Nu Online
Momenteel zijn er 342 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

kiezen kerk

15-10-2009 20:22:23
Ik zou zo stilaan een kerk moeten kiezen, maar hoe begin je daaraan?!? Ik heb al op websites van gemeenten gekeken, maar ik vind niets. Hoe kan ik kerken bekijken en kiezen, maar vooral hoe te reserveren? We kunnen ze toch moeilijk allemaal gaan bezoeken hé...
huuuuuuuuuulp !!!!
:-)

Mieke
19-6-2010
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 815

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik15-10-2009 20:35:18

Euhm... Misschien de kerk van jouw parochie? Dus waar je woont?
Dat lijkt me nu toch het minste om over te twijfelen?!

Groetjes,

Véro

Mieke
19-6-2010
 Meld misbruik15-10-2009 21:18:28

Dag Véro, bedankt voor je reactie.
Ben tijdelijk voor het werk naar deze gemeente verhuisd, heb er totaal geen band mee..... Ik heb een andere kerk op't oog maar hoe reserveer je zoiets?!?

Jessica
26-11-2009
 Meld misbruik15-10-2009 21:30:11

Hey Mieke,

Wij hebben dit gedaan op het parochiesecretariaat. Een kerk behoord toch tot een of andere parochie. Je kan ook altijd eens horen bij de pastoor van deze kerk, die zal u toch verder kunnen helpen.

Groetjes Jessica
26/11/2009

Noortje
17-7-2010
 Meld misbruik15-10-2009 21:50:12

Hallo,

indien je niet trouwt in de parochie waar je woont moet je een schriftelijke toelating vragen aan jouw pastoor van jouw parochie en die overhandigen aan de parochie waar je zelf wil trouwen,...
Ik zelf trouw in de Kerk vanwaar ikzelf afkomstig ben,...
Normaal gezien heeft geen enkele priester er problemen mee om dat papier te tekenen,..
Je kan ook eens kijken op een site van de gmeente/stad waar je woont en dan doorklikken naar 'parochie'

Succes,
Noortje
17/07/10

daisy
27-8-2010
 Meld misbruik16-10-2009 9:15:19

hey mieke,

zoals ik het meest zie trouwen ze het vaakst in hun eigen gemeente, ik doe dat ook niet omdat ik in een kinderopvang werk in een andere gemeente ( wel vlakbij) en ik wil dat de kinderen na de school naar de kerk toe komen. daarom trouw ik ook pas om 14.45
je hebt inderdaad de toestemming nodig, dus daar moet je eerst wel om gaan vragen.

groetjess daisy

Sabine
24-7-2010
 Meld misbruik16-10-2009 9:19:24

Hoi Mieke,

Ook wij zijn 'uitgeweken' naar de kerk van de parochie waarvan ik afkomstig ben. Wij hebben het pastoraal contact van de gemeente waar we wilden trouwen gecontacteerd. Contactgegevens kan je makkelijk vinden op het internet of (als dat in de gemeente van je keuze nog gedaan wordt) zo'n parochiaal maand/weekblaadje. Mijn bomma krijgt nog zo'n krantje, dus dat was voor ons vrij makkelijk.

Verschillende kerken gaan bekijken en op basis daarvan kiezen zou ik niet doen, ik denk dat je beter gaat voor de parochie waar je de beste band mee hebt.

Groetjes
Sabine

tami
26-6-2010
 Meld misbruik16-10-2009 10:18:28

Hey Mieke,
als je toch kan kiezen, zou ik ook eerder een pastoor kiezen en geen kerk. Er zijn er nl. nogal ambetante (willen bvb. geen muziek op CD in hun kerk, enkel live muziek !) maar er zijn er ook hele inschikkelijke voor wie alles praktisch goed is. Zo één zou ik er uit zoeken ; als het kerkelijke gebeuren dan toch 150 of 250 € moet kosten, dan liefst met een toffe pastoor !

Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...