Nu Online
Momenteel zijn er 655 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

zwanger en trouwen

23-10-2009 18:20:00
hallo zijn er nog bruidjes die zwanger gaan trouwen heb juist tel gehad van huisdokter om te bevestigen dat ik zwanger ben natuurlijk vinden we dit super nieuws

sindy
8-5-2010
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1027

Vicky
7-8-2010
 Meld misbruik23-10-2009 18:39:44

Hoi Sindy!
Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ook ik heb tijdens onze trouwvoorbereidingen te horen gekregen dat ik zwanger ben. (was niet echt gepland, maar wel ongelooflijk welkom).

Wij trouwden normaal op 15 mei 2010, maar mijn zwangerschap is uitgerekend voor 19 april. Ik zag het eerlijk gezegd niet zitten om met een kindje van nog geen maand te trouwen. Dus hebben wij overwogen om de trouw naar voor te schuiven (en dus zwanger te trouwen) of achteruit...

En bij ons is het het laatste geworden. Wij trouwen nu op 7 augustus 2010. Dan zal het kindje bijna 4 maand zijn, wat ik toch al iets beter vind dan 1 maand. Een volledig jaar achteruit zetten ging niet omwille van de voorschotten...

Hoe ver zal je zijn als je trouwt?
Ik ben namelijk net de 3 maanden voorbij en die eerste 3 maanden waren alles behalve gemakkelijk. (héél misselijk enz, maar dat kan je op voorhand niet voorspellen) Maar ik denk dat als je op 4 à 5 maand trouwt dit wel te doen moet zijn.

Natuurlijk moet je kleed het aankunnen om versteld te worden zodat je buikje erin kan.

In ieder geval: geniet van deze mooie periode!

Veel succes
Vicky
07/08/2010

sindy
8-5-2010
 Meld misbruik23-10-2009 18:57:02

hey wij trouwen op 8 mei dus t zal met een serieuze buik zijn k moet nu alleen op zoek naar bruidskleed voor zwangere maar dat vind ik ni zo direct een winkel van eigelijk kijk ik er wel naar uit om met een buikje te trouwe

Dorothea
10-9-2010
 Meld misbruik23-10-2009 20:12:55

Een vriendin van mij is getrouwd toen ze 7 maanden zwanger was en ze had een gewoon trouwkleedje aan, maar eentje dat los zat aan de buik zodat 't niet opviel dat ze geen "aangepast" trouwkleed was, ze was eigenlijk heel mooi :)

Petroeska
16-4-2010
 Meld misbruik24-10-2009 9:48:53

hallo

Van harte proficiat met de zwangerschap en nog veel succes met de voorbereidingen.

Groetjes Petroeska

Lieve
4-9-2010
 Meld misbruik24-10-2009 15:03:11

Eerst en vooral natuurlijk een dikke proficiat met je zwangerschap!

Ik zou het eerlijk gezegd niet doen, zwanger trouwen. Ik heb al twee kindjes en heb vlotte zwangerschappen gehad. Maar toch, de eerste maanden de misselijkheid, naar het einde toe gezwollen benen en voeten, sneller moe... Ook al zijn het bij de meesten maar kleine ongemakjes... in mijn ogen zijn dat toch dingen die je liever niet hebt op je grote dag. Moest ik voor die keuze komen te staan, dan zou ik het huwelijk ook uitstellen tot een maand of vier na de bevalling.
Maar goed, niet iedereen denk er natuurlijk zo over. Een vriendin van mij is getrouwd toen ze 5,5 maanden zwanger was en zij vond dat juist leuk, een zwanger bruidje zijn.

sindy
8-5-2010
 Meld misbruik24-10-2009 20:57:45

ja vind het ook leuk natuurlijk hoop ik ni al te veel ziek te zijn op mijn trouwdag :-)

Ibe
22-5-2010
 Meld misbruik25-10-2009 10:51:40

goh ik zou het niet riskeren om zwanger laat staan hoogzwanger te trouwen eigenlijk. Ik heb 2 zwangerschappen achter de rug (wel maar 1 kindje, andere verloren na 3 maanden) dus ik spreek uit ervaring :-) ik ben de eerste 4 maanden verschrikkelijk misselijk en moe geweest en vanaf 20 weken moest ik plat liggen wegens harde buiken en bekkeninstabiliteit. Op 6 maanden kon ik zelfs niet meer alleen in of uit de auto,schoenen aandoen,...en de laatste 2 maanden was ik opnieuw misselijk en doodmoe. ik kan me echt niet voorstellen dat ik op dat moment een trouw had moeten organiseren laat staan een hele dag rondhuppelen en staan shaken. Ik voelde me nu ook niet bepaald sexy op het laatste met die dikke buik, overal opgezwollen.

Ik weet als je voor het eerst zwanger bent zie je alleen die mooie ronde dikke buik en ben je euforisch maar hou er toch ook rekening mee dat niet alle zwangerschappen vlekkeloos verlopen. Bovendien moet je er rekening mee houden dat ja 2 weken voor tot 2 weken na de datum kan bevallen...als je 8 maanden zwanger bent zou het dus wel eens kunnen dat je op het punt staat te bevallen...37-38 weken is nu niet bepaald een uitzondering.

Maar alleszins proficiat met je zwangerschap hoor, ik gun het iedereen dat wonder te mogen meemaken maar ik wilde je gewoon mijn ervaring even meegeven.

Wendy
12-6-2010
 Meld misbruik25-10-2009 19:51:04

Gefeliciteerd, Sindy!

Bij ons een ander verhaal.. Momenteel ben ik al 1 jaar en 8 maand gestopt met mijn pil, maar nog steeds niet zwanger. We hebben een 'pauze' ingelast rond de 10-8 maand voor onze trouw, maar nu gaan we vanaf mijn volgende menstruatie weer verder 'proberen'. Stél dat het nu direkt prijs zou zijn(wishful thinking ;-), zou ik 30 weken ver zijn op onze trouwdag.

Da's dus compleet mijn droomscenario ;-)

Ok, dan mag je idd geen rekening houden met welke zwangerschap je zou kunnen hebben, maar wij hadden geen zin om bijna een gans jaar te wachten. En onze trouw uitstellen tot het ooit eens lukt, da's ook te zot!

Iedereen zit nu eenmaal in een andere situatie, dus ook voor iedereen een ander trouw-scenario.

sindy
8-5-2010
 Meld misbruik27-10-2009 17:32:47

wendy hopelijk kan je ook weldra in die vreugde leven ik deum in iedergeval voor je

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...