Nu Online
Momenteel zijn er 679 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ik voel me zo triest ...

10-11-2009 9:53:56
Mijn vriend en ik willen heel graag trouwen (voor mij is het de 2de keer), we hadden een datum vastgelegd in de zomer. We moeten zelf onze trouw (kosten) betalen, we wisten op voorhand dat we het niet groots wilden doen daar we maar een klein budget zouden hebben. Voor mij waren 2 dingen wel heel belangrijk: de viering (met rent a priest) en dat we mooie ringen zouden hebben (dit is tenslotte voor ons leven). Mijn vriend vond ook dat we tenminste een dansfeest moesten geven (voor hem is het de eerste keer). We waren dus aan het sparen wat we konden (beetje bij beetje) want we hebben ook nog is 4 kids waarvan er eentje nog naar de kribbe gaat (wat veel geld kost) en we hebben dit jaar een huis gekocht waar we nog wat werk ik hebben. Nu hebben we de ene tegenslag na de andere, waardoor we het financieel niet meer halen om geld opzij te zetten voor onze trouw... Ik voel me zo triest, de datum van onze trouw zal er vlug zijn maar niet genoeg centen om alles te verwezenlijken wat we wilden... Ik keek er zo naar uit!!! Hebben jullie misschien suggesties wat je kan doen om de trouwdag toch nog een beetje speciaal te maken zonder dat we een feest geven?! De familiebanden zijn ook al niet zo goed, dus ik heb geen zin om nu een boterham minder te eten om dan op die speciale dag onze familie lekker te verwennen. Ik wil een dag voor ons, dat het leuk is voor ons... Hebben jullie tips zodat we er toch een leuke trouwdag van kunnen maken zonder dat het al te veel geld kost?!

Nathalie

Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 708

Emilie
26-9-2009
 Meld misbruik10-11-2009 11:59:46

Enkele mogelijkheden, die ik al meemaakte en heel leuk waren:
* na wettelijk huwelijk: eentje gaan drinken in gezellig zaaltje. (aperitief) daarna etentje met héél dichte familie.
* enkel receptie
* enkel dessertbuffet (spreek vrienden en familie aan om zelf taarten te bakken)
* etentje met familie en daarna naar een leuke fuif. het koppel trakteerde gewoon een drankje en de rest betaalden we zelf.

Een huwelijksfeest is leuk, maar je moet jou daarvoor niet in schulden steken. Je kan ook gewoon trouwen en bij jullie 5 jaar huwelijk dan een feest geven.
Hopelijk vinden jullie een oplossing.

Emilie
26-9-2009
 Meld misbruik10-11-2009 11:59:47

Enkele mogelijkheden, die ik al meemaakte en heel leuk waren:
* na wettelijk huwelijk: eentje gaan drinken in gezellig zaaltje. (aperitief) daarna etentje met héél dichte familie.
* enkel receptie
* enkel dessertbuffet (spreek vrienden en familie aan om zelf taarten te bakken)
* etentje met familie en daarna naar een leuke fuif. het koppel trakteerde gewoon een drankje en de rest betaalden we zelf.

Een huwelijksfeest is leuk, maar je moet jou daarvoor niet in schulden steken. Je kan ook gewoon trouwen en bij jullie 5 jaar huwelijk dan een feest geven.
Hopelijk vinden jullie een oplossing.

katlijn
10-4-2010
 Meld misbruik10-11-2009 13:04:39

Nathalie

ik kan me perfect inbeelden hoe je je voelt. Jammer dat je je dromen zo ziet vervagen, maar dat wil niet zeggen dat jullie dag minder speciaal hoeft te zijn!
Op een feest waar we waren vroeg een koppel aan iedereen om iets mee te nemen van eten, uiteindelijk was er een erg grote tafel waar iedereen wel iets van luste! De sfeer was super!
Je hoeft ook geen chique zaal te nemen, wij hebben nu ook 'maar' een parochiezaal die we zelf inkleden, zo'n inkleding kan ook prijselijk hoor!
wij doen geen receptie maar zetten wel buiten de kerk/gemeentehuis een tentje van het wijnhuis voor iedereen. Mijn nicht deed dit ook en zoiets geeft veel gezelligheid aan je dag vinden wij.

Je kan inderdaad zoals Emilie al zegt jullie feest op 5e/10e huwelijksverjaardag geven. Dit wordt vaker gedaan hè, ook ivm huwelijksreizen...

Geef de moed niet op!
Het blijft een speciale dag, hoe duur of goedkoop het ook mag wezen. Als jullie samen zijn, met de kinderen, kan het alleen maar gezellig zijn hè :)

Lieve
26-6-2010
 Meld misbruik10-11-2009 14:35:57

Mijn broer en schoonzus hebben een iets uitgebreidere receptie gegeven, met dansfeest. Huur een zaaltje dat niet te duur is, kleed het zelf aan, verzorg zelf de hapjes (als je met vrijwilligers/vrienden/jobstudentjes werkt en alles bij de aldi/makro haalt, kom je heel goedkoop uit), en je komt al heel ver!

En geniet! 't Is jullie dag, en het hoeft toch niet van de centen af te hangen hoe mooi het wordt?

wendy
24-8-2010
 Meld misbruik10-11-2009 16:31:59

vanwaar zijn jullie??

Grtjs wendy

Nathalie

Meld misbruik10-11-2009 17:27:54

Wij trouwen in Mechelen, maar zouden ons feest in Steenokkerzeel willen doen. Heb je een idee misschien voor een goedkoop zaalke?

patricia
26-7-2008
 Meld misbruik10-11-2009 17:30:15

Hey,

Ik weet niet vanwaar jullie zijn,maar de zaal waar wij ons feest gedaan hebben heeft (of geeft) heel veel mogelijkheden!!Zo kan je er bvb. een dansfeest geven met voor de gasten allerlei hapjes: soep, broodjes, fritjes, aperitiefhapjes,wokgerechtjes en gevarieerd dessertenbuffet,.... De zaal kost 125 of 150 euro. En wat de rest van jullie budget is dat kan je héél vlot met de dame van de zaak bespreken (is trouwens een héele toffe)Ze geeft heel veel tips van wat je kan doen!Mss is er bij jullie in de buurt ook wel een zaak waar dit kan.
Een andere manier om te besparen is een zaaltje huren en zoveel mogelijk vrienden inschakelen om te helpen (tappen, opdienen, dj, taarten bakken..)
Hopelijk komen jullie er uit! laat toch effe weten vanwaar jullie zijn, mss zijn er onder ons wel een paar goede zielen die komen helpen!
Veel succes,

wendy
24-8-2010
 Meld misbruik10-11-2009 17:52:42

Hey Nathalie ,

Ik denk dat er zeker in die buurt parochiezalen zijn of andere mogelijkheden.
Wij geven ons feest ook in een parochiezaaltje dat ikzelf aankleed en ik moest geen huur voor de zaal betalen ! ook de dranken hebben we aan goedkopere prijzen dus geef de moed niet op en hoor zeker is rond ! Voor rent a priest zou ik aan de gemeente vragen in welke parken het is toegelaten of anders in de tuin van jezelf of vrienden ( kost niets!) en is toch ook wel speciaal..en daarna mss een klein dansfeestje met hapjes en drankjes ergens in een parochiezaaltje? En voor muziek kan mss één of andere vriend regelen?

Grtjs

Stephanie
26-6-2010
 Meld misbruik11-11-2009 15:36:50

Dag Nathalie,

Wat zou je er nu van denken om met jullie 6 naar het buitenland te trekken en daar te trouwen? Of misschien gewoon in een klein kerkje of kapelletje in de ardennen?
Eventueel kan je de dichtste familie er bij vragen en lekker eten.

Robby

Meld misbruik14-11-2009 14:14:56

beste, wij zijn een weddingplannersbureau en werken iets uit naar jullie budget, neem gerust vrijblijvend en kosteloos contact met ons op en we zullen proberen die dag onvergetelijk maar betaalbaar te maken info@dm-events.be 0477 75 74 28

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...