TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Nathalie
17-7-2010
|
12-11-2009 19:04:12
Ik vind dit ook bij mijn schoonouders. Soms denk ik dat dit mijn schuld is, ik betrek mijn ouders er ook veel harder bij. Maar ze vragen ook nooit iets, zullen zich alleen moeien met dingen die mijn verloofde en ikzelf zelf al heb genomen.
|
|
Sarah
28-8-2010
|
12-11-2009 19:16:57
Bij mij is dit ook wel zo, maar er is wel een redelijke verklaring voor: mijn schoonouders zijn momenteel aan het scheiden, dus ik kan begrijpen dat ze niet echt super-enthousiast zijn.
Maar dat buiten beschouwing gelaten denk ik ook dat het niet zo raar is dat de ouders ven het meisje meer betrokken zijn, aangezien de bruid hier zelf vaak veel meer mee bezig is als de bruidegom (dit is bij ons toch zo, en heb hier al meerdere malen gelezen dat het bij andere koppels ook zo is...)
Maar als je hen echt uitnodigt om hier eens lekker over te kletsen met jullie allemaal en zei weigeren te komen... Wel, dat vind ik toch wel een beetje onbeleefd.
Heeft je vriend er al met zijn ouders over gepraat??
Groetjes,
Sarah
|
|
Nele
10-4-2010
|
12-11-2009 20:28:27
Hier ook net hetzelfde, mijn ma belt zeker elke week om te horen hoe het staat (lees: soms ook wel om mij op te jagen) maar ze is geïnteresseerd. In het begin dat we zeiden dat we gingen trouwen hebben zijn ouders gezegd: we laten jullie in alles vrij, het is jullie dag. Maar nooit eens vragen hoe ver staat het, wat heb je al? Ik heb wel eens gevraagd van ok, je laat ons vrij, maar soms komt het onverschillig over. Toen was dat helemaal geen waar, maar als ik zei dat we kostuums voor de heren gingen huren, was het kot te klein! Haneen want de papa van mijn vriend had nog nooit gehuurd en zou dat nu ook niet doen. Wel dan heb ik hem verplicht om dat zelfde kostuum te kopen. Nu ook, wij trouwen om 11u30 voor de wet en om 15u voor de kerk. Wij dachten aangezien het in dezelfde gemeente is dan waar zijn ouders wonen (en wij wonen) dat we bij zijn ouders smiddags broodjes konden gaan eten, ha neen, "we gaan ons huis hier niet vuil laten worden, niemand mag de living binnen, het zijn tenslotte wildvreemden" haja ze willen niet afspreken met mijn ouders, dan kunnen ze elkaar niet leren kennen en tis ocharme 20 man.. Mijn vriend vind dat wel erg, maar wat kan hij er op zeggen? Ze verplichten? Goh, het heeft hier ook al tot veel frustraties geleid, maar ik heb geleerd, af en toe als we ze zien een kleine update en voor de rest als het hun niet aanstaat, dan blijven ze maar thuis. Het wordt onze dag en niemand zal dat verpesten.
Oef, eindelijk ook es gezegd :p Nele 10/04/10
|
|
lesley
12-6-2010
|
12-11-2009 20:38:20
bij ons gaat het nog een stap verder dan enkel niet geintresseerd zijn. ik wist al langer dat ik voor mijn schoonouders niet de ideale schoondochter ben( zij verwachten nl dat een vrouw thuis aan de haard blijft en heel het huishouden alleen doet) en zo werkt het hier bij ons niet. Wij hebben 2 kindjes en gaan allebei full-time werken, waarbij nog eens komt dat ik niet bij de deur werk. dus worden onze huishoudelijke taken verdeeld evenals de opvoeding van de kinderen.
Nu vanaf mijn toekomstige schoonouders weten dat we gaan trouwen hebben ze niets anders geprobeerd dan hier een stok voor te steken. Ze hebben niets anders gedaan dan mijn vriend zijn hoofd zot gemaakt dat ik een blok aan zijn been ben en een geldwolf die enkel uit is op zijn centen. Terwijl je moet weten dat wij al 13 jaar een relatie hebben waarvan al 9 jaar samenwonend, 2 kinderen hebben samen, en ik elke dag mee uit werken ga voor al hetgeen wij al gekocht hebben in ons leven samen. Het ging zelfs zo ver dat mijn vriend zijn moeder naar mijn grootouders gebeld heeft om hen proberen te overtuigen dat dit huwelijk echt niet kan en dat zij mij moesten overtuigen om het af te lassen. Zij waren natuurlijk niet opgezet met dit telefoontje en hebben haar dan ook gezegd dat als wij willen trouwen dat zij daar dan volledig achter staan tenslotte zijn wij oud en wijs genoeg om die beslissing te nemen en we betalen alles zelf, met uitzondering van mijn jurk ( die krijg ik van mijn grootouders).
Mijn vriend zijn ouders zijn dus de laatste maanden heel de familie en VRIENDENKRING al rond geweest om ons gaan slecht te maken en allerlei leugens te gaan verspreiden, o.a. ook dat zij mijn kleed betalen terwijl ze juist nog geen euro gespendeerd hebben aan ons!! maar het grofste vind ik dat ze wel met de eer van mijn grootouders gaan lopen want tenslotte zijn het die mensen die veel geld uitgeven aan mijn droomkleed!
Wij hebben ze tenslotte al 2 maand niet meer gehoord of gezien want ze zijn kwaad voor dit huwelijk en willen geen contact meer met ons tenzij we het huwelijk aflassen. ze gaan wel nog steeds tegen iedereen die het horen wil zeggen dat zij alles al betaald hebben, maar dit is absoluut niet waar. dat kan ik zelfs bewijzen aan alle bankafschriften. Maar ik moet eerlijk zeggen, voor mij persoonlijk is er een geweldige last van mijn schouders gevallen sinds we hen niet meer horen of zien maar ik vind het erg voor mijn vriend en ook wel voor onze kindjes, tenslotte deze maand is de oudste jarig, volgende maand komt de sint en dan is het eindejaar. Dus zij gaan hun grootouders dan niet zien en ik weet niet hoe ik aan mijn dochters moet uitleggen waarom ze hun nieuwjaarsbrief niet mogen gaan voorlezen bij hun grootouders.
sorry voor het lange verhaal maar mijn frustratie moest er eens af.
lesley 12/06/2010
|
|
heidi
|
13-11-2009 7:11:50
mijn schoonouders waren ook zo maar dit vond ik niet erg, ze wisten ook dat ze er niets op te zeggen hadden hoe we het aanpakten omdat we toch zelf onze zin zouden doen, wat ik erger vond is dat ze na een tijdje eens naar de bruidswinkel geweest was om toch eens te polsen welk kleed ik gekozen had (achter mijn rug om), een geluk dat die winkel er niets over zei...
|
|
debby
23-10-2010
|
13-11-2009 9:55:17
Hey Ann
Das moet vreselijk voor je zijn maar probeer het van de positieve kant te zien Op deze manier moeien ze zich niet met jullie dag!
Wij hebben net het tegenovergestelde...eerst zeiden ze doe maar het is jullie dag En nu hebben ze op alle onze beslissing commentaar De bus is ni goed, de manier waarop we de kerk binnen willen komen keuren ze af enzo... Te weinig tijd tss receptie en avondfeest om bomma naar het rusthuis te brengen ( terwijl we bijna 2 uur hebben
Soit... zo zie je maar Aan elke kant is er iets é...
Probeer u erboven te zetten Succes nog Debs
|
|
Kim
4-12-2009
|
13-11-2009 12:10:30
Hallo bij ons zijn er ook al constant problemen geweest! Ikzelf ben ook niet goed genoeg voor hun, mss wel te goed en dat ze daar problemen mee hebben?! Vanaf de 1e dag kregen we te horen van zijn ouders, oh nee alweer geld!! En mijn ouders waren supercontent!! Dan willen wij enkel een uitgebreide receptie maar das niet goed genoeg dan zeggen de mensen achteraf was dat alles kreeg ik dan te horen van haar! Dan begint schoonbroer en schoonzus te mopperen over vanalles, eerst komen ze niet, dan weer wel maar met als voorwaarde dat hij met een rood hemd (280 euro) in de suite loopt zodat hij en zij schoon op mekaar afgestemd zijn !!!! De andere mannen hebben een beige hemd met champagne das, stel U da al maar eens voor. En als wij er dan commentaar opgeven krijgen we van zijn ouders de preek da we moeten content zijn met wat we krijgen (dat ze al komen dus) en da als we nog veel zagen zijn ouders zelf ook niet komen!!
Heb het heel zwaar gehad en nu resten er nog 3 weekjes voor onze trouw en ga er vanaf nu volledig voor en probeer hun gewoon helemaal te negeren!!
Erg hé en dit zou de mooiste dag van je leven moeten worden!!
|
|
Sophie
|
13-11-2009 12:34:16
Hey,
Ik zou zeggen draai iets negatiefs tot iets positiefs. Je schoonouders tonen geen interesse? Wel dan kunnen zij zich ook niet moeien of alles negatief afbreken. Laat het zo en alles komt de dag zelf wel goed!
Groetjes
|
|
katlijn
10-4-2010
|
13-11-2009 12:54:37
ik lees hier verschillende verhalen en ik verschiet er toch wel van eigenlijk! mijn ouders en schoonouders zeiden ook in het begin dat we onze zin mogen doen, we betalen alles zelf dus dat zou eraan moeten mankeren ;) nu vragen ze ook heeeel zelden hoe de voorbereidingen gaan, maar heb me hier nog nooit aan geërgerd. Ik vind het maar logisch dat zij hier niet zo in opgaan als wij twee, vind het zelfs leuk dat ik zelf alles mag kiezen zonder dat ik er commentaar op krijg van andere partijen. Zij die schoonouders hebben die zich tegen het huwelijk keren vind ik wel heel erg hoor, jammer dat die mensen zich hun kinderen deze éne mooie dag niet gunnen...
hoe dan ook, voor iedereen veel succes. Maak er zowiezo een super dag van! Die ene dag even egoïstisch alleen aan jezelf en je man/vrouw denken!
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
13-11-2009 14:03:50
Het argument van "dan moeien ze zich niet", vind ik niet juist. Er blijft nog wel een onderscheid tussen interesse tonen of zich echt moeien. Mijn moeder, van de bruid dus, vraagt er ook minder naar dan m'n schoonouders, maar ik begrijp dat wel. Langs mijn kant moet eerst m'n zus nog bevallen in januari (eerste neefje of nichtje/kleinkind/...), da's toch nog iets meer. Ik ben er ook niet jaloers op, en dat komt nu eenmaal 't eerst. Bovendien verloopt de zwangerschap niet zonder slag of stoot, niet meer dan normaal dat daar haar interesses meer liggen. En jah, 't is nu ook niet zo dat ze er nooit achter vraagt hoor. Maar goed, in januari dan m'n zus haar kindje, in juli trouw ik en in augustus mijn broer. Nog andere broer is recent verhuisd naar Duitsland, denk dat 't allemaal veel te overweldigend is voor m'n ouders om dit alles in één jaar te krijgen. (Komt er van als leeftijden dicht bij elkaar liggen.)
Misschien is het bij jullie ook zo dat er vooral iets anders in hun hoofd spookt, dunno. Of 't ligt gewoon niet in sommige mensen hun aard, die heb je zeker en vast ook. Die bedoelen daar dan niets mee, die denken daar gewoon niet zoveel aan als jijzelf. Moet eerlijkheidshalve ook zo iemand ben die daar iets te nonchalant in is, ben dan ook niet zo nieuwsgierig en vaak komt dat over als desinteresse. Ik volg de dingen ook niet op, maar hou er ook niet van om lang over hetzelfde door te bomen. Weet dat dat vaak ook negatief overkomt, maar da's de aard van 't beestje hier.
Hoe het ook zij, 't is 't allemaal niet waard om daar zoveel belang aan te hechten, jullie trouwen toch, daar draait 't om.
|
|
Liesbeth
17-5-2008
|
13-11-2009 15:09:49
Hey Ann
Ik begrijp je frustratie, maar vind de raad om het in het positieve te draaien een goede tip. Ze moeien zich idd niet, wat op vele koppels anders een enorm druk legt. Mijn schoonvader minimaliseerde alles altijd. Als ik daar eens over wou praten zei hij altijd 'serieus moet ge daar nu zo een spel van maken? Dat is toch MAAR veroer regelen, MAAR naar de pastoor gaan, MAAR een kleed gaan kiezen... alles was altijd MAAR.' Dat stoorde mij toen wel, maar achteraf gezien was dat wel positief. Veel liever onverschillige (schoon)ouders dan ouders die dreigen niet te komen als je het niet op hun manier doet! Ja echt waar zo kennen wij vrienden! Vreselijk gewoon!
Maak er je niet te druk in. Zoek mensen die wel alles willen horen en deel je enthousiasme met hen!
Veel plezier nog!
|
|
sophie
14-8-2010
|
16-11-2009 17:29:06
blijkbaar zijn er vele koppels die hiermee te maken krijgen. ik heb lang gedacht dat ik wel de enige was die zulke schoonouders in spé had. wij mogen wel samenwonen, maar trouwen dat is er te veel aan. ipv 'proficiat' kregen wij te horen 'moet dat nu echt?' op zo een moment zakt uw gemoed ver onder uw schoenen. we trouwen volgens hen dan nog in een verkeerde periode (want het gaat veel te warm zijn), te ver van zijn thuis (tja, wij wonen nu eenmaal 65 km uit elkaar en hebben ergens mooi in 't midden feestzaal gezocht), ... Mijn ouders hebben hun eens over het financiële aangesproken, maar ze reageren er gewoonweg niet op. mijn ouders willen hun deel betalen, maar niet het hele feest, want mijn familie is veel kleiner. Mijn schoonouders vragen ook nooit hoe het gaat met de voorbereidingen. Ik betwijfel het zelfs of ze wel gaan komen naar ons feest. Ze komen nu al zo goed als niet buiten. ik vind dit vrij egoïstisch en heel erg voor mijn vriend. Niks aan te doen, maar ik zal hun wel mijn gedacht zeggen als ze niet komen.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|