Nu Online
Momenteel zijn er 354 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

fotograaf + ceremoniemeester

16-11-2009 19:59:39
hey,

Ik heb nog eens een aantal vraagjes

- wanneer moet de fotograaf betaald worden? Na de huwelijksdag?
- wij werken met een ceremoniemeester, nu bij het eerste gesprek stelde hij voor dat hij een hele dag zou blijven. Vanaf het vertrek van bij ons thuis tot het begin van het avondfeest. Op dat moment leek dat ons een goed idee. maar hoelanger we erover nadenken, hoe minder enthousiast we worden. Eigenlijk was het de bedoeling een ceremnoniemeester te hebben om de eigenlijke ceremonie (gemeente + kerk) in goede banen te leiden. Nu gaat hij ook mee naar de foto's enz. ik ben een beetje bang dat ik ambetant ga worden van iemand die tijdens de foto's constant op onze vingers gaat kijken en aan mijn kleed ligt te frullen. Ik ga al niet zo graag op de foto en we willen echt toffe spontane (in hoeverre dat dat kan) foto's.
Hebben jullie raad?

Alvast bedankt

Groetjes
Kim

08/05/2010

Kim

Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 940

Patrick

Meld misbruik16-11-2009 20:58:08

KIm,
- betaling fotograaf: dat spreek je gewoon even af met de persoon zelf. Meestal is dit na de aflevering van foto's, je album of wat dan ook. Sommigen vragen een klein voorschot, anderen niet.

-ceremoniemeester: niet meenemen naar de fotoshoot. De fotograaf zal je jurk wel goedleggen als het moet. Een ceremoniemeester kan alleen maar in de weg lopen van een lens en verhindert spontane foto's. Als die er is vanaf jullie samenkomst tot en met de ceremonies; is dat voldoende.
Succes.

Stefanie
27-8-2010
 Meld misbruik16-11-2009 22:09:38

Hey Kim,

Wij hebben onze fotograaf een voorschot van 250 euro betaald, de rest moeten we betalen wanneer ons album af is.

Wat betreft de ceremoniemeester: die van ons gaat ook enkel mee naar stadhuis en kerk. Indien we wilden, ging hij ook mee tot aan de feestzaal, maar gezien we daar goed zullen onthaald worden, is dit absoluut niet nodig. Ik zou hem zeker niet meenemen naar mijn fotoshoot, is volgens mij ook niet gebruikelijk. Heb dit nog nooit gehoord. Stem dit nog maar eens af met hem, wie weet stelt hij dit voor omdat hij daardoor meer geld kan vragen?

Succes!

Stefanie
27/08/2010

Sarah
28-8-2010
 Meld misbruik17-11-2009 7:49:26

Ik zou het ook niet doen. Wij hebben zelfs geen ceremoniemeester (gaan wel iemand uit de familie die taak geven ^_^), ik zou zeker zou geen buitenstaander op mn fotoshoot willen.
Ik neem wel mijn zus mee, zodat zij kan helpen met het kleed enzo, maar bij haar voelen we ons gemak zodat die geen invloed zal hebben op de spontaniteit van de foto's :)

Wij moeten trouwens op voorhand niets betalen aan onze fotograaf, betalen alles na levering van de foto's.

stephanie
4-9-2010
 Meld misbruik17-11-2009 10:11:05

Onze ceremoniemeester komt alleen mee naar het gemeentehuis en de kerk. Heb er net als jullie even over gedacht om hem mee op shoot te nemen, maar mijn ventje is nogal verlegen en meer volk gaat zeker niet voor spontane foto's zorgen. In ons geval dan toch. :)

Kathleen
14-5-2010
 Meld misbruik17-11-2009 12:55:33

Hey Kim,

Wij hebben in augustus 250 EUR betaald. Een maand voor het huwelijk betalen we nog eens 250 EUR en bij de aflevering van ons album moeten we het resterende saldo betalen. (Ik moet wel zeggen dat we niet de goedkoopste fotograaf gekozen hebben...)

We trouwen enkel voor de wet en nemen geen ceremoniemeester. Alles moet die dag spontaan en aangenaam verlopen en we vrezen dat een ceremoniemeester alles die dag gaat dicteren. Naar het schijnt is er in het gemeentehuis zowiezo een "ceremoniemeester" aanwezig om alles in goede banen te leiden...) Daar kan een ingehuurde ceremoniemeester alleen maar in de weg lopen.

Groetjes,
Kathleen
14/05/2010

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik17-11-2009 18:35:29

Wij hebben voor de fotograaf €200 voorschot betaald en na de huwelijksdag de rest van het bedrag.

Wij hadden ook geen ceremoniemeester. Maar ik heb nog nooit gehoord dat de ceremoniemeester mee gaat op de fotoshoot! Betalen jullie hem een vast bedrag of per uur? Zoals hieronder gemeld, wil hij misschien gewoon extra inkomsten???
Trouwens, tot aan het avondfeest moet hij er ook niet zijn! Na de kerk 'verdwijnt' die meestal, want dan neemt de maître van de zaal het over voor de ev. receptie en avondfeest.

Groetjes,

Véro

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...