je zal hem goed in zijn soep moeten doen dat je het niet ziet zitten op deze manier. Waarom zou alleen maar zijn mening tellen ? Laat je niet doen, hoor ! Kom op voor jezelf !
En dat jullie gescheiden rekeningen hebben, vind ik prima ! Wordt veel te weinig gedaan, vandaar de wrok wanneer het mis gaat. Goede rekeningen maken de beste vrienden.
Trouwens geld en gevoelens zijn twee aparte dingen.
Jij overdrijft dus helemaal niet maar ik zou toch maar eens een diepgaand gesprek met hem hebben want hij schijnt er zo weinig belangstelling voor te hebben...
Een goedkope fotograaf kan je vinden via een Academie voor Schone Kunsten ; een laatstejaarsstudent. Je kan altijd eerst even met de prof fotografie overleggen wie daarvoor het meest in aanmerking zou komen. Dat is althans wat ik zou doen. Maar dan zou mijn verloofde niet moeten verwachten dat ik daarna nog maar eens op iets anders ga snoeien !
Sterkte en groetjes

Sara
20-3-2010
 Meld misbruik8-10-2009 10:23:06

@ Kathleen,

Bedankt voor je reactie. Je vroeg: vind je het normaal dat alles in 2 gesplitst wordt.
Ik weet als dat niet gebeurt, ik gewoon bijna voor alles ga moeten opdraaien. Ik doe nu al uitgaven waardat hij niet tussenkomt. Twas gewoon om te zeggen dat ik niet profiteer van mijn vriend, maar ik wil wel wat redelijkheid.
Ik weet ik zie mijn vriend heel graag en hij mij ook, maar geld is echt zijn zwakke punt. En hij is dan percies voor geen rede vatbaar. Als het over geld gaat komt er vaak ruzie. En ik moet zeggen ik ben echt geen big spender.
Ik ben ook heel anders opgevoed, mijn ouders die betaalden gewoon hun ding, zonder alles in twee te verdelen.

Mijn bedoeling was om de mening van andere bruidjes te hebben, want soms begin ik echt aan mezelf te twijfelen.
Ik ben voor de rest een gelukkig bruidje, en ik heb voor de rest een super lieve, geen misse vriend (heel veel positieve eigenschappen), maar als het over geld gaat lijkt hij echt geobsedeerd door zijn geld. En dat maakt alles gewoon wat minder leuk.

Annelien
10-7-2010
 Meld misbruik8-10-2009 12:16:11

Dag Sara !

Goh, het feit dat je alles alleen moet voorbereiden dat is bij bijna alle koppels zo vrees ik. Ik moet ook alles opzoeken en vergelijkingen maken en als je hem dat dan op een schoteltje geeft en het nog altijd niet goed/ te duur is, dan wordt je daar idd moedeloos van. Zoals je zelf zegt, laat hem dan maar es iemand vinden die het voor minder kan doen. Het beste wat jij kan doen is een ecxel-sheet maken en daar verschillende fotografen inzetten met voor-en nadelen en de prijzen. Hij zal gauw zien dat het heus niet goedkoop is. Wij gooien ook niet alles buiten, in tegendeel want we betalen alles zelf, maar soms zie je ook in dat er naast de prijs ook nog andere voordelen aan zijn. Bovendien zijn foto's wel heel belangrijk. Ze leggen namelijk alles vast en het is jullie enige herinnering voor achteraf. Probeer hem met argumenten te overtuigen.

Groetjes en succes !

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik8-10-2009 17:33:21

Wij hadden op voorhand een 'raming' opgesteld en kwamen op +/- 16000 euro uit voor alles. Dat budget was dus vastgelegd. Voor de rest heb ik ook zowat helemaal alles zelf uitgedokterd en zolang we binnen dat budget bleven, vond mijn vriend (ondertussen man) dat wel ok. Aan het eind van de rit hadden we nog €2000 over.
Hebben jullie al zo'n bedrag vastgelegd? Kan je dan geen compromis maken, bv. iets meer uitgeven aan een fotograaf en dan iets minder aan iets anders?

Groetjes,

Véro

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik8-10-2009 19:07:03

@Sara,

gelukkig dan maar dat ik het me erger voorstelde dan 't in werkelijkheid is. Sjah, wel jammer dat 't zo'n gedoe is om geld, maar ja...ieder zijn dingetje inderdaad.

Misschien complementeren met "gezonde gierigheid", maar dat die ook moet weten wanneer er van te genieten. Je pakt geld tenslotte niet mee in je graf..

Sara
20-3-2010
 Meld misbruik8-10-2009 22:10:08

Ik heb het vandaag rustig besproken met mijn vriend en hij kon er toch al meer begrip voor opbrengen. Ik moet gewoon een beetje opletten op de manier waarop ik het hem vertel en hem een beetje tijd geven.
Als ik kijk naar zijn opvoeding kan ik dat ook een beetje begrijpen. Hij heeft zijn moeder vroeg verloren en zijn vader is gewoon erg gierig. Diene zou bijna geld vragen om zijne auto te verzetten omdat hij in de weg staat. Zo erg als zijn vader heeft hij het ook nog niet zitten.
Ik wist dat natuurlijk wel op voorhand,vroeger dacht ik als ik trouw niet te veel tralala en zo maar een keer als je als vrouw die plannen hebt en er over blijft verder dromen, veranderen sommige dingen toch. En wou ik toch wel een degelijk feest (prijs/ kwaliteit).

Sara
20-3-2010
 Meld misbruik8-10-2009 22:44:43

@ Véronique,

We hebben in het begin niet echt een raming gemaakt. Nu schat ik dat alles bijeen net geen 10000 euro gaat kosten (kledij, feestzaal, receptie, fotograaf, vervoer..) Wat wel meevalt voor zeker 80 personen te laten eten. Menukaartjes heb ik zelf ontworpen, die waren afgewerkt in kant (wel ietsje duurder). Ik heb aan een vriend gevraagd of we zijn auto kunnen gebruiken tegen een vriendenprijsje. Onze tafelversiering gaan weook zelf doen,. dj gaan we ook vragen aan vrienden,..

Veel succes iedereen nog met voorbereiding en bedankt voor jullie steuntje in de rug, want uiteindelijk is het wel een mooie tijd. En die voorbereidingen zijn soms een beetje stessvol, maar uiteindelijk is het
wel leuk.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...