Terug naar overzicht
Hey,Bij ons waren de dames in suitekledij, maar met verschillende lengtes.Mijn schoonma, zus en vriendind schhonnbroer lang tot op de grond.Mijn ma lang tot enkels en vriendin broer onder de knie.Wel allemaal suiteklkeedjes.Mijn zus en schoonma hadden een hoed, de rest een haarstukje (bloem etc) omdat ze niet stonden met een hoed.De mannen waren in kostuum, maar "retro".Aangezien mijn man zijn eigen kostuum wou vonden we niet gepast dat suite in jecket zou zijn, dus hebben we voor tussenoplossing gekozen.Ik wou per se een ondervest voor de mannen aangezien ik dat gekleder vond.Dus mannen hadden grijze broek van jacket aan met wit hemd, zwarte ondervest en zwarte vest. Was echt heel mooi en mijn man kwam dan ook "tot zijn recht" ;-)Misschien kunne jullie het zo oplossen.Wij hebben de kostuums gehuurd bij labaere in zottegem en daar noemden ze het de "retro"stijl ;-)
Mijn moeder wilde ook dolgraag een hoed en in samenspraak met de suite ging iedereen iets dragen. Mijn zus had in de plaats een diadeem met daar iets op en mijn schoonmoeder een speld met een pluim aan. Het zijn oplossingen die voor iedereen wel goed zijn!Groetjes, Laura
Hallo,Ja ieder zijn goesting denk ik dan. Maar zo'n gedoe allemaal, laat iedereen toch eens aandoen wat ze willen. Zo eens stijf gedoe. Bij ons waren de mannen (3) gewoon in een mooi donker kostuum gekleed (niet in het donker blauw, want dat past niet bij alles vind ik dan persoonlijk) naar keuze en mijn echtgenoot had een kostuum (zwart met glanzende streep), wit hemd en ondervest aan.De dames mochten van mij kiezen, mijn zus had een lange rok met topje aan. Mijn moeder een mooie linnen jurk met bijpassend vestje (eenvoudig en mooi) en mijn schoonmoeder een jurk met een soort tule over, tot onder de knie. Ieder zijn mening natuurlijk.Groeten, Annelies.
Een vriendin van me had een klein hoedje dat was vastgespeld in haar haar. Was wel chic. Inderdaad een diadeem of haarversiering kan wel leuk zijn voor alle dames! Maakt t toch wel feestelijk!groetjesNele
jezus... wat een gedoe!en dan top of the bill.. het moet allemaal super chique zijn en dat in een gehuurd kostuum!!!
Er heeft toch nooit iemand gesproken over een huurkostuum? Trouwens chique zijn en veel kosten hangen bij mijn weten niet echt samen...Als je je zo ergert aan deze post waarom lees je ze dan...gefrustreerd ofzo?Ik hoopte gewoon een beetje opbouwende kritiek te krijgen...Is het misschien toegestaan dat wij er onze dag van willen maken?
Ik vind dit eigenlijk ook een beetje zorgen zoeken & problemen maken! Ik vind het een beetje raar dat de suite in jacquet zou komen & de bruidegom in militair kostuum. De militaire kostuums kennende zal de suite er dan waarschijnlijk chiquer gekleed bijlopen dan de bruidegom, wat ik toch een beetje gek vind!
Ik persoonlijk vind een hoed niet echt een meerwaarde... Integendeel: vaak komen de ogen minder mooi uit. Nadien zijn het dan ook echte kastliggers...Dus nee, bij ons was het zonder hoed!Groetjes,Véro
Hallo,bij ons zal het mannelijke gedeelte van de suite ook in jacquet zijn. Aan de dames is gevraagd om in het lang te komen.Wij vragen niet aan de dames om een hoed te dragen. De heren zullen wel een hoed hebben met een paar handschoenen (hoort bij hun kostuum). Aangezien het immers niet te bedoeling is dat die hoed wordt opgezet maar eerder in de hand wordt gehouden, lijkt het ons wat overkill om aan de dames te vragen om een hoed te dragen. Gewoon al om eventuele kapselproblemen te voorkomen...Gr,M.
Hoi Dorien,Niets aantrekken van de negatieve reacties. Wij gaan ook voor stijlvol en dat betekent voor ons ook jacquetten voor de mannen en vrouwen in het lang met hoed. Alleen heb ik hoed geïnterpreteerd als iets op hun hoofd, dus eigenlijk is er niemand die een echte hoed heeft, de meeste een soort van diadeem of iets op een elastiekje. AL de vrouwen hadden dezelfde angst als jou schoonmoeder, nl dat hun haar er niet goed zou onder uitkomen. Is ook echt mooi hoor zo een haarstukje. We hebben trouwens voor alle gasten die komen als dresscode black-tie opgelegd. Niemand die daar een probleem van maakt, onze vrienden en familie zouden niet anders willen. Dus ook al zouden we geen dresscode meegeven zouden de meeste toch in smoking komen. Maar goed, ik heb al trouwen meegemaakt waar ik op mijn slippers naartoe mocht gaan en dat was ook fijn. Dus ieder moet het invullen naar eigen zin. Alleen jammer dat sommige mensen dan meteen commentaren geven