Terug naar overzicht
Hoi,Ik ben het ook niet helemaal zeker, maar wij zijn ook van plan meerdere getuigen te vragen voor de kerk, 1 iemand voor mij en 2 voor mij vriend, ik denk dat dat geen probleem is!
Dat van de wet is alleszins waar; daar mag je per persoon maar 1 getuige hebben. In de kerk dacht ik dat het getal niet uitmaakte. Mijn man en ik hadden in de kerk beiden 2 getuigen.
Voor de kerk mag je inderdaad meer dan één getuige nemen. Vrienden van ons die volgende zomer trouwen, vertelden ons vorige week nog dat ze bij de pastoor langs waren geweest, omdat zij ook 2 getuigen wilden. De pastoor zei dat het zeker kon, het record aantal getuigen dat hij al had meegemaakt was 27!!!! Echt waar!Groetjes,Véro
hey NeleVoor de wet sowieso 1.Maar de kerk staat meerdere soms toe, naargelang de pastoor die je huwelijksmis verzorgd.De onze wilde geen circus waarbij meer dan 4 getuigen naar voor kwamen.Maar zoals ik hieronder lees, zijn er wel degelijk mensen die er nog meer nemen (27??? echt zot!)Pols eens bij je pastoor zou ik zeggen!Nog veel succes!