TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Sofie
19-9-2009
|
16-10-2009 12:30:21
Probeer je ma en schoonma eens samen te krijgen en hen te laten praten over hun kledij... Misschien dat je schoonma er geen graten in ziet en dat kleedje/tenuetje echt wel mooi en stijlvol vindt.
|
|
Sofie
19-9-2009
|
16-10-2009 12:30:22
Probeer je ma en schoonma eens samen te krijgen en hen te laten praten over hun kledij... Misschien dat je schoonma er geen graten in ziet en dat kleedje/tenuetje echt wel mooi en stijlvol vindt.
|
|
Mila
5-6-2010
|
16-10-2009 12:37:22
Sorry maar ik vind dat je overdrijft. Laat haar toch aandoen wat ze wil... Als ze zich daar goed in voelt, mag ze dat toch aandoen zeker. Gewoon omdat het jou niet aanstaat. Vriendelijk allezins! Mij maakt het absoluut niet uit wat mijn schoonmoeder of andere gasten aandoen. Het belangrijkste is dat ze er zijn!
05/06/2010
|
|
Lien
|
16-10-2009 13:02:24
Is dit nu het belangrijkste op jouw dag? Wat je schoonmoeder aanheeft en of dit wel bij de "stijl" van"jouw" familie past? Wat als je verloofde zou eisen dat jouw mama zich aanpast aan zijn mama?
Echt triestig van je hoor...
Laat haar nu toch gewoon eens doen, het belangrijkste is toch dat ze er is op jullie feest?
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
16-10-2009 13:04:44
Om eerlijk te zijn, snap ik dat ook niet. Allé, ik ga ni liegen, tuurlijk heb ik graag dat mijn moeders er deftig uitzien enzo, maar blijkbaar heeft ze toch moeite gedaan en is 't alleszins ni dat ze in jeans komt, wel in een kleedje dat ze SPECIAAL voor jullie bruiloft heeft gekocht. Moest 't iets zijn da ze alledaags aandoet, kan je al hééél misschien even speels aankaarten dat ze misschien iets nieuws kan kopen voor 't feest, nu ligt 't anders want dat heeft ze al gedaan. Dan moet je -vind IK- je erbij neerleggen, wat baat 't jou om haar onnodig te kwetsen?
|
|
Sophie
|
16-10-2009 13:21:05
Hey rustig dames
Ik heb niet de indruk dat Florence al een beslissing heeft genomen. Ze vraagt gewoon onze raad. Ik was met mijn schoonmoeder aan het winkelen en ze zag ook iets alledaags/totaal niet feestelijk (het hoeft van mij geen suitekleed te zijn maar wel iets feestelijks bv iets dat je nog eens kan aandoen met de feestdagen). Zelf was ze niet 100% zeker en we hebben toevallig gepasseerd aan de winkel waar ik mijn trouwkleed heb gevonden. Ze heeft daar een suitekleed gevonden (niet lang maar tot aan de knieen, iets wat ze nog kan doordragen), het was volledig haar zin. Mijn schoonmoeder was in haar nopjes met haar mooie tof en rok. Ze wilt het zelfs als verassing houden voor mijn schoonvader.
Nuja jouw schoonmoeder heeft het gekocht... mocht je nog eens met haar gaan winkelen kun je eens iets subtiel tonen, die bij haar stijl past. Mijn familie en mijn vriend zijn familie verschillen ook enorm...de ene komen in jeans de andere casual chique... ik maak me daar geen zorgen over.
Doe waar je je goed bij voelt.
xxx sophie
|
|
Christel
30-6-2007
|
16-10-2009 13:33:39
Hey Florence
als ze het al gekocht heeft, zou ik er echt niks meer van zeggen hoor Ze zal er zich goed in voelen en er wel fier op zijn, anders zou ze het je niet laten zien hebben..
ik heb 2 schoonmoeders en de ene had een lang groen suitekleed aan, heel sjiek en mijn andere had iets meer 'gewoon aan' (vestje en rok tot op knie, in gewone stof)
laat maar rusten, da's het best
groetjes christel
|
|
Florence
6-3-2010
|
16-10-2009 13:45:48
Hey, ik zal misschien best niks zeggen tegen haar want ik wil haar nu ook niet kwetsen. Maar leuk vind ik het niet. En laat ons hopen dat ik er mij op de dag zelf niet aan stoor hé. Alvast bedankt voor jullie reacties.
|
|
Deborah
17-7-2010
|
16-10-2009 14:15:14
U niets aantrekken van die negatieve commentaar, je wil dat de suite bij elkaar past dus waarom de rest niet? Ik ben het volledig met je eens! Mijn mama en schoonmama heb ik samen op schok laten gaan om iets te vinden voor die dag... Mijn zus en ik gaan ook mee... Mijn kleed is wit met rode accenten, waardoor het thema van ons feest ook wit en rood is... Mijn mama en schoonmama hebben uiteindelijk allebei een feestelijk kleedje met witte en rode accenten, heel leuk ze passen bij elkaar en zal mooi zijn op de foto's... ik zou het niet mogen dromen dat mijn moeder volledig afsteekt naast mijn kleed... Ik zou jouw mama en haar eens samenzetten om erover te brainstormen, misschien bedenkt jouw schoonmama haar nog ;)
xxx
|
|
annelies
9-5-2009
|
16-10-2009 14:36:08
Hallo,
Ja wat een negatieve commentaren. Ja, mijn schoonmoeder was nu ook niet echt mooi gekleed op ons huwelijk. Maar ik heb er mij niet druk om gemaakt. Mijn mama had ook geen suitekleed aan, wel een mooie linnenjurkje met vestje echt eenvoudig en stijlvol. Ik dacht dat zij ook zoiets ging nemen, maar ja er was geen zeggen aan. Dus zou ik zeggen laat het maar zo, trek het je niet aan. Ik heb dat ook niet gedaan, ze moet het zelf weten. Zij moet er mee aan lopen dacht ik. In u geval zou ik dat ook zeggen, laat het maar zo. Ik zou er mij bij neerleggen om spanningen en ruzies te voorkomen.
Groetjes, Annelies.
|
|
Véronique
31-7-2009
|
16-10-2009 18:45:07
Mijn schoonmoeder had ook iets sober aan (van C&A) en mijn mama was specialer gekleed (van een winkel waar zo ook suitekledij verkopen). Ik heb daar toch ook even over getwijfeld, maar uiteindelijk moeten ZIJ zich goed voelen in hun kledij, hé!
Groetjes,
Véro
|
|
Mieke
28-8-2010
|
16-10-2009 19:00:00
Hey Florence,
Amai, wat een reacties hier! Ik begrijp jouw bezorgdheid heel goed. Als je hele suite heel feestelijk gekleed is en jouw schoonmama niet, is de kans immers groot dat ze zich die dag niet zo lekker in haar vel zal voelen en zal afsteken tov de rest. Indien jouw schoonmama nog niets afweet van de kledij van de rest van de suite zou ik haar daar toch over inlichten. Niet om haar te pushen in de richting van een nieuwe, meer feestelijke outfit, maar gewoon om haar ervan op de hoogte te stellen en om eventuele misverstanden op voorhand uit de wereld te helpen. Niet meer, niet minder. Stel je voor dat jouw schoonmama, die nu zo enthousiast is over haar kledij, arriveert op de grote dag en moet vaststellen dat iedereen van de suite daar in suitekledij rondloopt en zij wist van niets... Niet leuk voor haar dus. Neen, gewoon vertellen voor welke outfit de andere mensen van de suite hebben gekozen en haar jouw bezorgdheid en goede bedoelingen duidelijk maken. Zo geef je haar de kans om voor zichzelf uit te maken of ze blijft bij haar huidige keuze of kiest voor iets nieuws. Eerlijk duurt het langst.
Groetjes
|
|
Karmen
29-5-2010
|
16-10-2009 19:33:22
Ik vind dit eigenlijk ook maar flauw overkomen! Als zij er echt enthousiast over is, zal ze er ook in stralen! Voor hetzelfde geld vindt zij jouw kleed ook niks, maar zou je het nu echt apprciëren, als zij daar iets van zou zeggen? Het komt allemaal nogal overdreven over, sorry!
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
16-10-2009 20:33:19
Goh. sorry als het fel overkwam. zelf vond ik het nog beschaafd, maar wou ook aankaarten dat het haar misschien alleen maar kwests, dat wil toch ook niemand? Niet iedereen is een stijlicoon. Met Mieke haar advies kan je ook wel, kwestie dat ze dat weet, dat kan je echt luchtig langs je neus weg heh, over hoe enthousiast je moeder was over haar kleed, dan beschrijf je het en vertel je wat over de winkel enzo. Veel plezier nog met de voorbereiding en de dingen die er wel echt toe doen.
|
|
sarah
17-5-2008
|
16-10-2009 22:14:56
jezus... ik vind het wel heel erg dat je je stoort aan de kledij van iemand anders
echt waar, zoiets gaat echt je dag niet verpesten hoor!!!!
|
|
Carolina
1-8-2009
|
17-10-2009 1:10:33
Laat ze ... Het is al ferm dat ze moeite heeft gedaan. Bij ons was't ook een allegaardje van verschillende kleuren enzo. Maar ik heb mij daar niet aan gestoort hoor. Wie zit er op je feest? Familie, vrienden, collega's,... toch ook allemaal 'gewone' mensen waarmee je vertrouwd bent. Het is toch niet dat het op de nationale tv komt ofzo hé.
Relax!!! Als je je hieraan al begint te storen ga je je nog aan veel storen hoor.
groetjes, Carolina
|
|
Sophie
21-5-2010
|
19-10-2009 13:23:27
Hey Florence Ik zou daar niks over zeggen. Het belangrijkste is toch dat iedereen het naar zijn zin heeft? En in de eerste plaats moet jij je goed voelen. Het draait tenslotte om u en uw toekomstige, niet om uw schoonmoeder hé. Hopelijk heb je hier iets aan. Groetjes Sophie
|
|
sophie
14-8-2010
|
19-10-2009 20:05:21
mijn schoonbroer is waarschijnlijk van plan om zijn joggingsbroek aan te trekken met daarboven een hemd, want zo gaat hij naar andere feestelijkheden. slechter dan dit kan gewoon niet!
|
|
Edel
7-8-2010
|
20-10-2009 8:55:38
Hey, Ik begrijp je eigenlijk wel....mijn zus is vorig jaar getrouwd en toen stond ik er niet bij stil dat ook de suite op zijn paasbest een mooi effect heeft! Iedereen heeft vrijwillig een mooi feestelijk kleed gekocht en het geheel zag er prachtig uit! Sommige hadden een avondjurk aan en sommige een suitekleed. Dit jaar zijn enkele vrienden getrouwd en bij hun suites was het een allegaartje. Ofwel vind je dat belangrijk ofwel niet. Maar als je het belangrijk vind, kan je het steeds subtiel aankaarten. Vraag haar om het nog eens aan te trekken omdat je het nog een keer wil zien. Zeg dan eerlijk dat je mama voor een feestelijker kleed heeft gekozen en of zij zich goed zal voelen daarbij! Wie weet heeft ze er gewoon niet bij stilgestaan. Als je niets zegt en ze ziet de andere vrouwen dan voelt ze zich mss ongemakkelijk die dag. Ik vind het in ieder geval heel positief dat ze iets nieuws heeft gekocht! Teken dat ze ernaar uitkijkt!
Groetjes, Edel 07/08/2010
|
|
Liesbeth
17-5-2008
|
21-10-2009 14:45:53
hey Florence
Ik begrijp je bezorgheid, maar als je geen dresscode opgelegd hebt, kom je natuurlijk altijd tegen dat mensen al eens iets dragen dat jij niet mooi of gepast vindt. Je kan ook altijd eens foto's van de gekozen kleren van jouw familie meedoen en zomaar eens tonen aan je schoonmoeder. Misschien voelt ze het dan zelf wel aan, maar als dat niet zo is, zou ik het zo laten. Mijn moeder had ook niet haar mooiste ensemble aan voor de trouw, maar ze voelde zich er wel heel goed in. Uiteindelijk is dat het belangrijkste hé niet? Probeer je er niet te druk in te maken! Denk aan al die horrorverhalen waarbij beste vriendinnen of schoonzussen en schoonmoeder in chique WITTE kleedjes komen :-)
Veel succes nog met de voorbereidingen!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|