Nu Online
Momenteel zijn er 483 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Binnengaan zaal

28-10-2005 15:15:22
Ik vind hier regelmatig terug dat jullie op zoek zijn naar muziek om de zaal binnen te gaan. Maar wanneer wordt die dan juist gespeeld? Moet het bruidspaar dan als laatste de zaal binnengaan??? Ik dacht dat wij eerst binnen moesten zijn, om de gasten te verwelkomen??? Dus hoe zit dat nu eigenlijk? Kan iemand mij helpen?

Groetjes,

Kelly

Kelly

Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 854

Marion
6-1-2007
 Meld misbruik28-10-2005 15:23:54

hallo,
Eerst heb je de receptie en op het einde daarvan worden de gasten per tafel naar de 'eetzaal' geroepen. Jullie moeten dan als laatste binnen en dan speelt er muziek en normaal gaan jullie dan es door de zaal zodat iedereen jullie gezien heeft en misschien komt het beeld je bekend voren dat ze dan met hun servet zwaaien.

groetjes

Els
1-4-2006
 Meld misbruik28-10-2005 16:28:38

da's hoe dat je dat zelf wil natuurlijk!!

bert
6-5-2005
 Meld misbruik28-10-2005 17:17:44

dit is heel streekgebonden blijkbaar. bij ons is het de bedoeling dat een deel van de mensen die naar de receptie komen, niet naar het avondfeest komen. En er zit ook een tijdje tussen het einde van de receptie en het begin van het avondfeest. kwestie van op te frissen en even tijd voor jezelf te hebben. en dan heb je inderdaad zoals kelly zegt dat je als eerste de zaal binnenbent om iedereen te verwelkomen.
groetjes, Bert

Marion
6-1-2007
 Meld misbruik28-10-2005 18:27:25

ja maar bij ons is het de gewoonte dat je eerst receptie hebt voor mensen die uitgenodigd zijn op de receptie. Die gaan dan weg en dan heb je een halfuurtje voor jezelf en daarna begint de receptie voor de genodigden van het avondfeest. en op die manier kom je het laatste binnen.

groetjes

ann

Meld misbruik29-10-2005 11:15:54

Wij zijn in september getrouwd en wij stonden bij het begin van het avondfeest vooraan om de gasten te verwelkomen. Daarna werden de gasten dmv een liedje per tafel uitgenodigd om te gaan zitten. Als iedereen dan zat kwamen wij als laatste binnen op het liedje van Alladin "a whole new world". Als wij dan ook op onze plaats zaten, had mijn broer het liedje aangevraagd Le connemarin (of hoe schrijf je dat?) en alle gasten stonden dan recht en zwaaiden met hun serviet! Heel feestelijk, levert prachtige foto's op, en iedereen was direct in feeststemming! Een aanrader!
Groetjes,
Ann

Debra
11-8-2006
 Meld misbruik30-10-2005 11:01:46

Hoi,

Het zit zo!
Bij de gasten voor het avondfeest is ook een kleinere receptie voorzien hé dan staan jullie al in de zaal om hen natuurlijk te verwelkomen!
Na de receptie worden jullie gasten naar hun tafel begeleidt! Als kers op de taart is het natuurlijk jullie beur om naar binnen te gaan hé, wanneer iedereen al in de zaal aanwezig is! En een heel toepasselijk nummer is 'Les lacs du connemarra' van Michel Sardou! Da's diene dans met de servietten! De sfeer zit er dan meteen al in en het is een prachtig tafereel!
Veel succes verder nog met de voorbereidingen!

Grtz Debra
(11/08/06)

maya
6-8-2005
 Meld misbruik31-10-2005 11:23:11

Wij hebben eerst de gasten verwelkomt tijdens het aperitief. Daarna werd iedereen naar zen tafel begeleid. Onze ouders moesten bij ons blijven staan (in een gangetje aan de zaal) en dan werden eerst de ouders aangekondigd. Daarna werden wij aangekondigd (gelukkig niet als mijnheer en mevrouw De Herdt want dat vind ik zo oud-bollig) en zijn wij binnengekomen op het liedje L'amours toujours van Gigi D'Agostino. De zaal wist meteen dat het geen saaie avond zou worden :-).
Succes!

Kelly

Meld misbruik2-11-2005 15:35:58

Ok, bedankt iedereen! Ik weet nog niet hoe ik het dan ga doen, maar ik ben in elk geval al wat wijzer geworden ;-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...