TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Ibe
22-5-2010
|
12-10-2009 20:40:25
als je kiest voor een feestzaal en er zijn goeie drinkers bij...zeker een forfait nemen! Bij ons komt de drank voor een ganse avond op 16euro/persoon. (wijnen,bieren,frisdranken,...)
|
|
tami
26-6-2010
|
13-10-2009 11:58:45
Hallo Kaat, zoals Ibe hieronder terecht opmerkt : met stevige drinkers, zou ik ook eerder een forfait voorzien dan zelf drank te geven. Je moet weten dat er minstens twee keer zoveel drank verkwist wordt bij een "open bar systeem" waar iedereen zichzelf dus bedient, dan wanneer de drank geserveerd wordt ! Want mensen die een halfvolle pint ergens neerzetten omdat ze plots willen gaan dansen, komen daarna terug, willen drinken maar... pint niet meer zo fris en dus wordt die maar weggegooid en tappen ze een verse, of ze weten niet meer waar ze hun pint neergezet hebben en nemen dan maar een nieuwe, enz... !!! Dit is trieste realiteit, hoor. Dat wist mij de eigenaar te vertellen van een zaaltje, vrij van catering. In onze feestzaal kost het drankenforfait 12 €/persoon vanaf de opening van het bal tot 5 u 's morgens. Helemaal niet duur dus. Ik zeg dit maar omdat ik lees dat jullie pas met de voorbereidingen beginnen en jullie met beperkt budget zitten. In jouw plaats begon ik dan toch met nu ook al offertes te vragen op de andere plaatsen (kerk, uitnodigingen, trouwringen, DJ, fotograaf,...) want het loopt héél snel op, bv. 200 à 250 € voor de kerkdienst alleen ! Een fotograaf : om en bij de 500 € tenzij student of zo. DJ : reken maar max. 500 € (goedkoper bestaat ook). Uitnodigingen : zo goedkoop of zo duur als je wil maar als je ze zelf maakt komt het goedkoper. De ceremoniekleding voor bruid en bruidegom, daar durf ik zelfs geen getal op plakken als ik lees wat sommige bruidjes uitgeven aan hun jurk alléén (zonder schoenen) en dan heeft bruidegom nog geen pak... Trouwringen : idem dito, allemaal afhankelijk van wat jullie graag willen (maar goud is duur). Het is dus heel belangrijk, denk ik, dat je eerst een goed overzicht maakt van de gemiddelde prijzen van ALLES wat bij een trouwfeest komt kijken, het totaal daar eens van maakt en dat je dan pas beslist waarop gesnoeid wordt en waarop niet. Hiermee wil ik geen spelbreker zijn hoor, maar in de euforie van het moment, gaan essentiële zaken vaak aan ons voorbij terwijl we bezig zijn te focussen op details die eigenlijk wel nog even kunnen wachten. Alvast veel sukses met de verdere voorbereidingen ! Groetjes
|
|
shana
10-7-2010
|
31-3-2010 17:57:02
hoeveel drank moet ik tellen als we een tuinfeest geven?
ik probeer het klein te houden en denk aan zo'n 50man
|
|
|
|
Trouwen met zicht op zee!
in Oostende |
Beleef uw feest met zalen 138b!
in Harelbeke |
Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening
in Destelbergen |
Feesten in een uniek decor...
in Beveren |
Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven!
in Lokeren |
Uw feest ... onze zorg !
in Zegelsem-Brakel |
Catering with a heart
in Oudenaarde |
|