TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Tessa
10-10-2009
|
6-11-2009 10:22:21
Lobke,
27 dagen geleden stapte wij in het huwelijksbootje...
Hier op het forum had ik verteld hoe onze dagplanning eruit zag, onze genodigde +/- 35personen hadden we niets verteld van de dag enkel dat er geen avondfeest was...
Op dit forum vonden sommige het blijkbaar niet kunnen (Ze zeiden "mensen maken zich op voor die dag, kopen mss zelfs iets nieuws en dan is het zonder avondfeest?")
Voelde me er heeeel even ongemakkelijk bij maar toen dacht ik "hela, het is onze dag en wij doen het zoals wij willen".
Dus we zijn om 11u getrouwd, mijn 'man' had nog voor een verrassing gezorgd door een champagnebar te laten komen voor iedereen die was komen kijken aan het Stadhuis (+/- 65 personen zaten mee in het Stadhuis)en (zo hadden die toch nog een drink, wat uitgelopen was op een serieus geslaagd receptiefeest) Daarna zijn we met z'n alle gaan dineren en toen was het zogezegd gedaan maar is iedereen mee naar Zaventem gegaan (hadden een grote bus gehuurd voor die dag, iedereen werd thuis opgehaald en afgezet) en toen zijn wij op huwelijksreis vertrokken en iedereen heeft ons staan uitzwaaien op Zaventem met vlaggetjes...
De reacties die we nu horen zijn... 'Hat was super' 'Super georganiseerd' 'Ideaal dat het niet tot 's avonds was' 'Meer moest dat niet zijn voor een geslaagd feest' ... Dus niemand die het 'erg' vond dat er geen avondfeest was... En wij, wij hebben zo genoten van de dag en van de reizen in onze trouwkledij...
Veel pelzier en succes.
Gr. Tess
|
|
Friedl
2-7-2010
|
6-11-2009 10:33:04
Wij houden het ook klein, maar geven wel een feest in een mooie zaal.
Met klein bedoel ik: een receptie voor de kenissen, dat komt wel op een kleine 100man denk ik (maar niet iedereen zal komen), en ons feest zelf is goed eten, enkel met dichte familie en enkele vrienden: 34 personen.
We hebben dan ook niet voor een DJ gezorgd, aangezien het zo'n kleine groep is. Soms vraag ik me wel af of het feest dan wel "leuk" zal zijn, maar ah...
|
|
stephanie
4-9-2010
|
6-11-2009 12:06:25
Hey Lobke, Het begint serieus te korten voor jullie! Wij wilden het eigenlijk ook klein houden, maar van het één kwam het ander en tja nu is het uitgegroeid tot 'de standaard' zal ik maar zeggen. Ik vind het best wel gezellig wat jullie van plan zijn en als ik het verhaal van Tess lees, dan krijg je er zo een warm gevoel van! Ik denk zoiezo of het nu een klein of een groot feest is, voor jullie zal het als een groot feest zijn!
Geniet ervan!
|
|
katlijn
10-4-2010
|
6-11-2009 12:51:36
Lobke
leuk dat jullie het zo klein durven houden! zeker niet twijfelen hoor! Het enige wat telt is dat het bij jullie past en dat jullie ervan kunnen genieten! wij doen 'slechts' een bbq en hierover krijgen we toch ook de meest uiteenlopende reacties. Maar wij vinden zoiets super!
Dus gewoon genieten van jullie gezellige dag!
|
|
Kathleen
14-5-2010
|
6-11-2009 13:15:59
Dag Lobke,
Oef, ik ben blij te lezen dat we niet de enige zijn die het klein willen houden. Wij trouwen ook alleen voor de wet (om 14u) daarna gaan we met de genodigden (= 8 personen groepsfoto's nemen), dan volgt een fotoreportage van ons (de genodigden hebben beloofd dat ze die tijd wel zullen weten te overbruggen) en tot slot gaan we rond 19u met z'n allen (in totaal 10 personen) uitgebreid eten in een redelijk chique restaurant. Voor ons dus ook geen feest van hier tot ginder achter met alle mogelijke toeters en bellen. Tot slot is het onze dag die wij helemaal zelf financieren. Geniet van jullie dag en laat je vooral niet van de wijs brengen door diegene die wel een groot feest geven. (ieder zijn zin, hé.) Het is immers jullie dag!
Groetjes, Kathleen 14/05/2010
|
|
sam
18-6-2010
|
6-11-2009 14:48:41
Onze wens was ook een kleine trouw te geven.Tot onze mama's er van hoorden.nu is het met pietteleir,hoge hoed,oldtimers, kasteel en heel de battaklan. heb er wel schrik voor.
|
|
s
1-6-2007
|
6-11-2009 17:42:31
Wij hebben beide gedaan. De dag van de wettelijke trouw was zonder tralala en enkel met broer, ouders, grootouders en getuigen. Ik had absoluut geen traditioneel kleed, geen make up laten doen, geen ingewikkeld kapsel, geen boeket en wat nog allemaal. Na het stadhuis zijn we ook gewoon ergens gaan eten in een restaurantje in de buurt. Ook klein dus, maar al meer dan groot genoeg voor mij.
Helaas, moest en zou mijn man een feest doen, dus da's een week later gebeurd. :-( Ik vond dat alleen maar geldverspilling en stond er totaal niet achter, maar doordat het op een totaal andere dag was en je toch met twee bent heb ik toegegeven. Geen erg dat we dat zo opgesplits hebben, maar ik word nog steeds mottig als ik eraan denk hoeveel dat feest gekost heeft. Maar ik besef dat het voor vele bruidjes heel anders ligt en wel dat geld ervoor over hebben.
|
|
lesley
12-6-2010
|
6-11-2009 21:06:27
wij hadden gepland om het klein te houden maar hoe meer ik begon na te denken over die dag hoe meer ik tot de conclussie kwam dat ik toch wel een feest wou. tenslotte ga ik ervan uit dat het toch maar een keer in mijn leven gaat gebeuren. dus heb ik mijn toekomstige ervan overtuigd om toch een feest te geven en voor vervoer enzovoort te zorgen. ik heb nu alles vast gelegd en ik moet zeggen dat ik soms toch wel eens begin te duizelen als ik uitreken hoeveel alles ons gaat kosten maar ik heb er zeker geen spijt van. hopelijk wordt de dag zo mooi als in mijn dromen.
lesley 12/06/2010
|
|
Rebekka
20-3-2010
|
6-11-2009 23:39:19
Wij geven eerst een aparte receptie, dan een avondfeest voor ongeveer 80 man(ik vrees dat die lijst nog gaat aangroeien :), later in de avond zouden we ws nog enkele laatavondgasten ontvangen. Bij ons zal het er niet te groots aan toe gaan, ook niet te klein,.. Ieder zijn ding natuurlijk. Elk feest heeft zijn charme. Zo eens goed gaan eten met 20 man lijkt me veel gezelliger dan enkel een grote receptie. Geniet maar van je dagje en zeker niet aantrekken wat anderen denken over hoe een trouwfeest moet zijn. Voor iedereen kan je echt niet goeddoen. Ik wou echt wel een avondfeest omdat ik er fijne herinneringen aan heb: ik heb op een trouwfeest van een vriendin, trouwens mijn vriend leren kennen, daar heeft hij mij toen ten dans gevraagd en zo is het begonnen.... Een jaar later hebben we besloten om zelf te trouwen :)
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|