TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Luc
|
12-10-2009 12:45:04
Mieke, Alvast een gedurfde vraag. Ik denk niet dat hier veel reactie zal op komen van collega disc-jockey's. Maar goed, de zaken gaan goed voor mij, vandaar een lijstje met "typische dansen" voor een bruiloft. ELECTRONICAS(DE) - DE VOGELTJESDANS. FLASH AND THE PAN - EARLY MORNING WAKE UP CALL. HéLéNE - LA DANSE D'HéLéNE. JENKIE - LIEF KLEIN KONIJNTJE. JOHNNY WAKELIN - IN ZAIRE. KAOMA - LAMBADA . LAS KETCHUP - THE KETCHUP SONG (ASEREJE). LOS DEL RIO - MACARENA. LUCKY'S BAND - THE SQUARE DANCE. LUCKY'S DANCE. PAUL DE LEEUW - VLIEG MET ME MEE. ROYAL SHOWBAND WATERFORD - THE HUCKLE BUCK. VEDETTEN(DE) - AAN DE NOORDZEEKUSTEN. FRANS BAUER - HEB JE EVEN VOOR MIJ. MICHEL SARDOU - LES LACS DU CONNEMARA. TRIO HELLENIQUE - LA DANSE DE ZORBA. PLOP - KABOUTERDANS. Dit zijn de "leukste" in een notedop. Let wel, aleen deze nummers spelen is geen optie. De manier waarop, en het moment, zijn heel belangrijk. Stem af met je vriend, en maak hem duidelijk dat een feestzaal met familie en vrienden, geen cafe is. Toch veel succes met het huwelijksfeest. Lucky's disco-bar
|
|
joke
1-8-2009
|
12-10-2009 13:05:40
hey!
onze dj vroeg ons welke soort muziek wij wouden. Mss best eens nadenken wat jullie willen : MNM - studio brussel - muziek voor de ouders / grootouders - slows - liedjes die je zeker niet wilt (sommigen krijgen de kriebels van james blunt) enz enz groetjes! joke
|
|
LeBart
|
12-10-2009 13:35:37
Wat Luc aanhaalt is de typische trouwfeest hoempapa wat de 1 kan apprecieren, een ander krijgt daar kiekenvel van. Persoonlijk moet ik (godzijdank) niet teveel van die toestanden opleggen, hoogstens serviettengezwaai bij het dessert.
Maar je vriend ... "Hij draait in een cafe" daar kan je alle kanten mee uit ... op de leuvense oude markt zijn cafe's van alle soorten ... een beetje een allround dj kan zich op een trouwfeest uit de slag trekken.
Kijk welk volk jullie uitgenodigd hebben, strookt hun muzieksmaak met die van jullie ... gebruik dat dan als basis. Dan heb je nog de nonkels en tantes en weet ik wie die normaliter een leeftijdscategorie hoger zitten ... beetje 70s, disco (stuff die op de foute CDs te vinden is) barry white en aanverwante swing toestanden ala raining men, natalia, soulsister ... eventueel een wals en chachacha als ze dat komen vragen ... en je komt al een heel eind.
Typische trouwfeestmuziek ... precies alsof bepaalde nummers gemaakt worden om op een trouwfeest gedraaid te worden ;) Klassiekers die bij mij quasi steevast de revue passeren ( al dan niet op aanvraag )
faithless - insomnia gala - freed from desire snap - rythm is a dancer justin timberlake - sexy back out of grace - anglia depeche mode, eurithmics, simple minds, ...
en de laatste maanden is daar het alom tegenwoordige bonkers ook bijgekomen.
cheers, dj LeBart
|
|
Rik
|
12-10-2009 17:14:01
Mieke, mochten jullie misschien nog van gedachten veranderen, www.discovideo.be scherpe prijs indien gewenst videoscherm en/of alles gefilmd in HD. grtz
|
|
Ibe
22-5-2010
|
12-10-2009 17:22:11
Ik geef Le Bart hier gelijk hoor! Je moet vooral kijken wat voor muziek jullie leuk vinden en welk soort gasten jullie hebben. Wij gaan nog heel regelmatig op stap in een danscafé in Leuven waar zowat vanalles gedraaid wordt, onze gasten zijn ook nog jong (onze ouders zijn de oudsten met ongeveer 50 jaar!). Voor ons dus geen hoempapa muziek maar gewoon muziek zoals we dat gewoon zijn te horen in ons favo danscafé, en ja daar horen enkele klassiekers uit de jaren 70 80 en 90 en slowkes bij, zelfs een setje goeie retro boenk...maar voor ons dus geen weense walsen, popcorn swings of whatever. dus het hangt vooral van jullie zelf en het publiek af.
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
12-10-2009 19:29:34
Ook ik sluit me bij Ibe en LeBart aan, alleen al de titel bezorgt me al kippenvel. Gelukkig is er niet zoiets als "trouwmuziek", want als 't is wat je meestal krijgt, lijkt 't fel op carnaval, daar heb ik niet zo'n behoefte aan. 't Wordt al erg genoeg dat er wat Nederlands schlagers bij komen kijken met m'n aanstaande zijn hele roots ginder.
Als die goed draait, hoef je ook niet wakker te liggen van deze vraag. 'n Goede DJ kijkt niet naar welk evenement hij gaat, maar naar zijn publiek en hoe ze reageren op welke muziek. In begin even zoeken/aftasten, maar als die weet waarmee hij bezig is, mag dat geen probleem zijn.
|
|
Lieve
4-9-2010
|
13-10-2009 12:10:59
Ik sluit me aan bij Bart, daarom ook dat we hem gekozen hebben :o) Ik gruwel van de 'typische' trouwfeestmuziek die hier beneden wordt aangehaald maar een ander vindt dit dan weer wel leuk. Maak gewoon een lijstje op van muziekgenres die jij leuk vindt en waarvan je denkt dat jouw genodigden uit de bol zullen gaan. En geef een goeie briefing aan je dj van wat je wel en niet wilt. Succes!
|
|
|
|
Altijd op jouw ritme! Specialiteit van huwelijksfeesten.
in West-Vlaanderen |
Lable.be - De discobar waar het koppel centraal staat
in Beerse |
in Opwijk |
Coverband and live band on higher level
in Deurne |
Professional Party DJ Services - Allround Trouw & Feest Deejay
in regio Zuiderkempen |
LIVE MUZIEK & DJ
in Schelle |
Allround party DJ, eerlijke prijzen, ambiance inbegrepen!
in Schoten |
Feesten in stijl
in Kessel-Lo |
MUSIC IS THE SOUNDTRACK OF OUR LIVES
in west - vlaanderen |
uw perfecte dansfeest, daar maken we werk van.
in Oost- en West- Vlaanderen |
fun op je dansvloer ----- DJ's ----- 0496 51 14 14 -- http://infinity.be/
in Diksmuide en Zaventem |
A brand of magic never fails
in Menen |
in Belsele |
Pro allround Dj op je feest of fuif ! Reeds 18 jaar partytime!
in heel Vlaanderen |
Van Gala tot Party
in Wetteren |
De kwaliteit van uw feest is het allerbelangrijkste voor ons
in Aalter |
DJ - VIDEOGRAAF - VIDEOSCHERM
in Vlaanderen - Antwerpen - Limburg |
|