Nu Online
Momenteel zijn er 452 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Feest in de buurt

19-10-2005 10:01:14
Wij trouwen volgend jaar eind september/begin oktober - datum staat nog niet vast en is afhankelijk van beschikbaarheid van een zaal. Doen jullie het huwelijksfeest in de omgeving (ongeveer) van jullie woonplaats? Wij wonen in de buurt van Mechelen en denken er aan om het feest in A'pen (centrum) te houden... we hebben namelijk een leuke locatie gevonden maar vrezen dat het voor velen een beetje ver zal zijn?!

Ingrid
16-9-2006
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 979

Barbara
4-11-2005
 Meld misbruik19-10-2005 10:36:35

Hallo Ingrid,
Wij wonen in Gent, en mijn vriend is ook van daar afkomstig, maar mijn ouders wonen bij Brussel. Wij hebben gewoon de tofste zaal gekozen (volgend ons) in één van beide provincies. Het is zowel vanuit Gent als Merchtem een dik half uur rijden. Ik heb zeker geen spijt van onze beslissing, ben nog altijd weg van de zaal en uiteindelijk ben je daar wel de hele avond! Ik moet wel zeggen dat we hierdoor wel wat tijd verliezen met over-en-weer rijden die dag, daar moet je toch wel rekening mee houden, een trouwdag is zowiezo al superdruk. En wij trouwen op een vrijdag en zullen rond 16u op de Ring rond Brussel zitten dus moeten we daar toch genoeg tijd voor voorzien. En wat de gasten betreft: die van het avondfeest vinden het helemaal niet erg dat het een beetje een vreemde locatie is, maar voor de receptie hebben er toch heel wat mensen afgehaakt, die wel zouden gekomen zijn moest het bijvoorbeeld in Gent geweest zijn. Ik vind dat heel stom en zou zelf nooit zo redeneren, maar het is natuurlijk hun goed recht. Ik zou er alleszins geen andere zaal voor willen kiezen hebben, dus... ga maar af op je gevoel & kies voor de allermooiste (betaalbare :) )zaal!

Succes,
Barbara

cindy
10-6-2006
 Meld misbruik19-10-2005 10:37:05

hallo ingrid

wij trouwen op 10.06.2006

en wij wonen in Merksem
en ons feest is in Rijkevorsel
dus ook ver uiteen he.

Maar ja zal het zin dat Atwerpen duur is zenne

grts

Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik19-10-2005 12:22:43

Ik woon in Kalmthout, mijn vriend is van St.-Job (17 km uiteen). Bij ons gaat alles (gemeentehuis, mis en feest) door in Kalmthout.

Maar bij ons moeten er ook heel veel mensen van veeeeeel verder komen, hoor. Ik werk in Antwerpen (30 km van Kalmthout), dus alle collega's moeten van vrij ver komen. Ook de meeste familieleden en vrienden komen van verder weg: Lier, Boom, Wetteren, ...

Je kan nooit voor iedereen goed doen, dus doe vooral je eigen zin!!! Er zullen altijd mensen zijn die van ver moeten komen, of waarvoor het juist dichter is.

Els
1-4-2006
 Meld misbruik19-10-2005 12:48:18

Mechelen en Antwerpen dat is toch niet ver van elkaar?? Bij ons zijn er mensen die 400 km moeten rijden om op ons feest aanwezig te zijn... je doet wat je zelf het gemakkelijkste vindt, en wat jij de beste en ook betaalbare zaal vindt... Wie zou dat nu niet doen??

kathleen
3-12-2005
 Meld misbruik19-10-2005 13:05:23

Hey Ingrid,

ik (en mijn familie) zijn van Antwerpen centrum en omstreken, een groot deel van mijn vriend zijn familie woont tegen Erpe-Mere en mijn toekomstig schoonvader tegen Ronse .... en uiteindelijk doen wij ons feest in Brecht. Dus dat is allemaal ook niet zo bij de deur.

Maar ook wij hebben gekozen voor de locaties die ons het mooiste en meest betaalbare leek. Wij hebben sinds vorige week onze uitnodigingen verstuurd en nog geen echt negatieve reacties gekregen. Wij hadden zelfs een tante die spontaan voorstelde dat ze wel met heel haar gezin (toch zo'n 6 mensen) op hotel zou gaan en er een gezellig weekendje Antwerpen ging van maken met onze trouw als hoogtepunt.

Dus ik zou zeggen .... doe vooral waar je zelf zin in hebt en wat jullie betaalbaar vinden!

groetjes
kathleen
03.12.05

Ann
20-5-2006
 Meld misbruik19-10-2005 14:30:14

Wij houden het liever bij de deur.
Merchtem ligt dan ook in het centrum van waar iedereen moet afkomen.
Het feest zelf gaat door in GRIMBERGEN. Op zo'n 15 minuten van ons huisje. Dus dat gaat ook nog.
AAN BARBARA.... Waar wonen je ouders ergens in Merchtem? Ikzelf woon op de wolvertemsesteenweg

Ann
20/05/2006

Barbara
4-11-2005
 Meld misbruik19-10-2005 14:35:02

Hoi Ann,

Mijn ouders wonen in de Stoofstraat. Ons feest is in Lennik, maar we trouwen wel op het gemeentehuis van Merchtem! Hoe oud ben jij? Ik ben van 1981.

Groetjes,
Barbara

Lien
16-7-2005
 Meld misbruik19-10-2005 16:00:00

Voor de meesten zal die afstand niet veel rol spelen.

Wij wonen in Harelbeke en hebben ons feest in een zaal in de buurt gegeven. Mijn familie woont allemaal in Gent En de familie van 'mijn man' (nog altijd raar om te zeggen) woont in Ieper en Poperinge. Sommigen kwamen zelfs van Artmentiers (net over de grens)
Iedereen heeft dus zeker 45 à 100 km moeten rijden, maar toch waren ze er (bijna) allemaal!
We hadden wel adressen en telefoonnummers opgezocht van hotels in de buurt voor degenen die het niet zagen zitten om 's nachts zo'n eind terug te rijden.

Niet met de afstand inzitten dus!!

GRIET
23-9-2006
 Meld misbruik19-10-2005 17:37:45

Hallo,

De afstand van het feest, dat speelt denk ik niet zo'n rol. Ik hoop het alleszins, want wij trouwen voor de wet en de kerk in Merchtem. Het feest gaat door in Sint Martens Latem. Dus dat is ook een eindje rijden voor mijn familie en vrienden want ik ben namelijk van Merchtem. Maar zo te horen maakt daar niemand een probleem van. Oef, heb ik toch ook wel even gedacht.

Griet

23/09/2006

Barbara
4-11-2005
 Meld misbruik20-10-2005 0:49:41

Amai, zoveel volk van Merchtem hier, zeg... en dat voor zo'n klein dorpje... wel tof :)

Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik20-10-2005 12:36:31

Dag Ingrid

De mensen die er willen bijzijn, zullen ook moeite doen om erbij te zijn. Daar gaan wij van uit. Ik ben van Wommelgem (bij Antwerpen) en mijn vriend van Knokke, dus waar we ook trouwen, er zullen er altijd een verplaatsing moeten doen. We gaan in de kerk van wommelgem trouwen, met nadien een receptie in Wommelgem (omdat er op de receptie vooral vrienden van mijn ouders zullen zijn en dan is dat niet te ver). Het feest gaat door in Beveren, het ligt vlakbij de Expressweg (voor feestgangers vanuit Knokke) én bij de autostrade (voor al het volk uit Antwerpen). Iedereen moet een verplaatsing doen, maar niemand moet heel ver gaan.

Ik zou ook naar de zaal kijken, minder naar de locatie.

Groetjes

Vicky

Debra
11-8-2006
 Meld misbruik20-10-2005 13:58:15

Hoi,

Daar zou ik niet naar kijken! Het moet een mooie dag worden voor jou en je partner! Als je een locatie voor het feest hebt gevonden waar jullie je beiden goed voelen en waar je zoiets hebt van WAUW...dan moet je ervoor gaan! Ik denk dat je genodigden dit niet zo erg vinden om een eindje te rijden! Den tijd van vroeger waar je een feestzaal in de buurt neemt is volgens mij gedaan! Ik vind er zijn zoveel mooie zalen buiten je gemeente die je zeker eens moet bezoeken en als je dan bij één van die hebt van 'ja dat is het!' moet je die nemen! Je moet die dag aan jezelf denken! Wij nemen ook een zaal die 30 km verder ligt maar tot nu toe ziet iedereen het fantastisch goed zitten! Ga ervoor, de locatie van het feest speelt ook een belangrijke rol!
Veel succes!

Grtz Debra
(11/08/06)

Skiwi
13-5-2006
 Meld misbruik20-10-2005 19:30:07

Wij hebben gezocht naar een zaal die wel een beetje in onze buurt was (niet al te ver van rumst).

Er zijn mensen die van verder moeten komen natuurlijk ... maar ik vind het ook wel belangrijk dat WIJ die avond niet nog een uur moeten rijden. (dan kan je misschien beter een hotelkamer huren =-))

Wij vertrekken vanuit Aartselaar naar gemeentehuis te Reet (4km), dan kerk in terhagne (3km), nog ergens receptie en foto's, en dan feestzaal in hoboken (15km) ..

Groetjes

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik21-10-2005 22:59:47

Niet mee in zitten.
Ik heb een tante die in Canada woont en zelfs zij vindt het de moeite om samen met mijn nonkel af te komen naar een huwelijk. Zelfs voor een huwelijk van vrienden.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info