Terug naar overzicht
Hallo, ik ben nog niet begonnen aan ons misboekje, maar ik heb wel een website gevonden die een goede leidraad is: http://users.telenet.be/pastonet/liturgia/vieringen/vie... Hopelijk helpt dit je verder!Groetjes,Bren.22 mei 2010
volgens mij is dit redelijk juist hoor, er ontbreken alleen nog enkele dingen:na de voorbeden is er de offerande (waar ze met de schaal rondkomen voor geld, ondertussen speelt een lied), daarna is er de prefatie en het gebed over de gaven. Dan heb je ook nog het eucharistisch gebed en het Onze Vader. Tijdens de communnie krijgt iedereen een hostie en speelt er een lied. De vredeswens komt dan na de communnie. verder is dit perfect zou ik zo denken :-)
o nog dit: bij ons is het zegenen van de kaars nà de geloften en ringen...maar ik denk dat je dat vrij mag kiezen. Je kan de volgorde ook best eens overleggen met de pastoor want ik heb de indruk dat ze daar allemaal een ander idee over hebben :-)
en wat houdt die prefatie precies in?thanks!
Ik lees net ergens op het internet dat die prefatie hetzelfde is als het groot dankgebed... denk dat ik klaar ben dankzij jullie amai :-)wat een werk ! hihi
De offerande is zeker niet verplicht! Wij hadden dat niet! Ik vond dat we zo al genoeg betaalden voor de viering dat ze niet nog eens bij onze familie en vrienden moesten langsgaan om geld.Het zegenen van de huwelijkskaars was bij ons ook na het uitwisselen van de ringen en na het ondertekenen van het huwelijksregister.Groetjes,Véro
is dat waar van de offerande? ik dacht dat dat altijd verplicht was?! zeker bij een misviering met eucharistie? ik zou dit liever niet doen omdat we inderdaad al genoeg betalen voor de kerk.
Heb gebeld naar een vriendin die volgende week trouwt en voor haar pastoor hoeft het niet omdat ze inderdaad al redelijk veel geld betalen voor de mis enzo... Het kan natuurlijk zijn dat de ene pastoor het wel wil en dat het voor de andere niet hoeft...Ik zou het er niet bij zetten en als je dan het boekje gaat overlopen met de pastoor en hij zegt er niets over, is het oké hé :-)
Hey Deborah,Als je dat van brood en wijn liever niet hebt, kan je misschien opteren voor een huwelijksviering zonder eucharistie kiezen. Dan valt heel het stuk rond de communie weg.Veel succes nog,Liesbet