TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
saskia
1-4-2006
|
21-10-2005 23:40:12
Beste Mireille,
Kan kan uiteraard alleen voor mezelf spreken. Wij hebben 13000 euro begroot voor ons huwelijk. Wat zit daarin? Een receptie voor 80 man. Een avondfeest voor 100 mensen. Een bruidsauto en twee suitewagens. schoenen, juwelen,kostuum bruidegom,.. Mijn trouwjurk betaalt mijn mama en uitnodiging maak ik zelf. Ok het is niet de simpelste trouw maar ook niet de grote chique. Hopelijk heb je er iets aan. Andere vragen zijn welkom. Groetjes en veel succes!!
Saskia
|
|
Skiwi
13-5-2006
|
22-10-2005 8:02:35
wij hebben niet echt een budget opgesteld. mijn moeder betaald 7500 euro, de andere kant niets ....
het avondfeest was ongeveer allemaal rond de zelfde rpijs (=/- 5500 euro) en dan hebben we als vervoer een bus (geen oldtimer, maar gewonen, veeeeeeeeeeeel goedkoper en zeker dat ze niet in panne valt), fotografen zijn vrienden (ook professioneel bezig), videograaf gevonden voor 500 euro (was niet echt gepland, maar voor die prijs ...)
voor de rest zien we wel hoe het verloopt ... we zien el een beetje naar de prijskaartjes, maar ik zou nooit iets weigeren dat je graag hebt omdat het niet meer in het budget kan..
groetjes Mieke 13/05/06
|
|
Sofie
9-9-2006
|
22-10-2005 9:21:53
Wij betalen 5500 euro voor avond feest (all-inn) voor 95 mensen. 3000 euro voor superpakket wuyts en de voogt ceremonie en daar zit heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel in: 2 limosines (naar keuze je kan ook bv 5 kevertjes, een bus , enz krijgen of een bruidsauto en volgwagens), ceremoniemeerster, receptie bij de bruid thuis, "rode lopers, huwelijkskaars, fotograaf en album, dj op avond feest, ballon aan kerk of duiven, bruidssuiker, corsages mijn bruidboeket, ... en allemaal op eén plek gevonden dus en zo spaar je veel geld aan rondrijden en bellen uit! ik schat dus rond de 10000 euro al bij al veel geld dus
|
|
Cindy
24-6-2006
|
22-10-2005 10:52:26
Hoi, Ons overzichtje is het volgende: DJ:550,00 Zaal+eten voor 100 personen: 6000,00 All-inn Uitnodigingen,bedankkaartjes en nog ander drukwerk maak ik zelf ( werk bij een digitale drukkerij) Vervoer: 680,00 Bloemen voor op onze bus: 55,00 Ceremoniemeester: 150,00 Fotograaf: is mijn collega, de reportage en foto's zijn een kado, het boek gaan we zelf halen. Kerk: weet ik nog niet. Ringen: ons budget is daarvoor 750,00 Kleed & schoenen,accesoires: van mijn moeder. Bruidsboeket en versiering kerk, reken ik 150,00 ( nog niets beslist ) Kleding ventje: gaan we huren Kleding voor 4 bruidskindjes: moeten we nog voor gaan zien. Wij betalen ook als zelf, eerst hadden we gedacht om het klein te houden, maar eigenlijk hebben we het niet echt héél groots aangepakt en hebben we, denk ik toch een huwelijksfeest met alles erop en eraan. Dit is mijn tweede huwelijk, maar voor mijn ventje de eerste keer en die verdient het ook om een schitterende dag te beleven. Onze 3 kindjes zullen we ook in de watten leggen, en die zien er echt wel naar uit. Groetjes Cindy, 24/06/2006 Als je een vraagje hebt, zal ik je proberen te helpen.
( En ieder zijn budget is totaal verschillend, wij hebben ook al veel meer gespaard, omdat we meer dingen hebben besloten om er ook nog bij te nemen dat ons voorig budget te weinig was. )
|
|
Vicky
9-9-2006
|
22-10-2005 12:49:17
Hey
Wij hebben ongeveer 16000 euro begroot, maar daar zit alles in (dus ook de verlovingsringen en zo) Het is als volgt verdeeld Zaal: +- 8000 euro voro 100 man, all in Receptie: +-2000 euro voor 150 man Kleed: +- 1500 euro accessoires inbegrepen Kostuum: huren we aan 50 euro! Drukwerk: doe ik allemaal zelf Fotograaf +- 900 euro Dj + extra animatie: +- 1500 euro (mijn vriend wil een bandje of iets anders als extra animatie) Vervoer: geen vervoer, maar bereidwillige buren Ringen: 1000 euro Bloemen in de kerk + boeket; 150 euro
Zo, hopelijk helpt dit je verder
Groetjes
Vicky
|
|
Tom
5-11-2005
|
22-10-2005 21:00:11
Je feest maak je zo duur als je zelf wilt. Onze ervaring is wel dat je goed moet opletten op alle extra's. Zo koste mijn pak 550euro. Met de schoenen, manchetknopen, hemd, das en aanpassingen aan het pak komt het op ongeveer 1000euro. Met mijn vriedin haar kleed is het gelijkaardig. Het kleed 1200 euro plus schoenen, juwelen, aangepaste lingerie komt het toch ook op 1800euro. Bij de feestzalen is het ook zo. Let hier goed op wat er ECHT in de prijs begrepen is: Bloemen, kaarsen, tafellinnen, enz... Prijs-kwalliteit is zeker belangrijk. Wij hebben voor ons feest gekozen voor "De Waterhoek" in Geetbets. Deze zaal is zeker niet zo goedkoop. Maar in de prijs zit dan ook wel alles. Nog een tip in verband met het pak. Ik heb wel 20 winkels gedaan eer dat ik mijn zin had gevonden. Merken als Hugo Boss en dergelijke is zeker goed. Maar bij deze pakken is het zeker niet altijd mogelijk om ze volledig te laten aanpassen (soms enkel maar de broekspijpen). Merken als Cossmo en Master Hand zijn zeer mooie pakken en ze hebben de mogelijkheid om volledig aangepast te worden. Ik ben pas mijn laatste keer gaan passen en het zit als gegoten. Beter kan gewoon niet. Ik zeg het nog eens vergelijk prijs en kwalliteit ZEER goed.
|
|
Lien
26-5-2006
|
22-10-2005 22:35:04
Als ik nu een raming maak komen wij op 16000 Euro (zonder mijn trouwkleed want dat krijg ik van mijn ouders ...)
Wij hebben dan een receptie voor +- 120 man en avondfeest +-120 man ...
groetjes
Lien
PS onze fotograaf viel bij ons nogal duur uit : 1500 Euro :-(
|
|
Mireille
1-9-2006
|
24-10-2005 20:23:09
Ojee....wij willen 1 sept volgend jaar gaan trouwen maar als ik dat zo lees moet ik nog wel 10 jaar gaan sparen.... Kleed krijg ik al van mijn vader en mijn 'aanstaande' zijn pak van zijn ouders. Receptie willen we niet, we hebben uitgerekend dat we een feest geven voor ongeveer 90 a 100 mensen. Dit zijn dan ongeveer 22 dag-gasten incl. Trouwauto willen we wel en gaat ons 450 euro kosten hebben we al gezien. Ringen hoeft niet zo duur...we hebben onze namen op onze vingers getatoeerd en dat zijn eigenlijk onze ringen vandaar. Maar kaarten,bloemen en die soort dingen daar heb ik nog geen idee van. Gemeente en kerk zal zo duur niet zijn vermoed ik. Ons zoontje wordt aangekleed door zijn meter. Dus ik kom nooit aan zulke bedragen volgens mij...beter ook want dat heb ik nooit voor 1 sept!!!!
|
|
Lindsay
6-5-2006
|
24-10-2005 21:22:53
Het feest is de grote brok natuurlijk. Wij komen in het totaal aan zo'n 11.000 EUR, waarvan 5.500 EUR voor het feest (receptie voor 90 pers., diner voor 50 pers. en dansfeest voor 30 extra pers.). Als je enkel een avond/dansfeest geeft met een warm en koud buffet als diner, moet je er voor 100 man toch met 3.000 EUR komen denk ik hoor.
De rest maak je uiteindelijk zo duur als je wil. Kerk: min. 200 EUR, en gemeente: bij ons maar 50 EUR. Bloemen kan je ook sober houden, voor zo'n 250 EUR. Uitnodigingen kan je ook zelf maken als je wat creatief bent, wij laten ze drukken, dan komt het ong. op 600 EUR. De fotograaf is ook vrij duur: 1.000 EUR, maar dat heb je dan ook voor de rest van je leven.
Goed uitkijken en vergelijken is de boodschap!
|
|
cindy
10-6-2006
|
25-10-2005 16:52:10
Hoi, Niet stresse Lindsay Onze dag kost een goei 5000 euro daar zit in;
mijn kleed met schoenen mijn vriend heeft geen kostuum één vant werk ( politie) een videograaf fotookes trekt een vriend ceremoniemeester uitnodiging zelf maken bruidswagen van de ouders s'middags 3 gangen menu voor 20 personen s'avonds een feest voor 85 mensen met drank en hapkes ijstaart dj bloemen via een vriendin bruidskapsel bruidskinderen gekleed door schoonouders
ja wij hebben een beetje geluk he.
dus als je een beetje uitkijkt dan kan je het goedkoop doen he. alle hangt af van wat je wil.
grts 10.06.2006
|
|
Ingrid
21-5-2005
|
26-10-2005 16:04:22
Hallo Mireille,
Wij hebben een "gewone" trouw gehad met geen buitensporige zaken, gewoon een luke dag, met maar 1 wagen, een receptie van anderhalf uur, 65 mensen aan tafel... Alles tesamen heeft onze trouw ongeveer 9000 euro gekost.
Groetjes, Ingrid
|
|
soetkin
16-9-2006
|
31-10-2005 12:06:16
Amai lieve schatten, ik denk dat wij verkeerd bezig zijn... wij trouwen in september en zullen (zonder mijn verlovingsring en de trouwringen) toch zo'n 20 000 euro kwijt zijn.Wij hadden ook geen flauw idee wat een trouw zou kosten, maar ik wil al altijd alles erop en eraan. Onze berekening: kerk 250; stadhuis 150, ceremonie (wagens, meester, duiven, rode loper) 1100, kleding suite heren 750, kleding 3 kindjes 1000, middagreceptie voor suite 500, mijn kleed (zonder accessoires,juwelen,lingerie,...) 2200 = beetje meer dan ik voorzien had maar het was een droom, kleding mijn ventje 500, bloemen 250, drukker en post 600, DJ 600, feest 10000 (niet het duurste menu),fotograaf 1200,cadeaus getuigen en kindjes 300, bedankingscadeaus gasten 400,... moet ik nog doorgaan? ?? wij hebben jammergenoeg niemand in de branche die ons cadeaus doet en we betalen ALLES zelf.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|