Nu Online
Momenteel zijn er 706 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ouders

15-11-2009 15:28:36
hallo iedereen.ik zit met een probleempje.mijn ouders zijn al 22jaar gescheiden.ik had hun graag Alle 2 op de trouw gehad. mijn papa wil niet komen als mijn mama komt.mijn papa heeft wel altijd voor mij gezorgd.maar nu beziet hij me eigelijk heel weinig.mijn mama daar en tegen doet nu wel meer moeite.ik weet dus echt niet wat ik moet doen.moet ik van mijn hart een steen maken en zeggen van wie komt die komt .of moet ik een keuze maken?

wendy
24-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 990

Evi
17-4-2010
 Meld misbruik15-11-2009 16:01:56

Ik kan me heel goed in jouw situatie voorstellen, ik zit met hetzelfde probleem van mijn oma en mijn ouders. Ik zie ze beide dol graag, en heb een heel goed contact met mijn oma, ik zie ze elke week 2x.
Eerst dreigde mijn ouders ook niet te komen als mijn oma kwam.
Maar toen heb ik heel duidelijk gezegd, dat als hun ruzie belangerijker is als mij, dat ze dat zelf moeten weten. Dié dag draait niet om hun ruzie, maar om mij en mijn verloofde.

Uiteindelijk gaan ze wel komen, maar willen ze niet bij elkaar aan tafel zitten, niet met elkaar op de foto.
Een heleboel regelwerk, en vooral stress meer! Ik heb echt schrik voor ruzie op mijn feest of gehuil, wat voor niemand niet aangenaam is.

Het blijft natuurlijk een heel vervelende situatie! Sterkte ermee!

Sophie

Meld misbruik15-11-2009 18:18:12

Hey Wendy,

bij mij identiek dezelfde situatie...mijn vader die mij opvoedde vond dat hij mocht komen en mijn moeder niet. Mijn moeder daarentegen wou er alles aandoen dat ze wel mocht komen. Plots was ze lief, meegaand... Ik heb toen ook serieus in de knoop gelegen en net als Evy hieronder heb ik klaar en duidelijk gezegd dat de dag rond ons draait en als ze ons een beetje graag zien, ze hun vetes voor 1 dag aan de kant schuiven. Mijn pa mocht dan wel bij ons aan de eretafel zitten, mijn moeder bij haar familie (vond ik een eerlijke oplossing)
De dag naderde en ik kreeg stress, zou het wel allemaal gaan enzo...
De dag zelf hebben mijn ouders zelfs tegen elkaar gepraat en elkaar proficiat gewenst. Mijn moeder heeft zelfs mijn papa's broer van zijn stoel getrokken om de polonaise te dansen...ik hield mijn hart vast en dacht: nu ist miserie, die moet ook van mijn ma niet weten...maar nee hoor, hij danste gewoon vrolijk mee.

IK ben blij dat mijn familie die dag geen ruzie hebben gemaakt en zelfs hebben meegedaan...Ze kunnen niet geloven hoeveel dit voor me betekende.

Ik zou iedereen erbij vragen...komen ze niet, dat is dat heel spijtig...als je zelf een keuze moet maken, dan zal je wel van 1 van de kanten als schuldige bezien worden. Het wordt tijd dat ze aan JOU denken, verdorie.

Wees streng, eis respect op JULLIE DAG!!!

Misschien heb je je net als ik, zorgen moeten maken voor niets

xxx
Sophie

Jessica
26-11-2009
 Meld misbruik15-11-2009 20:05:02

Hey Wendy,

Gelukkig moet ik zulke keuzes niet maken, maar kan me voorstellen dat dit een zeer vervelende situatie is. Vind eigenlijk ook dat de keuze niet van u moet komen, uiteindelijk ben jij dan de schuldige. Ik zou ze gewoon allemaal uitnodigen en als ze dan niet komen zegt dat meer over hun, en het belang dat ze eraan hechten aan jouw huwelijk.

Nog veel succes.

Jessica
26/11/2009
(Nog 11 dagen)

Katrien
30-10-2010
 Meld misbruik15-11-2009 20:07:56

zelfde probleem hier..

om ze allebei te vragen dat gaat ECHT niet
daar komen ongelukken van...

dus sja.. ik ben dan maar op zoek naar een oplossing om mijn moeder en haar familie anders bij het huwelijk te betrekken en niet op de dag zelf...

iemand ideetjes?

veronique
13-9-2008
 Meld misbruik16-11-2009 9:54:27

Hallo Wendy,
ik heb gelukkig niet het probleem met m'n ouders, maar had wel schrik van stiefouders...
Onze eretafel bestond uit onze getuigen met partner bij ons, de ouders zaten elk bij hun familie. Iedereen heeft zich gedragen en geen aandacht opgeëist, het was echt onze dag. En zelf vonden ze het ook heel goed opgelost (hoewel m'n ma wel aan de eretafel wou enz...)
Zoals iedereen zegt: jij moet geen keuze maken, zij moeten tonen dat ze er voor jou zijn en eens niet aan zichzelf denken! Ze waren met twee toen ze gescheiden zijn hé, het is niet jouw moeder of vader's schuld.
Veel sterkte!
Véro

Tine
28-8-2010
 Meld misbruik16-11-2009 13:59:42

Mijn ouders zijn ook al jaren gescheiden. Ik ben door mijn moeder opgevoed en zag mijn vader enkel met de feestdagen. Ik heb eigenlijk totaal geen band meer met hem, maar vond het voor mezelf niet kunnen om hem niet uit te nodigen.
Ik laat hem maar mee in de suite lopen, mee in ons busje zitten en mee aan de eretafel zitten...het blijft uiteindelijk mijn vader...maar het is ook niet met volle goesting langs mijn kant :s

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info