Terug naar overzicht
Dag Soetkin1) In Brugge zijn er zoveel mooie fotomogelijkheden. In de buurt van het minnewater en het begijnhof, daar is heel veel sfeer, met de paarden daar, de zwanen (voorlopig zijn ze wel weg, maar tegen september zal die vogelgriep wel voorbij zijn zeker!) en daarachter is er een park (in de buurt van het minnewater) met zo'n brugje over het water en zo, heel romantisch. Als het ook wat verder mag zijn kan ik Damme aanraden (5 km van Brugge), een klein pittoresk dorpje waar de tijd is blijven stilstaan, de gebouwen zijn van +- 16de - 17de eeuw. Bij de kerk is het ook heel romantisch, de kerktoren is zo half ruïne. En vlak buiten Damme zit je in de natuur, met de Damse Vaart en het typische polderlandschap. Moest het niet zover zijn van onze trouw, zou ik er zelf mijn foto's laten nemen (ik werk er trouwens in de DVT, dus als je wat informatie wil kan ik altijd opsturen!)2) Wij gaan 's ochtends, de dag na onze trouw ontbijten met de suite, vermits iedereen blijft logeren in een hotel in de buurt van onze feestzaal. Misschien kan je zoiets doen, dat is heel gezellig, je kan met iedereen napraten over je dag alvorens weer op huwelijksreis te vertrekken. En verder hem verwennen. Ik weet niet waar zijn interesses liggen, maar misschien iets doen dat hij echt heel leuk vindt, een uitstapje maken of misschien de bruidswagen een dagje langer huren zodat hij er zelf mee kan rijden (als hij daarvan houdt natuurlijk). Ik zou alleszins niet teveel plannen, want je zal zowiezo al heel wat tijd steken in het lezen van de kaartjes en bekijken van de cadeaux. Je kan misschien wel je eigen geschenk verstoppen tussen de andere geschenken, dat hij het bv vindt als verrassing!Groetjes en succes!Vicky
Even een wandeling door Brugge, met tal van fotolocaties Soetkin!We starten aan het station .. het plein is wat desolaat, dus je kunt er niet veel doen.In de inkomhal zijn er wel tal van mogelijkheden, en tevens op perron 1 (daar is weinig volk, maar er rijden wel treinen voorbij: kwestie van geluk hebben.) Buiten het station, gaan we richting Minnewater via de vesten – op de brug heb je een prachtig zicht op het Minnewater.Wat verder kom je aan de nieuwe bordeauxkleurige bruggen: hier valt zeker wat te doen. Gaan we naar het Minnewaterpark : het is er rustig en je hebt heel wat mogelijkheden. Voorbij het kasteel en hotel Egmont, komen we aan het Minnewater met sashuis. Sommige koetsiers zijn bereidt een korte tocht te maken met een bruidskoppel. Wel oppassen voor je boeket: paarden lusten dat!Het is slechts een paar stappen naar het Begijnhof. Van daaruit kun je via de andere ingang naar het Walpleintje: de brouwerij Henri Maes is een aanrader (tevens een oplossing bij slecht weer – wel wat donker).Laat je ventje hier wel een Straffe Hendrik proeven. Via de pittoreske steegjes kom je via de Katelijnestraat aan de OLV kerk. Een tip voor onderweg: koop eens één ijsje voor twee!In het Oud Sint-Jan zijn er ook tal van mogelijkheden (aan de kaai, .) Achter de OLV kerk het je het bruggetje en pleintje van het Hof Van Arends. Aan de Dijver gekomen kun je ook nog wat foto’s nemen op het binnenplein van Gruuthuse (de gaanderij).Huw je op zaterdag, dan is er prondelmarkt op de Dijver: hier is beslist iets mee te doen. Van de Dijver kunnen we naar de Halletoren: het binnenplein heeft wel zijn charmes. Aan de voorzijde kun je een pakje friet kopen: dat geeft gegarandeerd leuke foto’s. Van de Dijver kun je via de Rozenhoedkaai naar het pleintje naast de Vismarkt, en dan via de Blinde Ezelstraat naar de Burg… In de omgeving heb je ook het Astridpark met zijn felgekleurde kiosk en uiteraard ook het park.Van daar kan je naar de Coupure – beslist leuke foto’s mogelijk , ook aan het moderne nieuwe bruggetje. Dan zijn we ondertussen richting molens op de kruispoort, waar we keuze hebben uit 3: de laatste molen heeft mijn voorkeur. Via de Carmerstraat kan je terug naar de reien, met in de omgeving Café Vlissingen - de oudste cafe van Brugge.Ben je ook favoriet voor foto’s met graffiti op de achtergrond: aan het begin van de haven (ingang voorbij warandebrug) vind je enkele spoorwegwagons die bespoten zijn. En hier heb je ook de haven met tal van mogelijkheden.Veel succes met de grote keuze …hopelijk heb je een fotograaf/videograaf die dat schitterend in beeld brengt.
Hey Soetkin,Wist je dat het geluk brengt als je in dezelfde week als de verjaardag van je bruidegom trouwt?Mijn ventje verjaart 4/07 en wij trouwen 7/07.Veel geluk!Sofie7/07/2007