Terug naar overzicht
Afhankelijk van wat je wil. Wij gaan de mensen even naar huis laten gaan of doen wat ze willen. Je zou eventueel de suite iets kunnen laten gaan drinken, maar niet vergeten dan dat dat ook voor jullie rekening is dan.
Wij hadden ongeveer dezelfde planning. Wij hebben alleen voorzien dat de suite mee met mijn ouders naar huis gingen en daar iets kleins aten en dronken. De rest gaat naar huis hoor! ;))Nele
Ik heb mij dit ook al afgevraagd, vooral omdat de familie van mijn vriend van Diest is en we in Kortrijk trouwen, dus die kunnen niet zomaar eventjes naar huis tussendoor...
Wij hebben onze dagplanning daar een beetje op aangepast. Onze familie komt ook een beetje van overal. We hebben het zo geregeld dat we nu later in de namiddag voor de kerk trouwen en quasi meteen kunnen doorrijden naar de feestzaal. Op die manier kan iedereen ook naar de kerk komen. Bij ons is er een "gat" tussen wet en kerk (dan gaan wij fotos nemen), onze suite gaat dan ondertussen naar ons thuis voor broodjes en een drankje. In principe is het toch enkel de naaste familie die mee naar het gemeentehuis gaat.
Beste Wendy,wij zaten met hetzelfde dilemma en hebben ook daarom onze planning omgegooid.Wij trouwen om 11 uur voor de wet.Daarna vertrekken we met de suite richting feestzaal waar de suite, hopelijk in de tuin, kan lunchen. Wijzelf zullen dan gewapend met een picnicmand op fotoshoot gaan. Om 14u30 is het kerkelijk huwelijk gepland. Aansluitend geven wij de receptie.Op die manier hoeven mensen niet terug naar huis te gaan na de kerkdienst om de receptie af te wachten. Ook de suite kan de hele dag mee, zonder dat er echt lege momenten zijn of dat zij ook terug naar huis zouden moeten. Onze ceremoniemeester vond dit ook de beste oplossing voor ons.Groetjes,Mie
wij hebben wettelijk huwelijk al achter de rug, en ik moet zeggen: daar ben ik blij om, anders is het voor het paar echt een megadrukke dagWij hebben ons kerkelijk huwelijk gepland om 11.30u, nadien foto's trekken (de suite gaat mee, die moeten toch ook op de foto???), en we nemen wel iets mee van snack voor onderweg, sandwicheke ofzoen dan na de foto's naar feestzaal waar wij en suite ons opfrissen en iets drinken in afwachting van de receptie (om 16.30u)De rest van de mensen die de mis volgden, houden zichzelf wel bezig..zo gaat dat toch altijd? ze gaan waarschijnlijk samen iets eten (indien ze van ver kwamen) of trekken gewoon naar huis..moet jij je toch niet aantrekken?
De mensen van de suite gingen bij ons ook mee op fotoshoot. Wij maakten een huifkartochtje en waar we een mooi plekje tegenkwamen, stapten we even uit om foto's te nemen.En de anderen (bv. mensen uit de kerk) trekken inderdaad hun plan! Vaak is dat ook de moment dat de kinderen worden afgezet bij de oppas e.d. Dus ik zou niets organiseren voor hen.Groetjes,Véro
wij hebben enkel een wettelijk huwelijk gepland. Dit is om 10h, daarna gaan wij met de suite foto's nemen, rond de middag hebben we dan een zaaltje gehuurd waar er een kleine lunch wacht, dit voor de dichte familie en getuigen. wij gaan daarna nog samen met de fotograaf op een locatie foto's trekken van ons en met onze kindjes erbij. de familie kan dan nog iets drinken in het zaaltje en rond 18h begint de receptie in een andere zaal. maar ik veronderstel dat wij daar wel wat sneller zullen aanwezig moeten zijn eventueel nog iets regelen met de obers, traiteur,...