Terug naar overzicht
Hi Steffi,eerlijk gezegd heb ik er geen idee van hoe lang zo'n vredeswens is (in lijnen uitgeschreven, bedoel ik). Kan je daar wat meer over vertellen ? Ik heb mss wel iets maar dat zou kunnen te lang zijn, vandaar :)Groetjes
Hoi Steffi,Ik weet niet hoe nieuw en verfrissend je deze vindt, maar die hebben wij in elk geval gebruikt en ik vond hem wel leuk."Ik wens jullie zachte voeten die de dauw op het gras niet doordrukken.Ik wens jullie voorzichtige, sterke armen die de kinderen kunnen optillen en omhelzen.Ik wens jullie milde, vergevende handen die kunnen delen met de noodlijdende en die eerst handen reiken ter verzoening.Vrede zij met u beiden. Vrede voor u allen."Het probleem is soms ook een beetje vond ik dat je wel frisse dingen in je viering kan stoppen, maar dat het natuurlijk wel gewoon een mis blijft ook, dus dat een aantal echt kerkelijke dingen toch wel onvermijdelijk zijn...Veel succes nog!Liesbet
Een vredeswens is nogal kort en krachtig tami... Een zin of 5-6 meestal. Maar stuur maar door wat je hebt hoor :)
Wij hadden:VredeswensLiefde alleen kan mensen binden,liefde alleen kan ons geluk doen groeienWaar liefde is, daar zal vrede zijn,en deze vrede zij altijd met u en met uw geest.Groetjes,Véro
Bij ons ook de klassieke vorm:Priester: Carolina en Bart,Ik wens jullie graag een vredevol leven toein alle betekenissen die dat woord heeft.Geef die wens door aan je ouders, je familie, je vrienden,zodat jullie vredeswens zich als een lopend vuurtje verspreidt.De vrede van de Heer zij altijd met U.Allen: En met Uw Geestgroetjes, Carolina
Hallo,Wij hebben het volgende:Huwelijkszegen en vredeswens Priester: Heer, in het hart van deze jonge mensen leeft een grote droom. Zij hopen door het leven te gaan als gelukkige mensen, verbonden door één grote liefde.Zegen Ken en Gwen.Zegen hun handen, opdat ze niets zouden verbergen, maar alles delen wat het leven hen schenkt.Zegen hun ogen, opdat zij elkaar in de ogen zienen stilzwijgend verstaan wat er in de andere omgaat.Zegen hun monden, opdat zij lieve woordenspreken tegen elkaar en elkaar bevestigen in de waarheid.Zegen hun oren, om de verborgen vragen van de ander te verstaan en te luisteren naar hun hart. Zegen hun hart, opdat zij mekaar graag blijven zien en hun liefde enkel sterker mag worden.Laat hun huis een thuis blijven waar het prettig wonen is en waar iedereen welkom is.Gwen 14/05/2010
De tekst van Gwen hadden wij (ongeveer) als zending en zegen.Groetjes,Véro