Nu Online
Momenteel zijn er 685 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Vervelende familiesituatie

1-11-2009 16:05:02
Please help me in deze wel erg vervelende familiesituatie...

Hallo toekomstige bruiden of reeds getrouwde :)

Ik zit zelf met een erg vervelende familiesituatie en graag had ik jullie mening, raad hierover gehoord.

Het zit namelijk zo mijn bomma en vader spreken al 8 jaar niet meer tegen elkaar. Maar op een huwelijksfeest zullen ze elkaar immers wel moeten zien.
Zelf kom ik wel heel goed overeen met mijn bomma en ik kan het dan ook niet aandoen dat ze niet mag komen.

Mijn ouders wouden eerst niet komen omdat ze dan met mijn bomma in dezelfde zaal zouden zitten.
Uit eindelijk hebben ze beslist dat ik toch belangerijker ben.
Maar ze willen absoluut geen contact met haar.

Of bijvoorbeeld niet samen op de foto.

Moest ik nu nog een grote familie hebben dan zou het nog meevallen om dit gescheiden te houden. Maar mijn familie bestaat enkel uit mijn ouders, bomma, en mijn zussen met hun vriend.

Hoe pak ik dit het beste aan? En hebben jullie zelf ook zo al iets meegemaakt?

Ik krijg er zelf al enorm stress van, en heb dan ook echt schrik voor een ruzie op mijn trouwfeest, of dat één van beide partijen het feest gewoon verlaat.

Please help me!

Evi
17-4-2010
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 481

Priska

Meld misbruik1-11-2009 16:26:47

Hey Evi,

Ik vind het erg voor je!

Ik heb zelf zo'n minitoestandje met mn nonkel en tante.
Die hebben ook al jare een vete en naar elke trouw van de familie komt mn tante niet en mn andere nonkel wel.

Hatelijk.
Maar jouw situatie is zoveel erger!

Dat je ouders willen komen is al geweldig.
Ze hebben gelijk!
Je bent zoooooveel belangrijker dan een domme vete.

Je zou ze best ver uit elkaar zetten voor het eten enzo.
Maar ja , dat weet je ook.

Ik denk niet dat er een oplossing is.

Gewoon beide partijen vragen of ze uit liefde voor jou voor één dag elkaar eventjes niet gaan haten of het ten minste niet laten zien!

Ik hoop echt voor jou dat het
goedkomt!

Veel sterkte!

Priska
07-05-2010

kristien
25-6-2010
 Meld misbruik1-11-2009 17:15:32

hebben een gelijkaardige situatie, Als ze op die dag koppig blijven doen,moeten ze maar gaan. ik vind ruzie maken op mijn feest, het meest onrespectvolle dat ze da kunnen doen...
Ik hoop dat het er niet van komt, maar als het echt moet... ze moeten niet doen alsof ze de dikste vrienden zijn, maar leven en laten leven,t zijn toch volwassen mensen..

Tammy
26-6-2010
 Meld misbruik1-11-2009 20:14:25

Evi,
als je er gewoon voor zorgt dat jullie met je ouders op bepaalde foto's komen en op andere met je bomma, dan is er toch geen probleem ? Gewoon je fotograaf even inlichten.
Ik zou eerlijk gezegd iedereen uit elkaar zetten, daarom niet op extreme uitersten maar gewoon ergens waar ze niet teveel in elkaars weg lopen...
De rest volgt wel vanzelf. Uit beleefdheid zullen ze niet vroeger weggaan, hoor. ("Wat zouden de mensen wel zeggen"... )Je bomma moet dan wel ook dezelfde moeite doen om op z'n minst geen ruzie uit te lokken, wetende dat jij alles zal doen om haar en je ouders zo ver mogelijk uit elkaar te houden. Vraag eens aan je bomma aan welke tafel zij bvb. zou willen zitten (behalve de eretafel). Dan kan je daar al rekening mee houden bij de tafelindeling.
Als iedereen een beetje tegemoetkomend is, moet het lukken !
Laat je voorbereidingsperiode vooral niet overschaduwen door zo'n dingen ; uiteindelijk zit jij er voor niks tussen en dus hoef jij hier ook niet van wakker te liggen.

Always look at the bright side !
Groetjes

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik2-11-2009 7:17:09

mijn oudste schoonbroer leefde al jaren in ruzie met zijn jongste broer en zijn ouders.

Maar op ons verzoek zijn ze voor de trouw met elkaar gaan praten en nu is alles terug goed!!!

Edel
7-8-2010
 Meld misbruik2-11-2009 9:55:44

Hey,

Ik begrijp je situatie heel goed! Ik zou met beide partijen open kaart spelen! Ik vind hier alle raad al heel goed! Vraag idd aan de bomma waar ze graag zou zitten! Vertel je fotograaf dat ze niet samen op de foto willen.
Vraag aan beide partijen om zich te gedragen! Dat klinkt wat raar maar ik wil vooral zeggen dat je je bezorgdheid met hen bespreekt! Zeg dat je hen allemaal erbij wil hebben en dat je ten volle wil genieten en benoem wat je niet wil zien gebeuren!

Veel succes!

Groetjes,
Edel07/08/2010

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik10-11-2009 15:02:32

hey Evi

Jammer dat je in zo een situatie zit.
Wij hadden op ons huwelijk ook een aantal explosieve cocktails :-)
Familievetes van hier, ruzie van daar...
Wij hebben daar bij de tafelschikking gewoon rekening mee gehouden en degene die niet overeenkomen, hebben elkaar gewoon gerust gelaten.
Ik vind dat ook maar doodnormaal.
Uit respect voor jou moeten ze hun eigen frustraties maar even wegzetten.
Probeer er niet te zwaar over te piekeren.
Als ze je graag zien, passen ze zich aan en steken ze een tandje bij.
Maar speel idd open kaart.
Zeg tegen beide partijen dat je hen niet kan missen op die dag, dat je van hen houdt en dat je hoopt dat ze die strubbelingen voor één avond aan de kant kunnen schuiven.
Dat is heus niet teveel gevraagd.

Veel succes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...