Nu Online
Momenteel zijn er 419 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

romantische feestzaal

12-10-2009 20:33:48
Hallo

Wij zijn op zoek naar een feestzaal in de regio Oost-Vlaanderen. Wij verwachten rond de 170 man op ons avondfeest en zoeken een zaal die dus groot genoeg is, maar ook warm en gezellig. We hadden ons oog al laten vallen op de Sanderling in de Pinte, maar vrezen dat die zaal te nipt gaat zijn. De sfeer en de aanpak van het personeel sprak ons daar zeer aan, alsook denk ik dat het eten heel fijn is. Zilverreiger is dicht bij ons,maar de zaal vind ik minder, is wel groot genoeg.Maar heb een beetje schrik dat het eten niet zo fijn is. Kan iemand mij hierrond een antwoord geven? En weten jullie misschien een andere zaal die groot genoeg is en een beetje in het genre van De Sanderling?

Groetjes Leen

Leen
25-9-2010
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 3005

Lien
16-2-2008
 Meld misbruik12-10-2009 20:57:05

Ik ben ook een romantisch typetje en droomde vroeger van een kasteel. Maar an er diverse te hebben gezien vond ik de meeste wat we noemen 'vergane glorie'... We hebben dan het roer omgegooid en zijn op zoek gegaan naar een echte mooie feestzaal met dat extraatje... en wij kwamen uit bij Salons Caipirinha in Merelbeke. Echt een heerlijke zaal die voroal een héél romantisch entree heeft. Geweldig. Ik zeg het hier vaak: ga niet uit van de foto's op internet, die zijn verouderd... Ga eens kijken en laat je verbluffen. Het eten was het beste wat ik ooit op mijn bord kreeg (en ik ben culinair echt veeleisend), de sfeer was heerlijk ontspannen en de eigenaars, zo ook het personeel doen werkelijk alles om je dag tot een droom om te toveren. Mijn zusje is er nu deze zomer getrouwd, ik kan alleen maar hopen dat ik er binnenkort nog eens mijn voeten onder tafel zou mogen schuiven want ze zijn enkel een feestzaal, geen restaurant.
Zeker eens gaan kijken als je romantiek wil op je dag!
Succes!!

sofie
24-10-2009
 Meld misbruik13-10-2009 9:14:43

wij hebben ook ons feest in sanderling, je kan daar zonder probleem tot 190 mensen zetten, dan nemen ze de zeteltjes in de lounge weg en wordt het één grote zaal. zeker een aanrader, mooi, romantisch, zéér lekker eten...

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik13-10-2009 9:43:35

Hey

Wij zijn op 19/09 getrouwd in Salons Roskam.
Ik kan je maar 1 ding zeggen : FANTASTISCH !!!
Elke gast heeft ons al gezegd dat het eten super leker was.
Wij hadden 180 avondgasten en dan nog eens 18 dessertgasten, dus plaats genoeg voor jullie.
Er is een zeer mooie tuin aan, de zaal is open, dus geen hoekjes en kantjes.
Als koppel zijn we daar verwend tot en met.
Echt zeker de moeite waard om eens te gaan kijken.
De foto's op hun site zijn wat verouderd, de zaal is moderner dan ze eruit ziet, dus gaan kijken is de boodschap !!!

Griet
27-3-2010
 Meld misbruik13-10-2009 9:52:41

hoi

wij trouwen in maart in het kasteel van Saffelaere. wij gaan met ongeveer 175 zijn en daar is plaats genoeg en het is daar echt super romantisch !!! als alle gasten al aan tafel zitten, kom jij met uw ventje langs een trap naar beneden, echt super romantisch. het eten is er super, we zijn er al meerdere keren gaan eten en de eigenaars zijn ook op en top. zeker een aanrader !!!

groetjes
griet

Leen
25-9-2010
 Meld misbruik13-10-2009 10:40:21

Alvast bedankt voor de tips! De caipirinha en roskam hebben we gedaan en dat lijkt erg op de zilverreiger, vind ik. Modern en niets op aan te merken, maar die waren niet meer vrij op onze datum. Maar we waren eerst naar de Sanderling geweest en die had eigenlijk ons hart gestolen en dan is het moeilijk om het te evenaren. Kasteel van Saffelaere sprak ons ook aan, maar is ook al bezet.
@Sofie, ik heb hier al een paar keer gelezen dat er bij zijn die met honger naar huis gaan in Sanderling, wat denk jij er van? Want dan vind ik het wel veel geld. Hebben jullie voor dessertbuffet of chocoladefontein gekozen? Wij zouden voor dessertbord gekozen hebben daar.

tami
26-6-2010
 Meld misbruik13-10-2009 14:50:51

Beste Leen,
welke feestzalen hebben jullie reeds bezocht -virtueel of niet- zodat we die al kunnen uitschakelen, want ik ken er wel heelwat in Oost-Vlaanderen ?
Groetjes

Leen
25-9-2010
 Meld misbruik13-10-2009 15:20:51

@ Tami; we hebben er al heel wat bezocht;
- Ladeuze Maarkedal; mooi maar te klein
- Sint-Hubert Ronse; mooi, maar dat vond mijn vriend te stijf en ze werken niet met forfaitaire prijzen voor drank
- De Koetse Kluisbergen; was ons genre niet
- D'hulhaege Deinze; goed, maar is nog maar pas een nieuwe eigenaar en heb al gehoord dat de organisatie niet goed is, dus dat durven we niet te vertrouwen
- Braemhof Gentbrugge; mooi maar te klein
- Roskam Merelbeke; reeds volzet en ook niet volledig mijn ding
- Caipirinha Merelbeke; volzet
- De visscherie Oostrozebeke; sprak ons niet aan
- Sanderling De pinte; volledig ons gedacht, maar vrees dat de zaal te klein zal zijn en te weinig eten voor de prijs die je ervoor betaalt.
- De Zilverreiger; zaal vind ik niet waw, maar mijn vriend vind dat de beste zaal. Ik heb schrik dat het te "gewoon" gaat zijn. Ik ben echt voor het romantische en wat stijlvol... Maar heb wel nog niet veel slecht gelezen van de Zilverreiger dus zal het wel ok zijn.
Deze zalen hebben we allemaal al bezocht, nu gaan we nog eens langs in de Mimosa in Eeklo.

tami
26-6-2010
 Meld misbruik13-10-2009 15:54:23

O, jullie hebben er idd al héél veel bezocht. Ook veel die wij zelf ook bezocht hebben :) Ten Dauwe in Aalter missschien ? Of ze romantisch te noemen is, tja, hangt ervan af wat je romantisch noemt hé, maar ze is zeker gezellig, heeft een mooi onderhouden tuin (+ speeltuin) en overdekt terras. Als je wil kan ik je enkele foto's doormailen van de tuin en de zaal.
Ze is wel budgetvriendelijk en zeker groot genoeg voor 170 !
www.tendauwe.be
Verder heb je nog Kasteel Conincxdonk te Gentbrugge, 't Groenhof te Melle of Feestzaal Breughel te Beervelde Lochristi.
In de Vlaamse Ardennen : Salons Mantovani te Oudenaarde, Kasteel Oudeberg te Geraardsbergen of Kasteel St Hubert te Ronse.
Voor zover ik mij herinner, bezitten deze allemaal een eigen website dus kan je al eens beginnen surfen :)

Veel plezier en sukses bij de 'jacht' !
Groetjes

Brenda
22-5-2010
 Meld misbruik13-10-2009 18:30:05

Hallo,

Ik ben er zelf nog nooit geweest, ik heb geen idee van de prijs of de kwaliteit.. maar ik ben dit weekend op de beurs het Godshuis in Sint-Laureins tegengekomen en dat is wel prachtig! En zeker groot genoeg (kijk maar op de website).

Groetjes en succes met je zoektocht!
Brenda.
22 mei 2010

Ps wij trouwen in Ladeuze :-)

Sofie

Meld misbruik14-10-2009 15:05:06

WIj trouwen in Kasteel Coninxdock in Gentbrugge: is een kasteel, romantisch en toch voldoende plaats; recent helemaal vernieuwd ook, zeker eens een kijkje gaan nemen!

Sofie
15/05/10

Lieselotte
4-7-2011
 Meld misbruik26-10-2009 14:55:12

Ook een aanrader is het Meersdael in Moerbeke-waas. Groetjes

Thomas
20-3-2010
 Meld misbruik26-2-2010 22:35:10

Heykes!
Op aanraden van Lien gaat ons trouwfeest door op 20.03.2010 in Salons Caipirinha in Merelbeke. Ja, Lientje, ik ben hier ook eens terechtgekomen :-)))).
groetjes,
Thomas

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info