Nu Online
Momenteel zijn er 547 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Zelf trouwkaarten maken

19-10-2009 11:16:26
Hallo

Ik zou graag zelf mijn trouwkaarten willen maken. Hebben jullie soms ideeën voor mij? Programma's ofzo?

Alvast bedankt

Kristelle

Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1210

tami
26-6-2010
 Meld misbruik19-10-2009 11:53:38

Hey Kristelle,
wij hebben ze ook zelf gemaakt : alles in Powerpoint omdat je makkelijk dingen over elkaar heen kan zetten of verplaatsen, tekst kan aanbrengen op om 't even welke plaats, recht of schuin, je kan ook foto's of afbeeldingen makkelijk integreren of elementen uit WordArt, enz... dus da's heel handig.
Publisher is ook zo'n programma hoewel ik vind dat Powerpoint méér kan dan Publisher.
Ik denk dat je best kan beginnen bij het formaat (breder dan hoog, vierkant, dubbele A5, drieluik,...) Hoe meer je formaat in een gewone omslag past, hoe minder duur aan enveloppen en postzegels maar buiten formaat is natuurlijk wel tof omdat je kan doen wat je wil. Wij hebben een dubbele A5, waardoor de binnenzijde als een A 4 kan beschreven en versierd worden. De omslagen hiervoor hebben we dichtgedaan met een lintje en een lakzegel, zoals in de Middeleeuwen.
Het moeilijkste is ... kiezen ! :D
Veel plezier ermee !
Groetjes

Kristelle

Meld misbruik19-10-2009 11:56:08

Hey

Klinkt leuk, had eigenlijk niet aan powerpoint gedacht maar nu je het zegt. Ik ga meteen aan de slag.

Bedankt voor je tip

Groetjes

KRistelle

Rebekka
20-3-2010
 Meld misbruik19-10-2009 12:03:01

Dag Kristelle,

Ik maak ze ook zelf. Ik gebruik geen programma's enkel via word en dan met een snijmachine en nog een paar specialekes aan. Mijn vriend zag gisteren het resultaat en hij vond het heel schoon, origineel en zei straks gaan ge dat nog voor uw beroep moeten doen.
Ik heb mijn menukaartjes en naamkaartjes ook zelf gemaakt en degene die het al gezien hebben vonden het super origineel en mooi.
Ik moet zeggen ik heb er al heel veel tijd in gestoken, maar het geeft meer voldoening als je alles zelf maakt, het is heel persoonlijk + je bespaart ook een deel geld mee(geen drukwerkkosten) en je kan zo direct aanpassingen doen.
Anders moet je eens in een hobbywinkel gaan kijken of winkels waar ze ze verschillende soorten papier verkopen. Je kan bv lintjes kopen, gouden fijne ringetjes, iets zoeken met kant en dit rondom de menukaartjes doen, ...

Veel succes nog en veel inspiratie!

Petroeska
16-4-2010
 Meld misbruik19-10-2009 15:20:21

Heykes

Ik ben ook zelf bezig met men trouwkaarten zelf te maken. Maar ik wou je gewoon een tip meegeven. Als je bij papierwaren AVA gaat en je besteld daar papier krijg je 7 % korting (heel leuk natuurlijk) MAAR kijk je bestelling achterna goed na en tel ze goed na ook, want bij mij was dit totaal niet juist met als gevolg dat ik enkele malen terug ben moeten gaan om mijn beklag te gaan doen. Terwijl ik daar alles gekocht had voor den trouw.

Veel plezier met de voorbereidingen
Groetjes Petroeska

Fien
3-7-2010
 Meld misbruik19-10-2009 21:12:17

Tof idee!
Ik wil ook zelf aan de slag gaan, maar ik heb nog niet zoveel inspiratie.
Ik hoop binnenkort naar een hobbybeurs te kunnen gaan om daar ideeen op te doen.

Je zou je namen vooraan kunnen embossen, of met foto's werken,...
Als je in de buurt van Hasselt woont, raad ik je zeker aan om eens naar de hobbybeurs te gaan die dit weekend doorgaat. Daar vind je zeker al het materiaal dat je nodig hebt, en zie je ook heel veel voorbeelden.
Voor mij is dat te ver, dus ik wacht op tot de beurs in Antwerpen is (eind februari).

Veel succes, en als je toffe ideeen vindt, laat eens iets weten! Ik kan zeker ook tips gebruiken!

Groetjes,
Fien

03/07/2010

Kristelle

Meld misbruik19-10-2009 22:20:18

Ik heb me vandaag wat bezig gehouden. Ik heb nu op hema.be zelf uitnodigingen gemaakt.

Het resultaat is wel mooi.

Ilse
28-5-2010
 Meld misbruik20-10-2009 13:14:38

Hey KRistelle,

Wij maken ook onze uitnodigingen zelf. Ze zijn mooi maar heel eenvoudig. (we hebben het niet zo voor tralalala'kes ;-))

Wij hebben blinkend beige papier (uit Ava) als voor en achterkant. Op het laatste blad is een foto geplakt van onze namen in het zand aan zee. Daarop een blad kalkpapier met onze tekst op. Kost weinig geld, ons eigen idee en heel eenvoudig.

Khoop dat je er een beetje aan uit geraakt :-)

Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...