Terug naar overzicht
Mijn vriend is ook Nederlander, maar wij trouwen in België, hij moest op het consulaat 2 papieren halen die hem 60 euro kostte!! maar hoe het omgekeerd werkt?? op de gemeente hebben ze ons verteld hoe dat moest!
Hallo,Ik zou het inderdaad eens op de gemeente navragen. Vaak hebben ze hier een speciaal papier voor samengesteld.Wij zijn ook nederlands maar trouwen in België en daar hebben we ook veel voor nodig maar dat kan omgekeerd natuurlijk anders zijn.Succes !
Hallo Els...ik heb een vraag aan jou. Welke papieren moest jou vriend dan halen???Wij zijn allebei nederlands en gaan in België trouwen maar hebben geen speciale papieren nodig behalve geboorte aktes dan.
Voor iedereen die ook in belgie wonen en nederlandse nationaliteit hebben en in nederland willen trouwen:hier is een beetje informatieIk heb dus ontdekt dat je in Den Haag in ondertrouw moet gaan en dat het eigelmijk precies het zelfde gaat als normaal.Je kunt via Den Haag ook informatie vragen over de benodigde documenten.Ten eerste heb je een bewijs van inschrijving nodig uit belgie waar je woont.Verder dus de akte van geboorte en als je dit nodig hebt ook een bewijs van beeindiging van een huwelijk en/of partnerschap.Verdere benogdigde documenten moet ik zelf ook nog na vragen,maar nu weet ik in elk geval dat ik niks via de nederlandse consulaat hoef te regelen,want dat duurt weken en omdat we toch al een beetje laat zijn met voorbereidingen wil ik alles zo snel mogelijk gaan rekenen.Moet ik misschien dit berichtje nog op een andere plaats zetten zodat iedereen het makkelijker kan vinden?