Terug naar overzicht
HalloIk werk als zorgkundige en ik vraag mijn collega's vanaf de avondreceptie, dan kunnen ze ook het avondeten meepikken. Doordat er veel van mijn collega's direct van het werk zullen afkomen vond ik da wel handig dat ze dan ook nog ietske kunnen eten. Het is wel zo dat ik niet naar iedereen een aparte uitnodiging zal sturen. Ik hang gewoon ene op de dienst en hang er een blad bij wie er wil komen( zonder verplichtingen uiteraard) . Er zijn er namelijk altijd die niet willen of kunnen komen ( door het al dan niet werkend weekend) Groetjes en veel plezier Petroeska
Ik werk ook in een ziekenhuis en was aanvankelijk van zin om mijn collega's te vragen voor de dessertfuif, dus na het grote diner maar wel zodat ze het dessert nog konden meepikken. Op die manier kon ook de late ploeg nog komen (met de nacht heb ik nooit contact dus die vraag ik dan ook niet). Voor de personen die de dag nadien de vroege hebben is dit dan wel jammer, want ze kunnen niet zo lang blijven dan, maar ja in onze werksituatie kan je nooit voor iedereen goed doen hè...Uiteindelijk gaat dit plan niet door want we hebben een iets kleinere (maar erg mooie) locatie gekozen, dus ik ga de mensen van mijn werk waarschijnlijk gewoon met de receptie vragen. Het doet me wel een beetje pijn aangezien ik met enkele een érg goede band heb en ze beter verdienen dan "gewoon maar de receptie", maar ik ga niet beginnen met twee groepen te maken, dat zorgt alleen maar voor wrevel...veel succes met het uitzoeken van de ideale oplossing voor jouw situatie, het is niet makkelijk hè :)GroetjesSarah
ik ben ook verpleegkundige en had mijn collega's uitgenodigd vanaf het dessert. Het is ons heel goed meegevallen, ze zijn allemaal lang gebleven, de vroege diensten zijn pas rond middernacht doorgegaan
Hey Claudia, dat hangt denk ik wat af van verschillende dingen... Wij hebben bijvoorbeeld een grote familie, en om de feest een beetje te beperken, vragen wij de collega's naar de receptie (is een overlappende receptie, bv het 'receptievolk' komt om half zes en het 'eetvolk' om half zeven. receptie zou danomhalf acht gedaan zijn). Ik heb ook ongeveer 42 collega's en ga een lijst omhoog hangen zodat iedereen kan opschrijven of hij/zij naar de receptie komtof niet. De mensen kunnen zelf wel wat inschatten of ze graag komen. Ik denk dat het in zo'n geval moeilijk is om enkele wel en enkele niet te vragen. Afhankelijk van je familie en naaste vrienden (en de hoeveelheid hiervan :)) denk ik dat je ze beter vanaf het dessert of al bij het eten kunt vragen. GRoetjes, Elke 24/07/2010
Hangt er misschien ook van af wat de gewoonte is op jouw werk? Vorig jaar was er bijv. een collega van me getrouwd en zij had een beperkt aantal collega's uitgenodigd (aangezien we een 65-tal collega's hebben). Dat is bij een aantal mensen niet in goede aarde gevallen. Op ons feest hebben we dus de leerkrachten uitgenodigd op de receptie (vonden ze héél leuk) en mijn meest naaste collega's op het avondfeest. Mijn man heeft ook een 25-tal collega's en daar is het de gewoonte om iedereen (met partner) uit te nodigen op het avondfeest (of eventueel trouwfuif achteraf), dus waren we min of meer genoodzaakt om hen ook op het avondfeest uit te nodigen. Daarvan is iedereen gekomen.