Terug naar overzicht
Wij trouwen ook op een verschillende dag en de ringen en de datum houden we op de kerkelijke trouw. Ik weet dat de wet de officiële datum is maar de kerk is definitief en dan is alles afgerond. Ik denk dat als mensen datum en ringen op de wettelijke trouw doen, ze dat meer voor de 'show' doen en willen tonen aan iedereen dat ze getrouwd zijn.
hallo,wij trouwen op 2 februari voor de wet en 6 februari voor de kerk. Er is een zegening van de ringen in de kerk, dus daarom doen wij ook de ringen pas aan in de kerk !groetjesSilvie
Hoi,wij hebben de datum van de wet genomen. Ook omdat we dan precies 10jaar samen waren, maar vooral omdat vond dat zodra we getrouwd waren onze ringen moesten dragen. Niet voor de show, maar omdat dat hoort bij getrouwd zijn!Hey Silvie, veel geluk op 2 februari, is een geweldige dag! Mijn verjaardag! ;))groetjesNele
Hallo,Wij zijn ook op twee verschillende dagen getrouwd en hebben onze ringen gehouden voor het kerkelijk huwelijk. Ze worden door inderdaad gezegend.groeten, Annelies.
Hallo!Wij trouwen in mei voor de wet en eind september voor de kerk. Maar de ringen houden we voor met de kerk, ik vind dat het meer hoort bij de viering en de ceremonie. De wet is toch enkel voor het papierke. En ik denk dat na de huwelijksviering in de kerk en het feest, je je dan toch pas "echt" getrouwd voelt.
Wij hadden ook 2 verschillende dagen en hebben onze ringen gehouden voor ons kerkelijk huwelijk. Al is het wel het wettelijk huwelijk die telt voor de maatschappij, voor ons was dat meer een formaliteit. Ons kerkelijk huwelijk beschouwen als de dag dat we getrouwd zijn, dat voelde beter aan.
Ook hier kiezen we voor de dag van onze kerkelijke trouw, want inderdaad, dan pas zullen we ons écht getrouwd voelen :)
Wij hebben ook de kerkelijke dag genomen. Dat was onze dag dat we wilden trouwen. Spijtig genoeg op een feestdag (11/7) waardoor de wet op een andere dag moest (3/7). Wel oppassen dat je voor officiële papieren dan niet in je ring kijkt maar normaal gezien vergeet je de datum niet van de mooiste dag van je leven he ;-)Laura