Nu Online
Momenteel zijn er 572 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

receptie na huwelijksmis

18-10-2005 15:35:58

Ik ben hier nog eens terug.

Nog iets waar ik niet zeker van ben. Vaak hoor ik mensen praten over de receptie na de huwelijksmis....is dit iets dat sowieso altijd gedaan wordt? En wie vraag je daarvoor dan? Ik was van plan terug naar het ouderlijk huis te gaan met familie en vrienden en daar iets te drinken....

Graag wat meer hierover ?

Groetjes
Ann-Sophie

Ann-Sophie
9-9-2006
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 465

Els
1-4-2006
 Meld misbruik18-10-2005 16:57:56

Wij doen zowieso een receptie rechtstreeks na de mis... deze is bedoeld voor alle vrienden, kennissen en vooral verplichte genodigden (directeur en collega's, verre tantes en nonkels die anders lastig gaan doen,...) De mensen die ons nauwer aan het hart liggen (ander deel van vrienden, kennissen, buren... komen dan 's avonds op het avondfeest, ook echt voor het eten... Ik denk dat de receptie er vooral ook is om een beetje de kosten te drukken, want de 100 man die wij op onze receptie vragen, spaart ons toch weeral wat geld uit!!

Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik18-10-2005 17:11:51

Wij doen dit niet zo. Onze mis is om 11u. Na de mis gaan we, samen met de naaste familie (suite), naar de feestzaal voor een broodjeslunch. Rond 1u vertrekken wij voor de fotoreportage en de familie blijft in de feestzaal. Rond 16u begint de receptie.

Ann-Sophie
9-9-2006
 Meld misbruik18-10-2005 18:12:11

Merci voor de reacties....
Ik ben er nu nog niet over uit maar ik heb al een idee...
Wij trouwen om 14h voor de kerk, tussen dit en de receptie van het avondfeest zal dus nog een kleine 2h30 verschil zijn...
Mijn ouders hebben een redelijk groot huis dus misschien kan ik daar wel wat extra mensen mee naartoe nemen maar voor lang zal het niet zijn als we op tijd in de feestzaal willen zijn.....

't zal nog goed plannen worden !

groetjes

Inge

Meld misbruik18-10-2005 18:38:47

Wij trouwen ook om 14u en na de mis gaan we dadelijk naar feestzaal voor een receptie met alle mensen die in de mis waren. De familie en onze beste vrienden blijven na de receptie voor het diner en 's avonds is het dan het dansfeest waar dan ook onze andere vrienden bij zullen aansluiten.

Nadia
1-7-2006
 Meld misbruik18-10-2005 22:17:24

Onze 'receptie' is in de tuin van mijn ouders.
Maar da's enkel voor onze ouders, broers en zussen. That's it. Da's nie echt een receptie, ma voor mij voldoende.
Als je dat voor iedereen moet doen, da's enorm duur en niet noodzakelijk vind ik.

Ann-Sophie
9-9-2006
 Meld misbruik19-10-2005 18:25:47

Net zoals Nadia zal het bij ons ook bij mijn ouders doorgaan en 't zal in redelijk beperkte kring blijven. 's avonds op de receptie van het feest komen sowieso al de meeste mensen die we erbij willen. En doordat het bij mijn ouders doorgaat valt dat inderdaad nog mee van prijs ook. En zijzelf vinden het niet erg dat het bij hun doorgaat, integendeel....

groetjes

heidi
6-5-2006
 Meld misbruik20-10-2005 2:49:29

hoi,
bij ons gaan we dat ook in de tuin doen hopen dat het weer dan mee zit 06/05/06 maar kwestie ook van iets gezellig bij ouderlijk huis de meeste komen naar avondfeest zodus
groetjes xx

Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik20-10-2005 12:40:14

Dag Ann Sophie

Wij houden de receptie vooral omdat mijn ouders zoveel mensen kennen en het onmogelijk zou zijn om iedereen op het avondfeest te vragen. Mijn ouders alleen komen al aan 150 gasten op de receptie! Maar vermits we dat zo'n beetje zelf regelen valt het mee van prijs.

Groetjes

Vicky

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...