Nu Online
Momenteel zijn er 641 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

schieten week voor de trouw - traditie

26-10-2009 18:37:02
Bij ons is het de traditie (in kempen) dat er de week voor de trouw aan het 'schieten' gedaan wordt met een kanon. Er worden dan vrienden, buren en dichte familie uitgenodigd met drank en een hapje zoals soep en boterhammen. Normaal zullen we een receptie doen in de namiddag en 's avonds een avondfeest (zonder dus die mensen die naar de receptie komen). Kun je bv ook de mensen voor de receptie vragen voor het schieten en dus geen receptie doen? Dit ligt moeilijk denken we omdat je dan nog niet getrouwd bent. Zijn er mensen die dit zo al hebben gedaan?

daisy

Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 4053

cindy
19-6-2010
 Meld misbruik26-10-2009 19:23:12

Ik heb het bij ons in de buurt al zo geweten, de meeste buren werden uitgenodigd op de schieting en waren dan niet uitgenodigd op receptie of feest!

daisy

Meld misbruik26-10-2009 19:49:37

misschien egoistische vraag, maar wordt het dan gedaan op het schieten dat er iets wordt gegeven (zoals dat bij de receptie gebeurt) qua kado?

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik26-10-2009 21:05:42

Op de schietingen die ik al meegemaakt heb waren het meestal wel mensen die uitgenodigd waren op de receptie of op het avondfeest.

@Daisy; normaal worden er geen cadeaus gegeven op een schieting.

Ga je veel geld besparen denk je? Cadeau's moet je dan wel niet verwachten hé. Als de mensen naar je receptie komen hebben ze toch min. 25 euro per koppel bij hé. Als je wat uitkijkt heb je daarvoor toch al heel wat mogelijk heden. Bij een schieting moet je ook voor drank enzo zorgen hé.

groetjes, Carolina

Katrien
15-5-2010
 Meld misbruik27-10-2009 0:19:52

Hallo,
Ik denk dat het normaal gezien de bedoeling is dat je familie en goede vrienden vraagt. Dus mensen die je sowieso naar het feest zal laten komen. Ik zou het niet doen om mensen die je normaal gezien enkel receptie zou laten doen, naar het schieten te laten komen.
Buren vragen wordt wel veel gedaan, omdat je zo'n lawaaierig knalmachien hebt staan. Zo hebben zij daar al geen last van of weten ze tenminste op voorhand dat er iets te doen zal zijn.
Bij de schietingen die ik heb gedaan, was er echt niets speciaals voorzien hoor. Gewoon wat bier, frisdrank en wijn en chipsjes of nootjes. Je kan geen geld blijven uitgeven hé, mensen verwachten ook niets speciaals.
Ik zou enkel vrienden en familie ( en eventueel buren) uitnodigen.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik27-10-2009 14:34:41

Bij onze schieting waren er zowel mensen die naar het avondfeest kwamen (familie), als mensen die naar het dansfeest kwamen (vrienden), als mensen die naar de receptie kwamen (buren). Normaal gezien worden er geen cadeaus gegeven op de schieting. Op onze schieting was ik net jarig, dus ik heb wel enkele cadeautjes ontvangen.
Je voorziet normaal gezien drank (meestal frisdrank en véél bier!) en iets kleins om te knabbelen (chips, nootjes e.d.).

Groetjes,

Véro

Kimberley

Meld misbruik27-1-2014 15:12:50

Weet er iemand waar je zo een machien kan huren dat gebruikt word bij een schieting?

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...