Nu Online
Momenteel zijn er 490 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

vriendinnen als bruidsmeisjes

14-10-2009 14:05:36
Hallo allemaal,

Aan de mensen die vriendinnen als bruidsmeisjes nemen: het is misschien een gekke vraag, maar welke taak geven jullie die bruidsmeisjes dan? Is het de bedoeling dat ze alleen erbij lopen en mooi zijn?

Begrijp mij niet verkeerd, ik vind het op zich ook leuk om mijn vriendinnen te laten delen in de grote dag en twijfel dus ook wel om ze te vragen, maar aan de andere kant heb ik ook zoiets van, als deze gewoon even mee over het gangpad lopen en dat is het, dan is er eigenlijk niet veel verschil t.o.v. dat ze gewoon zouden komen als gasten...
Of zie ik dit verkeerd?

Groetjes

Nele
10-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 465

tami
26-6-2010
 Meld misbruik14-10-2009 14:18:20

Hi Nele,
vroeger was het de taak van de bruidsmeisjes om idd de bruid te begeleiden (een beetje zoals een koningin en haar hofdames) bij het binnengaan in de kerk en rozenblaadjes te strooien op het gangpad, haar sleep te dragen en goed te leggen in de kerk, een erehaag te vormen bij de kerkuitgang (evenveel meisjes links als rechts) en te zorgen voor het strooien met bloemblaadjes. Zij kunnen ook boeketjes bijhouden die aan de kerk evtl overhandigd worden.
Tegenwoordig worden evenwel de (volwassen) bruidsmeisjes ook gebruikt bij de openingsdans-act (in Amerika dan toch).
Van alles wat ik over die speciale openingsdansen gezien heb (traag beginnen, daarna diverse stukjes snel), was dit toch wel één van de leukste, met de bridesmaids samen !

Groetjes

Priska

Meld misbruik14-10-2009 22:34:50

Hey

Ik heb ook vier bruidsmeisjes.
Die zouden me helpen met het klaarzetten van bedankjes voor de gasten,het helpen ontvangen van cadeautjes en die ook veilig opbergen in de auto.Het gastenboek op de juiste plaats leggen. De tafelnamen op de juiste tafel zetten en zo van die kleine dingen.

Het zijn geen enorme werkjes maar het is toch wel handig. Met cadeaus sleuren als je zo'n zwaar kleed draagt is niet bepaald handig.

x

Nele
28-2-2009
 Meld misbruik15-10-2009 8:47:36

Inderdaad... of de mensen hun plaats wijzen in de kerk, misboekjes uitdelen, uw boeket aanpakken, de kaars en de ringen bijhouden...
Kleine werkjes die hen toch belangrijk maken om de dag vlotjes te laten verlopen!
veel plezier!
groetjes
Nele

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...