Nu Online
Momenteel zijn er 231 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

bruidskindjes

6-11-2009 16:30:42
Ik vroeg me af of het een must is om bruidskindjes te hebben.
Moet dat min 1 meisje en min 1 jongen zijn volgens traditie? Mogen het enkel jongetjes zijn vb?
Ik weet niet of we dat gaan doen, het lijkt me niet 'nodig', of biedt het echt meerwaarde?
Bedankt voor jullie mening!

Anne
24-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 408

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik6-11-2009 17:44:00

Wij hadden ook geen bruidskindjes. Dat bood voor ons absoluut geen meerwaarde en we voelden ons veel onbezorgder zonder kindjes op stap te gaan.
Trouwens de kerk zat al stampvol kindjes (ik ben leerkracht in 2 klassen)...

Groetjes,

Véro

Karmen
29-5-2010
 Meld misbruik6-11-2009 18:38:45

Wij hebben er ook geen. We trouwen niet voor de kerk & vinden dit voor de rest wat overbodig!

natasja
6-5-2011
 Meld misbruik6-11-2009 19:02:21

wij gaan wel 2 bruidskindjes nemen. ons zoontje en een vriendinnetje. wij trouwen ook niet voor de kerk hoor... wil ons zoontje er mee in bij betrekken

Ibe
22-5-2010
 Meld misbruik6-11-2009 19:51:37

Wij hebben elk al een dochter van 7 dus zij zijn onze bruidsmeisjes maar moesten we nu zelf geen kindjes gehad hebben dan waren er waarschijnlijk géén bruidskindjes. Is niet echt iemand in de familie met kindjes jong/oud genoeg daarvoor

Kim
13-8-2010
 Meld misbruik6-11-2009 19:59:17

Moesten wij niet direct kids in de buurt hebben die we als bruidskindjes wilden, hadden wij er ook geen. Maar ik ga al jaren babysitten op 2 supergeweldige jongetjes en zij gaan mijn bruidskindjes zijn, ze zullen dan 5 en 7 zijn. Maar dus geen meisjes, enkel jongens. En om nu speciaal naar een meisje te gaan zoeken, is een beetje onozel he. Ik heb met die 2 jongens een heel goeie band en dat is dan ook de reden dat ik ze er graag bij heb!
Ik vind dat je zelf bepaald of je al dan niet bruidskindjes hebt. Belangrijkste is dat je zelf geniet en je goed voelt die dag!
Groetjes,Kim (13/08/2010)

lesley
12-6-2010
 Meld misbruik6-11-2009 20:48:37

aangezien wij zelf 2 dochters hebben, zijn deze onze bruidskindjes. maar als wij zelf geen kinderen zouden gehad hebben dan hadden wij ook geen bruidskindjes gevraagd.
dus je moet het echt niet als een verplichting zien hoor.

lesley
12/06/2010

heidi

Meld misbruik7-11-2009 8:36:23

wij hadden 4 bruidskindjes, onze eigen 2 zoontjes en hun neefje en nichtje, ik vond het gewoon leuk om ze erbij te betrekken. Iedereen zijn keus.

Vera
22-8-2009
 Meld misbruik7-11-2009 10:19:19

Wij hadden geen bruidskindjes. Alleen al omdat we niet echt neefjes/nichtjes hebben waar we heel close mee zijn. En mijn metekindje wat met haar 2 maanden wat te jong :-)

isabelle
19-2-2010
 Meld misbruik7-11-2009 17:05:02

hoi, ik vind niet echt een must. we trouwen in februari en ik heb alleen mijn dochter die bruidsmeisje is. anders moet je nog eens alle kosten van de andere kindjes betalen ook. en tenslotte, jij bent de ster he die dag. dan moet je je ook niet zenuwachtig maken of ze wel zullen stil zijn of braaf zijn, of wel doen wat ze gevraagd zijn te doen. dit is mijn mening. succes!

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik10-11-2009 19:11:54

Oh, ik denk niet dat veel mensen bruidskindjes nemen omdat het "moet", 't is wel 'n uitgelezen kans om kids waarmee je speciale band hebt ook wat in de schijnwerpers te zetten en zich speciaal te doen voelen.
Bij mij zijn dat m'n metekindjes (de oudste v. 7 jaar sws, de jongste moet nog geboren worden en zou 'n half jaar zijn, dat laten we nog open). Wij vonden het wel leuk om 'n bruidsjonker te hebben voor m'n aanstaande, ook daarvoor hadden we perfecte kandidaat, broertje van m'n oudste metekindje, 't is 'n echte kapoen. Door hun opvoeding en karakter (zijn vrij rustig) heb ik er volste vertrouwen in dat 't niet al te bont wordt, maar dat is zoals reeds aangehaald dat je in elk geval individueel moet bekijken.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...