Terug naar overzicht
Euhm... Misschien de kerk van jouw parochie? Dus waar je woont?Dat lijkt me nu toch het minste om over te twijfelen?!Groetjes,Véro
Dag Véro, bedankt voor je reactie.Ben tijdelijk voor het werk naar deze gemeente verhuisd, heb er totaal geen band mee..... Ik heb een andere kerk op't oog maar hoe reserveer je zoiets?!?
Hey Mieke,Wij hebben dit gedaan op het parochiesecretariaat. Een kerk behoord toch tot een of andere parochie. Je kan ook altijd eens horen bij de pastoor van deze kerk, die zal u toch verder kunnen helpen. Groetjes Jessica26/11/2009
Hallo,indien je niet trouwt in de parochie waar je woont moet je een schriftelijke toelating vragen aan jouw pastoor van jouw parochie en die overhandigen aan de parochie waar je zelf wil trouwen,...Ik zelf trouw in de Kerk vanwaar ikzelf afkomstig ben,...Normaal gezien heeft geen enkele priester er problemen mee om dat papier te tekenen,..Je kan ook eens kijken op een site van de gmeente/stad waar je woont en dan doorklikken naar 'parochie'Succes,Noortje 17/07/10
hey mieke,zoals ik het meest zie trouwen ze het vaakst in hun eigen gemeente, ik doe dat ook niet omdat ik in een kinderopvang werk in een andere gemeente ( wel vlakbij) en ik wil dat de kinderen na de school naar de kerk toe komen. daarom trouw ik ook pas om 14.45je hebt inderdaad de toestemming nodig, dus daar moet je eerst wel om gaan vragen.groetjess daisy
Hoi Mieke,Ook wij zijn 'uitgeweken' naar de kerk van de parochie waarvan ik afkomstig ben. Wij hebben het pastoraal contact van de gemeente waar we wilden trouwen gecontacteerd. Contactgegevens kan je makkelijk vinden op het internet of (als dat in de gemeente van je keuze nog gedaan wordt) zo'n parochiaal maand/weekblaadje. Mijn bomma krijgt nog zo'n krantje, dus dat was voor ons vrij makkelijk.Verschillende kerken gaan bekijken en op basis daarvan kiezen zou ik niet doen, ik denk dat je beter gaat voor de parochie waar je de beste band mee hebt.GroetjesSabine
Hey Mieke,als je toch kan kiezen, zou ik ook eerder een pastoor kiezen en geen kerk. Er zijn er nl. nogal ambetante (willen bvb. geen muziek op CD in hun kerk, enkel live muziek !) maar er zijn er ook hele inschikkelijke voor wie alles praktisch goed is. Zo één zou ik er uit zoeken ; als het kerkelijke gebeuren dan toch 150 of 250 € moet kosten, dan liefst met een toffe pastoor !Groetjes