Terug naar overzicht
hey,ik ga niet in nederland trouwen, maar ook wel in mei.onze verloving is begonnen op 31 augustus en gaat zeker en vast om nog niets vast te leggen in mei ; je moet alleen een zaal vinden. en als het voor de kerk is, zal het misschien ook wel iets moeilijker zijn.soit: een tip: TROUW 13 MEI!!de meeste kans dat zalen en kerk nog vrij zijn, er zijn heel veel mensen die van die datuk schrik hebben (wat voor ons dan weer goed uitkomt! :-))Mieke13/05/06
Beste Anita,ik wil je gewoon maar even feliciteren met je verloving. Prachtig van je ventje dat hij aan je oma denkt... Maakt er een fijne tijd van!Groetjes,Phyllis
Gefeliciteerd met je verloving.Hier op het forum zal je vele tips kunnen vinden en ideetjes en oplossingen voor problemen. En je kan hier ook al je frustraties kwijt, bruiden onder elkaar verstaan dat beter dan 'anderen' (die al vlug de term bridezilla in de mond durven nemen!)GroetjesVicky
Wij zijn ook nederlanders die in België gaan trouwen omdat we hier wonen. We zijn allebei nederlands.Wat wij zoal van onze gemeente nodig moeten hebben is dit:Geboorte aktesKopie paspoortenBewijs van inschrijving in BelgiëVoor ondertrouw moeten we de volledige gegevens van de 2 getuigen doorgeven.Verder kunnen wij maar maximaal 6 maanden voor het huwelijk in ondertrouw terwijl dat in nederland 12 maanden is.Verder niks speciaals eigenlijk dus ik vind het meevallen.Maar een tip:bij je gemeente hebben ze standaard formulieren van wat je nodig hebt, ga daar eens vragen !Succes!
Oei...ik zie net dat jullie in nederland willen trouwen...haha, dus je kan mijn bericht negeren, ik had het even verkeerd !Sorry...
Voor iedereen die ook in belgie wonen en nederlandse nationaliteit hebben en in nederland willen trouwen:hier is een beetje informatieIk heb dus ontdekt dat je in Den Haag in ondertrouw moet gaan en dat het eigelmijk precies het zelfde gaat als normaal.Je kunt via Den Haag ook informatie vragen over de benodigde documenten.Ten eerste heb je een bewijs van inschrijving nodig uit belgie waar je woont.Verder dus de akte van geboorte en als je dit nodig hebt ook een bewijs van beeindiging van een huwelijk en/of partnerschap.Verdere benogdigde documenten moet ik zelf ook nog na vragen,maar nu weet ik in elk geval dat ik niks via de nederlandse consulaat hoef te regelen,want dat duurt weken en omdat we toch al een beetje laat zijn met voorbereidingen wil ik alles zo snel mogelijk gaan rekenen.Moet ik misschien dit berichtje nog op een andere plaats zetten zodat iedereen het makkelijker kan vinden?