TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Liesbeth
24-4-2010
|
15-11-2009 20:47:05
Hey Piepke,
Je hebt veel supporters om de kledij te gaan kiezen.
Ik ben niet zo op de hoogte van de tradities. Maar uit persoonlijke ervaring, zijn de meeste ouders ook wel -minstens- even enthousiast als dochter of zoon gaat trouwen. In de meeste gevallen, sponsoren ze ook de trouwers en willen ze ook soms hun zegje hebben (niet altijd negatief hé) en ook van de voorbereidingen genieten. Gisteren ben ik met mijn ma ook mijn kleed gaan kiezen en ze wou dit absoluut niet missen. Mijn schoonmoeder is een ander verhaal, dusja, het is dan ook logisch dat ze er niet bij is ;) Het is normaal wel traditie dat de moeder van de bruidegom meegaat om het kostuum te kiezen (en eventueel ook te betalen ;).
|
|
Hannelore
7-8-2010
|
15-11-2009 20:48:14
Bij mij enkel m'n moeder. Maar denk dat dat mss wat van uw band met de schoonmoeder afhangt. Ik kom met de mijne overeen maar daar blijft het ook bij. M'n kleed kiezen was voor mij iets heel belangrijks en daar hoorde zij naar mijn gevoel niet bij, ook al niet omdat zij qua gewone kleding een totaal andere (en naar mijn mening slechte:p) smaak heeft.
En wat het bij elkaar passen van het kostuum betreft, ik ben v plan zelf mee te gaan kiezen voor m'n verloofde dus ja:-)
|
|
natasha
23-7-2010
|
15-11-2009 22:18:47
van de traditie weet ik ook niets af maar ik heb nog nooit gehoord dat de schoonmoeder mee gaat. Ik heb mijn moeder meegnomen. Een zus heb ik niet dus is het mijn nicht(getuige) geworden daar zij als een zus voor mij is.
groetjes xxx
|
|
Noortje
17-7-2010
|
15-11-2009 23:38:06
Ik zou het persoonlijk ook niet willen dat schoonmoeder in spé meegaat. Bij mij is mijn moeder en tante meegegaan en ik denk dat we een stukje stof gaan meegeven aan schoenmoeder om het kostuum en dergelijke te kiezen...
Ik zou ook niet teveel mensen meenemen daar ook ieder verschillende stijlen en smaken heeft... Je moet je goed voelen met de mensen die je meeneemt.. Veel succes!
Noortje 17/07/10
|
|
Kelly
17-7-2010
|
16-11-2009 8:01:30
Bij mij is alleen mijn moeder meegegaan voor het kiezen van mijn kleed. Ik wou nog geheim houden voor de rest van de familie hoe mijn kleed er uitziet en mijn schoonmoeder kan zoiets absoluut niet zwijgen, dus heb ik haar niet meegenomen. Ik ben ook zelf met mijn toekomstige zijn kostuum gaan kiezen, zo ben ik zeker dat het toch mooi bij mijn kleedje past. Ik heb geen idee van de tradities, maar neem mee wie je er zelf graag bij wil hebben en geniet ervan, het is tenslotte een mooi moment voor jou!
Groetjes, Kelly
|
|
annelies
9-5-2009
|
16-11-2009 9:22:24
Hallo,
Inderdaad ik denk ook dat je meeneemt wie je wil. Ik heb mijn mama en zus meegenomen.
Groetjes Annelies.
|
|
heidi
|
16-11-2009 9:31:31
ik wou ook niet dat mijn schoonmoeder meeging, ik wou dat ze me pas zag nadat haar zoon was komen aanbellen (maar dit viel in duigen, want ze kwam via de achterdeur gewoon naar binnen)
|
|
veronique
13-9-2008
|
16-11-2009 9:46:37
Hey, je neemt idd mee wie je wil hé... Ik had mijn schoonmoeder wel gevraagd omdat ik haar op zich goed verdraag (ze respecteert mijn mening en zaagt er niet over) en om haar en m'n toekomstige een plezier te doen (ze heeft alleen zoons). Uiteindelijk is ze niet meegegaan omdat het niet paste, ik had m'n moeder (daar kon ik niet vanuit), twee zussen en m'n nicht mee... en ze hadden allemaal dezelfde mening, dus het was voor mij heel goed dat ze er waren (want ben een twijfelaar)! Veel plezier en doe wat je hart je ingeeft! Véro
|
|
joke
1-8-2009
|
16-11-2009 13:00:27
tradities ivm wie je meeneemt om je kleed te gaan kiezen?! dat is het eerste wat ik daarover hoor! je kiest idd wie jij wil dat meegaat. ik heb al gehoord van mensen die heel der delegaties meenemen van nichtjes, vriendinnen, moeder, twee grootmoeders (maar dat vinden ze in de winkel meestel niet zo'n geweldig idee ;)) Ik schiet prima op met mijn schoonmoeder. zij is mijn kleed (samen met mijn moeder) mee gaan kiezen en ik weet dat ik daar zowel haar als mijn man een groot plezier mee heb gedaan, dus dat is dan mooi meegenomen.
|
|
Véronique
31-7-2009
|
16-11-2009 13:05:00
Traditie of niet... who cares? Kies gewoon iemand waar je alle vertrouwen in hebt (die dus ook eerlijk zijn / haar mening geeft!). Je zegt zelf dat je het niet ziet zitten om met je schoonmoeder te gaan, doe dat dan ook niet!
Ik had enkel mijn nicht mee. Ik wou dat het écht voor iedereen een verrassing zou zijn en dat is goed gelukt!
Groetjes!
Véro
|
|
Ann
10-4-2010
|
16-11-2009 14:07:21
Kies gewoon waar jij je het beste mee voelt! Volg hierin je eigen gevoel.
Persoonlijk had ik de eerste keer wel mijn schoonmoeder mee maar dat hangt volgens mij allemaal een beetje af van je 'relatie' met je schoonmoeder.
Succes met de keuze! ;-) Groetjes
|
|
s
1-6-2007
|
16-11-2009 14:43:39
Kies je helemaal zelf. Ik ben geheel tegen de traditie in dat met mijn toekomstige gaan kopen.
|
|
ANNELIES
21-5-2010
|
16-11-2009 18:26:01
Ik ben eerst met een vriendin gegaan, daarna met mijn moeder, ze bedoelden het beiden goed maar ze drongen toch een beetje hun ideeen op. Uiteindelijk ben ik alleen gegaan, dit vond ik het makkelijkste, zo kon ik mijn eigen zin doen! Neem gewoon mee wie je wil meenemen, je bent niet verplicht om je schoonmoeder mee te nemen! Groetjes
|
|
Piepke
28-8-2010
|
16-11-2009 19:13:47
Bedankt allemaal voor de reacties! Het is niet dat ik niet kan opschieten met haar, eigenlijk wel heel goed maar ik vind gewoon dat ze op dat moment er niet bij hoeft te zijn. Ik vind dat meer een moeder-dochter (en eventueel vader) moment...Dus zal ik dat ook zo maar doen en voorzichtig aanbrengen bij de schoonmoeder ;-)) Wil ook dat het kleed voor zoveel mogelijk mensen een verrassing blijft...
Mercikes allemaal!
|
|
|
|
Op zoek naar de jurk van je dromen ?
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs
in turnhout |
Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1.
in Vlaardingen |
De grootste bruidsmode outlet van Belgie
in Lommel |
SOLDEN
in Kortrijk |
Huwen is een uniek moment in je leven
in Kortrijk |
Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen
in Sint-Niklaas |
|