Nu Online
Momenteel zijn er 678 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijksreis met kindje erbij

22-10-2009 16:27:51
Hoi, wij trouwen volgend jaar in mei en willen in juni op huwelijksreis gaan. Maar wij nemen onze kleine spruit, die dan 21mnd is, wel mee. Iemand tips qua bestemmingen, hotels...?

Greet
22-5-2010
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 918

Rik

Meld misbruik22-10-2009 19:09:01

Mocht ik van jullie zijn, 'k zou in europa blijven, just in case. Je weet nooit niet dat het kind ziek wordt of zo.
Ik zelf moest deze zomer in Spanje geopereerd worden aan een voet. Ik zag dat al niet zitten en ben er ontsnapt.

grtz www.discovideo.be

Sophie
22-5-2010
 Meld misbruik22-10-2009 19:20:36

Ik zou ook niet té ver gaan dan. Wij zijn deze zomer naar Griekenland geweest met een kleintje en is zeer goed verlopen!

joke
14-8-2010
 Meld misbruik22-10-2009 20:46:29

hoi hoi,
wij trouwen 14/08/2010 en wij nemen ons zoontje die dan 2 wordt ook mee maar we gaan naar wss naar oostende zodat we eerst 2 dagen alleen kunnen gaan en dat brengt de oma en opa hem nog achterna zodat we dan ook nog 3 dagen met zen drietjes zijn.

groetjes

Katrien
15-5-2010
 Meld misbruik22-10-2009 22:38:38

Hallo, met zo n klein kindje zou ik het ook niet te ver trekken. In de Pegase staan altijd heel leuke bestemmingen vind ik voor Europa, al zijn die natuurlijk niet altijd even kindvriendelijk. Ik zou voor Italie gaan of Portugal. Heel romantisch en niet te ver.

evy
1-3-2009
 Meld misbruik23-10-2009 10:23:26

Wij gingen met ons zoontje naar Turkije. Hij was toen ook net 2 en genoot met volle teugen van zon, zee en strand.

annouschka
11-3-2010
 Meld misbruik23-10-2009 10:48:15

Wij hebben onze kindjes ook van jongs af aan steeds meegenomen op vakantie.
Ik moet zeggen dat Djerba erg is tegengevallen wegens het krijgen van een darminfectie, maar ons zoontje was toen ook nog maar 1 jaar hé.
Verder zijn we steeds naar de canarische eilanden gegaan, Gran Canaria en Tenerife.
Je vindt er hotels die iets meer luxe bieden voor je honeymoon (mag wel eens hé) én die tevens zeer kindvriendelijk zijn!!
Heel af en toe nemen wij dan eens een babysit of brengen we de kindjes eens naar een babyclubje maar meestal begint dit pas vanaf 3 jaar.
Wij trouwen in maart in Zanzibar en gaan eerst 4 dagen naar tanzania op safari.
Onze kindjes zijn ondertussen 3 en 5 en wilde ik voor geen geld van de wereld achter laten.
Omdat het Afrika is was ik in het begin echt niet gerust, maar we zijn naar het Virga Jesse ziekenhuis geweest en hebben ons goed laten informeren van wat mag en niet mag door de arts van de dienst inentingen en niet te vergeten een heel goede bijstandverzekering genomen!!!

Het komt allemaal wel goed en ik kan je alleen maar vertellen dat Gran Canaria en Tenerife de enige bestemmingen zijn die wij met kinderen hebben aangedaan waabij nog niemand ziek is geworden.
(anders was het in Tunesië, Turkije, Djerba, maar misschien waren we daar iets te laks in de keuze van het eten voor de kindjes)

Ga eens bij je arts te rade??

Veel succes, en geniet ervan!!

Aissa
26-9-2009
 Meld misbruik23-10-2009 13:16:48

Hoi Greet,

Wij zijn net terug van onze huwelijksreis naar Indonesië (Java & Bali).
We hebben deze reis samen gemaakt met onze kleine spruit van 20 maanden.
Ik kan je alleen maar zeggen: DOEN!!!

Trek je niks aan van dat verre reizen of van die onbekende landen. Je kind kan van meer genieten dan je denkt.

Onze kleine man staat zot van vliegtuigen en heeft zich dan ook serieus geamuseerd.
Wij hadden een bassenet gevraagd maar daar bleek hij op het vliegtuig te groot voor. Hij paste er echt niet meer in.
We hadden 2 vluchten: eentje van 13 uur en eentje van 2 uur. In de doorvlucht heeft hij helemaal niks geslapen maar veel gespeeld met wat speelgoed dat we meehadden en filmpjes gekeken op onze draagbare dvd. Wij hebben in shiften geslapen dan.
In de terugvlucht heeft hij 5 uur op de grond geslapen tussen onze benen.
Mss is het wel handig om een extra stoel voor je spruit te betalen. Het maakt het wel makkelijker. Bij ons is het gegaan zonder maar het was mss wel makkelijker geweest met. Vraag in elk geval de kindermaaltijd ipv de babymaaltijd. Onze vent van 20 maanden eet geen potjes meer en de kindermaaltijden zijn dan veel leuker.
Wij vlogen met Malaysia Airlines. Heel goede deals en heel kindvriendelijk.

Qua inentingen hadden wij Hepatitis A en Buiktyfus nodig. Onze vent heeft alleen Hepatitis A gehad want Buiktyfus mag niet voor 2 jaar. Ook hier geen problemen. Binnen 5 maanden krijgt hij zelfs nog een Hep.A-inentingen want dan is hij ineens beschermd voor 10 jaar.

Verder hebben we bij het reizen natuurlijk ook rekening gehouden met het ritme van onze kleine man. Alle uitstappen vroeg in de ochtend zodat we om 14u. terug in het hotel waren voor zijn dutje. Af en toe kindvriendelijke activiteiten zoals olifantensafari, dolfijnentrip, ... en natuurlijk ook rustdagen aan het zwembad.

Kinderen hoeven je zeker niet tegen te houden om verre reizen te maken. Wij vonden het zalig om 3 weken met onze kleine man alleen op stap te zijn. Hij vond alles leuk want hij had zijn mama en papa bij zich.
Daarbij zijn kleine kinderen zo nieuwsgierig, de wereld ontdekken is dan ook enorm spannend voor hen. Ons ventje kon soms echt in overdrive geraken van nieuwe dingen. Je zag dat hij volop genoot.

Voor meer verhalen en zo kan je kijken op onze blog:
http://kamielaissapieter.wordpress.com
Verder moet je zeker ook eens de site www.verrereizenmetkinderen.nl bekijken. Heel leuke site met heel veel verhalen van kleine avonturiers en heel veel tips!

Hopelijk maken jullie je wildste reisdromen waar;-)

Groetjes!

Sabrina
18-7-2009
 Meld misbruik25-10-2009 19:06:30

hallo, wij zijn dit jaar op huwelijksreis geweest naar gran canaria met onze kindjes , wel 5 en 9 jaar maar wat ik je zeker kan aanraden zijn de riu hotels all in zijn zeer kindvriendelijk zowel voor het eten , de animatie overdag en s avonds de kinderclub is wel vanaf 3 jaar maar vrienden van ons zijn er ook geweest en hun kindje was 2 jaar en af en toe mocht ze ook in de kinderclub wij zijn naar de riu vista mar geweest op gran canaria en er zijn ook veel belgische animators. Zeker een aanrader, nog veel succes met de voorbereidingen,sabrina

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums