Nu Online
Momenteel zijn er 420 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Traditie?

15-11-2009 20:28:11
Hallo,

Ik trouw volgend jaar en ga in de komende weken naar een viertal winkels om kleedjes te passen. Ik was van plan om dit te doen samen met moeder en vader. Nu zegt mijn vriend dat zijn schoonmoeder zegt dat het traditie is dat de moeder & schoonmoeder meegaan. (omdat zij moet zien dat zijn kostuum bij mij past enz.) Ik was dit helemaal niet van plan...Volgens mij pak je toch gewoon mee wie je zelf wil???
Of ben ik hier zo verkeerd in...

groetjes

Piepke
28-8-2010
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 849

Liesbeth
24-4-2010
 Meld misbruik15-11-2009 20:47:05

Hey Piepke,

Je hebt veel supporters om de kledij te gaan kiezen.

Ik ben niet zo op de hoogte van de tradities.
Maar uit persoonlijke ervaring, zijn de meeste ouders ook wel -minstens- even enthousiast als dochter of zoon gaat trouwen.
In de meeste gevallen, sponsoren ze ook de trouwers en willen ze ook soms hun zegje hebben (niet altijd negatief hé) en ook van de voorbereidingen genieten.
Gisteren ben ik met mijn ma ook mijn kleed gaan kiezen en ze wou dit absoluut niet missen.
Mijn schoonmoeder is een ander verhaal, dusja, het is dan ook logisch dat ze er niet bij is ;)
Het is normaal wel traditie dat de moeder van de bruidegom meegaat om het kostuum te kiezen (en eventueel ook te betalen ;).

Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik15-11-2009 20:48:14

Bij mij enkel m'n moeder. Maar denk dat dat mss wat van uw band met de schoonmoeder afhangt. Ik kom met de mijne overeen maar daar blijft het ook bij. M'n kleed kiezen was voor mij iets heel belangrijks en daar hoorde zij naar mijn gevoel niet bij, ook al niet omdat zij qua gewone kleding een totaal andere (en naar mijn mening slechte:p) smaak heeft.

En wat het bij elkaar passen van het kostuum betreft, ik ben v plan zelf mee te gaan kiezen voor m'n verloofde dus ja:-)

natasha
23-7-2010
 Meld misbruik15-11-2009 22:18:47

van de traditie weet ik ook niets af maar ik heb nog nooit gehoord dat de schoonmoeder mee gaat. Ik heb mijn moeder meegnomen. Een zus heb ik niet dus is het mijn nicht(getuige) geworden daar zij als een zus voor mij is.

groetjes
xxx

Noortje
17-7-2010
 Meld misbruik15-11-2009 23:38:06

Ik zou het persoonlijk ook niet willen dat schoonmoeder in spé meegaat.
Bij mij is mijn moeder en tante meegegaan en ik denk dat we een stukje stof gaan meegeven aan schoenmoeder om het kostuum en dergelijke te kiezen...

Ik zou ook niet teveel mensen meenemen daar ook ieder verschillende stijlen en smaken heeft...
Je moet je goed voelen met de mensen die je meeneemt..
Veel succes!

Noortje
17/07/10

Kelly
17-7-2010
 Meld misbruik16-11-2009 8:01:30

Bij mij is alleen mijn moeder meegegaan voor het kiezen van mijn kleed. Ik wou nog geheim houden voor de rest van de familie hoe mijn kleed er uitziet en mijn schoonmoeder kan zoiets absoluut niet zwijgen, dus heb ik haar niet meegenomen. Ik ben ook zelf met mijn toekomstige zijn kostuum gaan kiezen, zo ben ik zeker dat het toch mooi bij mijn kleedje past.
Ik heb geen idee van de tradities, maar neem mee wie je er zelf graag bij wil hebben en geniet ervan, het is tenslotte een mooi moment voor jou!

Groetjes, Kelly

annelies
9-5-2009
 Meld misbruik16-11-2009 9:22:24

Hallo,

Inderdaad ik denk ook dat je meeneemt wie je wil. Ik heb mijn mama en zus meegenomen.

Groetjes Annelies.

heidi

Meld misbruik16-11-2009 9:31:31

ik wou ook niet dat mijn schoonmoeder meeging, ik wou dat ze me pas zag nadat haar zoon was komen aanbellen (maar dit viel in duigen, want ze kwam via de achterdeur gewoon naar binnen)

veronique
13-9-2008
 Meld misbruik16-11-2009 9:46:37

Hey,
je neemt idd mee wie je wil hé...
Ik had mijn schoonmoeder wel gevraagd omdat ik haar op zich goed verdraag (ze respecteert mijn mening en zaagt er niet over) en om haar en m'n toekomstige een plezier te doen (ze heeft alleen zoons). Uiteindelijk is ze niet meegegaan omdat het niet paste, ik had m'n moeder (daar kon ik niet vanuit), twee zussen en m'n nicht mee... en ze hadden allemaal dezelfde mening, dus het was voor mij heel goed dat ze er waren (want ben een twijfelaar)!
Veel plezier en doe wat je hart je ingeeft!
Véro

joke
1-8-2009
 Meld misbruik16-11-2009 13:00:27

tradities ivm wie je meeneemt om je kleed te gaan kiezen?! dat is het eerste wat ik daarover hoor! je kiest idd wie jij wil dat meegaat. ik heb al gehoord van mensen die heel der delegaties meenemen van nichtjes, vriendinnen, moeder, twee grootmoeders (maar dat vinden ze in de winkel meestel niet zo'n geweldig idee ;))
Ik schiet prima op met mijn schoonmoeder. zij is mijn kleed (samen met mijn moeder) mee gaan kiezen en ik weet dat ik daar zowel haar als mijn man een groot plezier mee heb gedaan, dus dat is dan mooi meegenomen.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik16-11-2009 13:05:00

Traditie of niet... who cares? Kies gewoon iemand waar je alle vertrouwen in hebt (die dus ook eerlijk zijn / haar mening geeft!). Je zegt zelf dat je het niet ziet zitten om met je schoonmoeder te gaan, doe dat dan ook niet!

Ik had enkel mijn nicht mee. Ik wou dat het écht voor iedereen een verrassing zou zijn en dat is goed gelukt!

Groetjes!

Véro

Ann
10-4-2010
 Meld misbruik16-11-2009 14:07:21

Kies gewoon waar jij je het beste mee voelt! Volg hierin je eigen gevoel.

Persoonlijk had ik de eerste keer wel mijn schoonmoeder mee maar dat hangt volgens mij allemaal een beetje af van je 'relatie' met je schoonmoeder.

Succes met de keuze! ;-)
Groetjes

s
1-6-2007
 Meld misbruik16-11-2009 14:43:39

Kies je helemaal zelf.
Ik ben geheel tegen de traditie in dat met mijn toekomstige gaan kopen.

ANNELIES
21-5-2010
 Meld misbruik16-11-2009 18:26:01

Ik ben eerst met een vriendin gegaan, daarna met mijn moeder, ze bedoelden het beiden goed maar ze drongen toch een beetje hun ideeen op. Uiteindelijk ben ik alleen gegaan, dit vond ik het makkelijkste, zo kon ik mijn eigen zin doen!
Neem gewoon mee wie je wil meenemen, je bent niet verplicht om je schoonmoeder mee te nemen!
Groetjes

Piepke
28-8-2010
 Meld misbruik16-11-2009 19:13:47

Bedankt allemaal voor de reacties!
Het is niet dat ik niet kan opschieten met haar, eigenlijk wel heel goed maar ik vind gewoon dat ze op dat moment er niet bij hoeft te zijn. Ik vind dat meer een moeder-dochter (en eventueel vader) moment...Dus zal ik dat ook zo maar doen en voorzichtig aanbrengen bij de schoonmoeder ;-))
Wil ook dat het kleed voor zoveel mogelijk mensen een verrassing blijft...

Mercikes allemaal!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info