Terug naar overzicht
Normaal kan je in ondertrouw gaan vanaf 6 maanden voor je trouwdag.Bij ons op het gemeentehuis hebben ze echter wel al onze datum genoteerd + het uur, maar de officiële ondertrouw is nog niet in voegen (we trouwen pas in augustus!)Dus het lijkt me raar dat jij nog moet wachten? Elke gemeente zal dit wel op zijn eigen manier organiseren, maar toch??
Bij ons(in St Niklaas) kan het 6 mdn op voorhandGroetjes
bij ons was het 6 maanden vooraf.
Bij ons was het ook 6 maanden. Maar we stonden ervoor ook al in potlood opgeschreven en hebben dat uur dan ook gekregen. Dus in principe mag dat geen probleem zijn, hoor!Groetjes,Véro
Bij ons is het ook 6 maanden! Volgende week is het zover voor ons! ;)
Ik dacht dat dat officieel tussen de 14 dagen en 6 maanden kon...in eender welk stadhuis. Bij sommigen kan het zelfs een jaar op voorhand. Wij staan er al in potlood op en vanaf 22 december kan het in pen als we de aangifte gaan doen :-)3 maanden vind ik toch ook wel vrij laat eigenlijk...
ik heb mijn uur al vast gelegd op het gemeentehuis en dit al 4 weken terug en wij trouwen pas op 12/06/2010.wij hebben nu onze papieren gekregen van de burgerlijke stand die we nog even moeten bij houden en invullen en dan een tijdje voor het huwelijk gaan ze ons laten langskomen met deze papieren voor de ondertrouw te doen.maar het reserveren zelf van het uur ging bij ons via internet. gewoon je uur kiezen( tenminste als het nog vrij is) en je gegevens invullen en dan heeft er iemand van de burgerlijke stand mij zelf opgebeld die dag om verdere informatie te geven.lesley12/06/2010
Hey Lynn,in welke stad is dat?wij trouwen ook op 27 maart en staan er voorlopig ook op in potlood om 10u30. (in Kortrijk)Groetjes,Sophie
In Brugge kan dit vanaf zes maanden op voorhand. Ik had wel nog nooit gehoord dat je er al 'in potlood' kan op staan. Weet er iemand of dit in Brugge ook al kan? merci!
Bij ons ook vanaf 6 maanden op voorhand.
hallomijn ventje vroeg me in juni ten huwelijk de week erna heb ik naar het stadhuis in geetbets gebeld om onze datum door te geven 19/06/10 ( een jaar dus)ze vonden dat geen probleem en alles is geboekt.ik moet enkel in april nog eens bellen om de aantal mensen enz. door te geven.vind het dus zo raar dat je zolang moet wachten met het door te geven.hopelijk krijg je alles geregeld groetjestania
@ Sophie: we trouwen in vilvoorde.Lynn
Wij trouwen op 21mei 2010. en hebben vorige week ons uur gaan vastleggen. Het is meer als 6 maand op voorhand, maar het was geen enkel probleem we trouwen in heist op den berg.
Hallo LynnWij huwen op 12 juni 2010. In augustus werd de datum en het uur reeds vastgelegd. De officiële papieren worden ook maar 6 maanden op voorhand aangevraagd. Wij trouwen in het stadhuis van Damme.Veel succes met de voorbereiding van jullie huwelijk.Marleen
zelfde hierin juli gaan aanvragen voor 9 aprilis ook maar met potlood gedaan ( maar dan wel in pc)heb vorige week nog is gebeld en da is uiteindelijk wel definitief, buiten da ze de papieren nog niet kunnen opmaken en da je nog ni in ondertrouw kan