Nu Online
Momenteel zijn er 679 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

verloofd ! voorbereidingen

14-11-2009 23:22:16
hey iedereen,
jaja men ventje heeft me ten huwelijk gevraagd !

super gelukkig ben ik...

we zouden trouwen 2011 rond mei,juni... dan hebben we 1 jaar en half de tijd...
Was jullie verloving ook zo lang of kort?
wat hebben jullie het eerste vastgelegd?
x

natasja
6-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 646

Noortje
17-7-2010
 Meld misbruik15-11-2009 6:24:27

Hallo,

eerst en vooral PROFICIAT!!!
Geniet van je voorbereidingen...
Als ik van jou was zou ik toch al gaan voor een zaal,.. Die moet je immers al geruime tijd op voorhand habben daar de meeste al vlug besproken zijn...

Groetjes,
Noortje

Sarah
28-8-2010
 Meld misbruik15-11-2009 8:28:00

Hey!

Proficiat!!

Wij gingen onze datum laten bepalen door de zaal. Dat is dan ook wat we het eerst hebben vastgelegd. We hadden een periode in ons hoofd en zijn dan zalen gaan zoeken. Uiteindelijk hadden we in de zaal van onze voorkeur nog een ruime keuze (maar bij andere zalen moest je er veel sneller bij zijn!)

Onze verlovingsperiode duurt ongeveer een jaar. Dus met 1,5 jaar zit je zeker goed! Dan kun je voor alles echt je tijd nemen en heb je ook ruime keuze tussen de beste fotografen, DJ's etc.

Veel succes met de voorbereidingen!

Sarah

Karmen
29-5-2010
 Meld misbruik15-11-2009 10:42:46

Proficiat! Ik ben in november 2009 gevraagd & we trouwen in mei 2010, dus ongeveer even lang. De eerste dingen die wij regelden waren zaal, fotograaf & DJ! Geniet ervan!

natasja
6-5-2011
 Meld misbruik15-11-2009 10:43:03

dank je meiden... de glimlach gaat niet van men gezicht hihihi en kijk veel naar men ring hihihi... ik dacht eerst gemeentehuis en dan feestzaal???
x

Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik15-11-2009 11:31:41

Proficiat! Wij zijn verloofd sinds half september en trouwen op 7 augustus, kleine 11maanden voorbereiding dus.

Inderdaad, de zaal is het belangrijkste, dus dat eerst vastleggen!
Gemeentehuis dat hangt van je gemeente af blijkbaar. Wettelijk gezien kan je dit pas vanaf 6maanden voor je huwelijksdatum vastleggen, en helaas houdt mijn gemeente zich daar strikt aan. Het gemeentehuis kunnen wij dus pas vanaf februari vastleggen.
Maar heb hier al gelezen dat je het bij sommige gemeentes wel langer op voorhand kan laten noteren, dus je kan altijd eens proberen!

Vera
22-8-2009
 Meld misbruik15-11-2009 11:53:34

Proficiat met de verloving!
Mijn man heeft mij ten huwelijk gevraagd eind juli vorig jaar en we zijn dit jaar op 22 augustus getrouwd. Het eerste wat ik gedaan heb, is de zaal gezocht/vastgelegd. Met het vastleggen van het stadhuis en de kerk kan je best ook niet te lang wachten; zeker als je kost wat kost op een bepaalde datum wilt trouwen.

Wendy
7-8-2010
 Meld misbruik15-11-2009 13:48:31

Super hé!! Geloof mij, het gevoel dat je nu hebt... dat gaat nog even blijven!!
Mijn vriend heeft me half augustus eindelijk ten huwelijk gevraagd en vermits er een datum was waarop we héél graag wilden trouwen (07/08/10) zijn we eerst naar het stadhuis gegaan. Toen die vastlag zijn we naar zalen beginnen zoeken. We hebben eerst zo'n tweetal weken rond gekeken en een paar opties genomen. Begin september lag onze droomzaal dan eindelijk vast.
Ik raad je ook aan om niet te lang te wachten met de fotograaf. Wij hebben heel veel geluk gehad om Jef Celen nog vast te kunnen leggen (heel populair) maar als we daar enkele dagen later bij geweest waren, was hij wss al bezet geweest.
Ik dacht eerst dat ik moest wachten tot +/- 6 maanden voor den trouw om te gaan kijken voor mijn kleed. Maar toen ik eens gewoon uit nieuwsgierigheid een winkel binnengestapt was, wist de verkoopster mij te vertellen dat de meeste merken een besteltijd van 6 à 7 maanden hebben. Daarna moet je nog tijd hebben om enkele keren te gaan passen en retouches te laten uitvoeren. Dus wacht daarbij zeker niet te lang!!
Voor de rest: geniet ervan!!! Het is zo'n zalige periode!!!!
Groetjes
Wendy
07/08/2010

Stefanie
27-8-2010
 Meld misbruik15-11-2009 14:04:35

Proficiat, is idd een zalige periode!

Wij zijn verloofd sinds 30 augustus en we trouwen volgend jaar op 27 augustus, dus een jaar voorbereidingen. Wij hebben het eerste onze zaal vastgelegd, direct daarna kerk, fotograaf, ceremoniemeester, vervoer en DJ. We hebben in die periode ook onze getuigen en bruidskindjes gevraagd. Ondertussen heb ik ook sinds deze week mijn kleed. Nu wordt het wat rustiger, ik denk dat we vanaf januari dan op zoek gaan naar onze trouwringen, uitnodigingen, ...

Heel veel plezier!
Stefanie
27/08/2010

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik15-11-2009 14:23:50

Proficiat!

Ongeveer een jaar geleden heeft mijn, ondertussen, man mij ten huwelijk gevraagd (10/11/2009) en we zijn eind juli getrouwd. Dus een verlovingsperiode van +/- 8 maanden.

Inderdaad, eerst de zaal! A.d.h.v. de zaal hebben wij dan een trouwdatum vastgelegd, omdat we écht in dié zaal wilden trouwen. Als je wil weten wat we wanneer hebben gedaan, kijk dan even op onze huwelijkssite die nog steeds online staat (bij 'nieuws' kan je alle voorbereidingen volgen): http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/

Groetjes,

Véro

Lindsay
9-10-2010
 Meld misbruik15-11-2009 18:00:19

Ik zou zeggen leg zoveel mogelijk vast nu al, want dan zijn de maanden ervoor niet zo stressie.

Groetjes Lindsay

Joke
31-7-2010
 Meld misbruik15-11-2009 23:17:51

Eerst en vooral proficiat met de verloving!
Wij zijn sinds vorige week verloofd en trouwen op 31 juli, dus een dikke acht maanden voorbereiding.
Hoog tijd dus om mijn kleed te gaan kiezen. Ook met de zaal wacht je best niet te lang. Als de datum belangrijk is, kan je best eerst de zaal vastleggen.
Succes!
Groetjes
Joke

Tine
28-8-2010
 Meld misbruik16-11-2009 14:08:09

PROFICIAT!
Wij zijn sinds september 2009 verloofd en trouwen in augustus 2010, dus ongeveer 11 maanden voorbereidingstijd.
Wij zijn eerst naar een zaal op zoek geweest (dat bleek 11 maanden op voorhand al niet zo simpel te zijn). We hebben de datum een beetje laten afhangen van de zaal. Daarna hebben we kerk en gemeentehuis al vastgelegd. Een beetje later het vervoer en de DJ. Nu zijn we aan het onderhandelen met een fotograaf en dan wordt het, denk ik, hoog tijd om naar een kleed te beginnen uitkijken!

Geniet van de voorbereidingen - dat doen wij ook :)
Tine
28/08/2010

natasja
6-5-2011
 Meld misbruik16-11-2009 23:08:56

dank je wel iedereen !
in mechelen kan je pas 6 maanden voordat je trouwt de datum vastleggen.
dus we gaan eerst de feestzaal zoeken,bekijken en vastleggen.
x

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...