Nu Online
Momenteel zijn er 623 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Openingsdans - idee van de man !!!!!!!

14-10-2009 16:05:13
Hoi bruidjes!

Mijn vriend heeft iets gezien op het internet, bij youtube en heeft mij iets voorgesteld...

Je moet weten dat ik normaal gezien een vrij verlegen persoon ben als het neerkomt op spreken tegenover een grote groep ofzo...

Dit is wat hij gezien heeft en zou "zoiets ongeveer" willen doen, weet niet goed wat ik ervan moet denken, vind het leuk enzo, maar zie het mezelf niet direct doen... Wat vinden jullie?

http://www.youtube.com/watch?v=QujA8YYgTWU

Bedankt !
Groetjes
Deborah 17/7/10

Deborah
17-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 22 | Gelezen: 607

Keshia
26-5-2018
 Meld misbruik14-10-2009 16:22:44

Hallo.

Wij trouwen ook op 17/07/2010!

Zoiets wordt veel gedaan nu, maar wij gaan het gewoon bij een slow houden. Mijn vriend is ook niet echt een danser en we moeten er ons allebei goed bij voelen.

Het moet tenslotte een leuk moment zijn en als je heel de tijd zenuwachtig rond loopt voor je dans, kan je volgens mij niet echt genieten van je avond.

Groetjes Keshia

sofie
24-10-2009
 Meld misbruik14-10-2009 16:28:06

da zou helemaal niets voor mij zijn, een openingsdans moet een herinnering zijn aan een romantisch moment, en zoiets is nu nie het toppunt van romantiek hé...

Sofie en Hans 24/10/09

Dominique
29-5-2010
 Meld misbruik14-10-2009 16:29:43

hallo,

Ik had het filmpje al eens gezien. Vind het ook wel leuk maar misschien juist er iets over.
Zie mijn eigen ook zoiets niet doen maar misschien wel een combinatie van verschillende dansstijlen. Meer iets dat je echt onder je tweetjes doet.
Niet makkelijk hé zo'n keuzes maken...

Ibe
22-5-2010
 Meld misbruik14-10-2009 16:54:57

Tegenwoordig is het al specialer om een gewoon slowke te dansen dan dit :-)Als je eerder verlegen en niet echt een danser bent ga je misschien te nerveus zijn om zoiets te doen?

Wij beginnen met een slow (laten het liedje wél volledig uitspelen omdat wij dat intiem moment niet willen missen) maar op het moment dat je normaal overgaat naar de vermenigvuldigingsdans doen wij dan een dansje op een hip nummer, enerzijds omdat de 2de en 3de traditionele dans nogal gevoelig liggen owv gescheiden ouders, anderzijds omdat wij er graag meteen invliegen.

Moet nu wel zeggen dat wij beiden nogal "dansers" zijn en dus ook niet echt verlegen. We doen geen mix van verschillende nummers, gewoon een up-tempo nummer met de juiste betekenis voor een huwelijk en daar een "choreografie" op. Heb al 100den openingsdanse gezien op You Tube maar de onze staat er nog niet tussen :-)

Annelies
27-2-2010
 Meld misbruik14-10-2009 17:09:25

ik zou het zelf NOOIT doen! Ik vind het er dik over!
Maar als jullie het leuk vinden, doen!
Vrienden van ons hebben voor hun openingsdans ook iets soortgelijks gedaan, maar dan minder lang, en met 'mooiere' dansjes...

Vera
22-8-2009
 Meld misbruik14-10-2009 17:18:06

Ik vind zulke "speciallekes" al een beetje afgezaagd aan het worden eerlijk gezegd. Een mooie, lieve slow vind ik nog altijd het fijnste en lekker spontaan.
Zoals Ibe al aanhaalde: ik denk dat ik heel nerveus zou zijn op voorhand en geen hap door mijn keel zou krijgen!

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik14-10-2009 17:55:48

Beste Deborah,

Vera heeft gelijk, misschien heeft jouw vriend deze rage nog maar net ontdekt, maar het is echt ZZZZZOOOOOO afgezaagd en niet meer origineel. Als je wilt dat ze jullie openingsdans herinneren als een zoveelste vage kopie, dan vooral doen! Klinkt zo hard, maar da's echt de associatie die ik (en nog velen denk ik) daarbij heb. 3 Jaar of iets langer geleden begon het, 't is allang over z'n hoogtepunt heen. De verrassing is er ook al af want iedereen kent die youtube-filmpjes al.

Het meeste indruk maak je denk ik nog steeds met 'n dans die mooi uitgevoerd is die niet "nep" is, te gemaakt...

marleen
28-5-2010
 Meld misbruik14-10-2009 19:27:42

In tegenstelling tot de meeste reacties die hier te lezen zijn, vind ik het filmpje echt SUPERLEUK! Het is juist heel spontaan en het mooie eraan is dat man en vrouw zo leuk op mekaar inspelen... echt teamwork lijkt mij.

Ik zou er in elk geval eens over nadenken, mss wel niet zo lang maken en enkel de allesleukste liedjes erin houden??? zoals die elvis, vogelkesdans, rapliedje en dergelijke en uiteindelijk eindigen in de slow waarmee jullie van start gingen.

Helaas is mijn ventje geen echte danser... anders zou ik het zeker en vast doen!

groetjes en succes ermee

Kim
18-9-2010
 Meld misbruik14-10-2009 19:36:54

Ik deel ook de mening dat het ondertussen al ontzettend afgezaagd is! Vind het trouwens wat "goedkoop" overkomen ook.
Wij gaan een mooi nummertje kiezen en er danslessen voor volgen. Iets anders dan een gewone slow, maar toch mooi en stijlvol.
Nog veel succes

Evi
15-5-2010
 Meld misbruik14-10-2009 20:24:29

Eigenlijk in tegenstelling tot de meeste anderen hier. Ik vind het filmpje subliem. So what als het al duizend keer gedaan is? Het is jullie feest en als jullie dit speciaal vinden, dan moet je dat doen. Uiteindelijk is het dan een openingsdans die iedereen zich zal herinneren! Vraag me niet meer welke openingsdans vrienden van ons hadden enkele maanden geleden... Zoiets onthouden ze wel.
Volgens mij is het toch niet zo afgezaagd. Je hebt zoiezo wel mensen (de oudere generatie, van de ouders enzo) die het nog niet gezien hebben op internet enzovoort. En voor de jongere generatie toon je dan tenminste dat je het lef hebt!!
Dus go for it!
Groetjes,
Evi

Evi
15-5-2010
 Meld misbruik14-10-2009 20:24:30

Eigenlijk in tegenstelling tot de meeste anderen hier. Ik vind het filmpje subliem. So what als het al duizend keer gedaan is? Het is jullie feest en als jullie dit speciaal vinden, dan moet je dat doen. Uiteindelijk is het dan een openingsdans die iedereen zich zal herinneren! Vraag me niet meer welke openingsdans vrienden van ons hadden enkele maanden geleden... Zoiets onthouden ze wel.
Volgens mij is het toch niet zo afgezaagd. Je hebt zoiezo wel mensen (de oudere generatie, van de ouders enzo) die het nog niet gezien hebben op internet enzovoort. En voor de jongere generatie toon je dan tenminste dat je het lef hebt!!
Dus go for it!
Groetjes,
Evi

Liesbet
9-10-2009
 Meld misbruik14-10-2009 20:30:28

Dag Deborah,

Ik trouwde afgelopen vrijdag, en ik ben ook absoluut geen danser, maar mijn vriend wilde totaal niet alleen maar 'toerkes draaien' zoals hij het noemde.
Ik heb uiteindelijk een filmpje gevonden op youtube (je vindt het onder 'openingsdans joeri en ils). We hebben heel hard geoefend, en het is uiteindelijk ongeveer geworden zoals je kan zien op het filmpje van Joeri en Ils.
De reactie die ik hier al las is wel terecht: een 'specialere' openingsdans zorgt voor een pak zenuwen de avond zelf...
Maar ik vond het het wel waard, het was super om te doen, én we hebben achteraf nog héél veel complimentjes gehad!

Maar misschien nog wel het belangrijkst: Volg gewoon je eigen gevoel!

Veel succes nog,
Liesbet

Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik14-10-2009 20:53:44

Ik vind dat dit van jullie persoonlijkheid afhangt. Als je bekend staat als een losbol en dit soort dans past gewoon bij jullie, doen!
Maar als je ni graag danst, of eerder verlegen bent, dan komt het wss te geforceerd over.
Dus, gewoon het soort dans kiezen dat bij jullie past en waar je u beiden goed bij voelt, of da nu 'n slow is of iets als het youtubefilmpje.

kitty
17-4-2010
 Meld misbruik14-10-2009 20:56:08

hoi afgezaagd of niet wij doen dit zeker.denk dat de klassieke openingsdans veeel meer word gedaan dan dit dus waarom zou dit dan afgezaagd zijn.de mensen gaan dit bij ons niet verwachten en daarom wilden we dit juist.doe vooral waar jullie je goed bij voelen.wij voelden ons goed bij dit.
17/04/2010

Ibe
22-5-2010
 Meld misbruik14-10-2009 21:28:01

afgezaagd zou ik het ook niet noemen, het is gewoon al goed ingeburgerd ondertussen. Persoonlijk vind ik wel dat je een beetje ritme moet hebben om zoiets te doen, als je geen danser bent en eerder verlegen, zou ik het dus niet doen.

Wij daarentegen zijn gekend als losbollen op de dansvloer :-) dus van ons verwacht iedereen eigenlijk wel iets. Maar we doen dus eerst onze volledige slow en dan...wanneer niemand het nog verwacht...een choreografie op een hip nummer. Het is een mix tussen danspasjes uit verschillende soorten (stijl)dans en R&B...dus echt wel een dans, niet gewoon wat rondspringen enzo

Marieke

Meld misbruik14-10-2009 21:51:59

Beste Deborah,

Het kan me voorstellen dat je dit iets te heftig vind. Je kunt ook een middenweg zoeken. Zelf verzorg ik danslessen .... Vind je het leuk als ik een keer een aantal video's van programma's van stellen die bij The Nature of Dance dansles gevolgd hebben gehad kom laten zien.

Groeten van Marieke

Marieke

Meld misbruik14-10-2009 21:55:50

info@gaatutrouwen.com

LeBart

Meld misbruik14-10-2009 23:21:41

het is nu niet dat zulk een openingsdansen erg veel gedaan worden ... de 'gewone' openings-slow blijft het overgrote deel.

Ik heb ondertussen een paar van die specialekes in elkaar gebokst vor trouwers, ik kan eigenlijk maar 1 ding erover zeggen. Als je het doet, denk erover na, praat eens met iemand die de x-aantal nummers in een mix kan/wil gieten of het haalbaar is ... maar vooral maak er jullie eigen dans van.
Selecteer eigen nummers ... eigen danspasjes ... kopieer niet klakkeloos van youtube want ie heeft iedereen al gezien.

cheers LeBart

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik15-10-2009 2:10:42

Een heel bekend filmpke. Leuk maar om dit zelf te doen moet je echt wel veel durf hebben. Wij hebben een romantische chacha gedaan op Sway van Dean Martin. Da's ook wel een show opvoeren maar toch anders. Je danst met elkaar, samen, niet voor de toeschouwers. Je blijft contact houden met elkaar waardoor je die zenuwen veel beter de baas kan. Wij hebben naar elkaar gekeken niet in de zaal (of toch zo weinig mogelijk). Maar als je echt iets wilt dansen, speelt geen rol wat, begin er dan zeker op tijd mee. Zeker een paar maand! Goeie dansleraars zijn heel druk bezette mensen!

groetjes, Carolina

Rik

Meld misbruik15-10-2009 2:56:25

Heb deze zomer ook zo'n feest gefilmd en geluid versterkt.
http://www.discovideo.be/page7video.html
Het 2de filmpje.

grtz rik

Nele
28-2-2009
 Meld misbruik15-10-2009 8:39:45

Hey,
wij wilden ook iets specialers... Wij hebben onze slow halverwege laten 'crashen' door de DJ en zijn dan begonnen op 'you're the one that I want' van Grease. Niemand kon zijn ogen geloven! Was een grappig en leuk liedje om een dansje op te doen!
Wij zijn enkele lessen gaan volgen voor een choreografietje maar was heel eenvoudig! Iedereen was wel verbaasd over de beweeglijke heupen van mijn man! hihi... veel complimentjes gekregen!
Ik vind t wel belangrijk dat jullie er inderdaad iets persoonlijks van zouden maken... dat maakt t zo leuk en onverwachts!
En wat die zenuwen betreft: je krijgt sowieso die hele dag geen hap door je keel, van spanning en excitement! De mensen kennen ons ook niet als uitbundige types, maar stille waters...diepe gronden, nietwaar?
Geniet ervan en go for it als jullie er zin in hebben!!
groetjes
Nele

Marc
14-11-2009
 Meld misbruik15-10-2009 10:01:24

Wij hebben gekozen voor de klassieke slow (tegenwoordig origineler dan alles wat origineel wordt genoemd) maar dan een liedje dat niemand of bijna niemand zal kennen en verwachten.

groetjes
Sofie

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...