Nu Online
Momenteel zijn er 343 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Cymbeline - Brussel

18-11-2009 16:33:12
Dag bruidjes,

Is iemand van jullie ooit gaan passen in de winkel van Cymbeline in Brussel. Heb je daar een goede ervaring mee gehad?

Bedankt voor enige info.

Eva

Eva
10-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 20 | Gelezen: 2105

karen
30-11-2013
 Meld misbruik18-11-2009 16:54:39

mijn zusje trouwt overmorgen in een jurk van cymbeline en die is daar geweest. ik heb haar toch niet horen klagen!

Eva
10-7-2010
 Meld misbruik24-11-2009 11:37:16

@ Karen,

Hoe is de trouw van je zus geweest? Ik heb ondertussen een afspraak gemaakt voor 12/12 en begin al helemaal af te tellen. Ik hoop echt dan mijn kleed te kunnen bestellen.

groeten
Eva

Klaartje

Meld misbruik26-11-2009 14:54:23

Dag Eva,

ik heb ook gisteren een afspraak gemaakt bij Cymbeline in Brussel op 12/12 (16u). Ik vrees dat het daar wel in het Frans te doen is (aan de telefoon alvast wel), hopelijk valt dit een beetje mee.... Maar ik wou absoluut zo veel mogelijk Cymbeline-jurken zien en dan lijkt dat me de beste plaats.

Misschien tot dan :-)

Eva
10-7-2010
 Meld misbruik26-11-2009 15:51:55

Beste Klaartje,

Ik heb mijn afspraak om 10h30. Ik heb reeds een aantal Cymbeline jurken gepast in andere winkels, maar daar hebben ze slechts een aantal jurken. Ik kijk echt wel uit naar de 12de :-) en hoop dan te kunnen posten dat ik mijn kleed gekocht heb.

Laat me iets weten als jij een gevonden hebt!

groeten
eva

Klaartje

Meld misbruik13-12-2009 13:31:28

Hey Eva,

hoe is het voor jou gelopen bij Cymbeline in Brussel? Ik moet zeggen dat wij helemaal niet tevreden waren over de winkel. Onze verkoopster was niet echt vriendelijk en alles wat je extra vroeg was precies te veel. Je zou eigenlijk zelfs niet de gelegenheid gehad hebben om je kleed te bestellen. Na een uur zei ze, ik moet stoppen, want heb nog een andere klant.... Niet echt commercieel... Enfin, wel twee leuke kleedjes gezien! De keuze wordt moeilijk! Maar ik zou het zeker daar niet bestellen!

Eva
10-7-2010
 Meld misbruik13-12-2009 17:46:37

hej Klaartje,

Ik moet zeggen dat ik dezelfde ervaring heb gehad als jij. Het feit dat ze absoluut geen nederlands spreken kon ik nog door de vingers kijken, maar ze waren absoluut niet behulpzaam (we kregen zelf geen drankje aangeboden terwijl ze wisten dat we van Gent kwamen), laten we het zo noemen. Ik vond het wel verschrikkelijk ambetant dat je een aantal kleedjes mocht opschrijven dat je graag wou passen (ik had er 6 opgeschreven) en er waren er 3 (drie!!!) niet aanwezig. In dé winkel van Cymbeline in belgië hadden ze nog niet eens alle kleedjes binnen.

Aangezien ik een van die kleedjes héél graag wil passen zal ik vrees ik nog eens moeten teruggaan, Maar dat zal voor volgend jaar zijn, want komt binnen 2 weken maar binnen. Maar zoals je zelf zegt zou het daar ook niet bestellen :-)

Het enige voordeel dat je hebt als ze niet echt bij je blijven is dat je kunt proberen en een aantal dingen anders bekijken (en zelf een fotootje trekken ;-) als je een camera meehebt)

Mijn voorkeur blijft voorlopig uitgaan naar de Dyra van Cymbeline, maar wil Dubai eerst passen vooraleer ik beslis. Dus het kiezen is al iets makkelijker geworden. Maar de tijd begint te korten!

Welke heb jij aangehad? En tussen welke ben je aan het twijfelen?

Nog veel succes met je zoektocht!

Eva

Klaartje

Meld misbruik13-12-2009 19:12:24

Wel ja, het feit dat ze geen woord Nederlands spraken kon ik ook nog door de vingers zien, hoewel, eens een goeiedag of bedankt kan toch iedereen he... En zeker in Brussel denk ik dan...
Een drankje kregen wij wel nog aangeboden, ook raar...
Ja, tegen mij hadden ze gezegd 4 a 5 kleedjes uitkiezen en opschrijven. Had dat gedaan en dan had ik er nog 3 onder gezet :-) Ze heeft ze wel allemaal bekeken en idd ook 2 niet binnen.
Ja, een camera hadden wij niet mee, gezien je idd meestal geen foto's mag nemen...
Ik heb ook de Dyra gepast (had die bij Elena in Deinze al ns aangehad), Djerba, Disco, Dedicace, Comtesse, het rode en eentje uit de vorige collectie. Dyra is ook mijn favoriet gevolgd door Dedicace, de rest is geschrapt :-)

Klaartje

Meld misbruik13-12-2009 19:12:25

Wel ja, het feit dat ze geen woord Nederlands spraken kon ik ook nog door de vingers zien, hoewel, eens een goeiedag of bedankt kan toch iedereen he... En zeker in Brussel denk ik dan...
Een drankje kregen wij wel nog aangeboden, ook raar...
Ja, tegen mij hadden ze gezegd 4 a 5 kleedjes uitkiezen en opschrijven. Had dat gedaan en dan had ik er nog 3 onder gezet :-) Ze heeft ze wel allemaal bekeken en idd ook 2 niet binnen.
Ja, een camera hadden wij niet mee, gezien je idd meestal geen foto's mag nemen...
Ik heb ook de Dyra gepast (had die bij Elena in Deinze al ns aangehad), Djerba, Disco, Dedicace, Comtesse, het rode en eentje uit de vorige collectie. Dyra is ook mijn favoriet gevolgd door Dedicace, de rest is geschrapt :-)

Klaartje

Meld misbruik13-12-2009 19:15:42

dorie, te vroeg op versturen gedrukt :-)

Dubai is idd mooi, maar ik sta beter met bustierkleedjes... Als ik me niet vergis heb ik dat in Deinze ook wel ns aangehad of toch iets dat er erg op leek. In Le Chapeau in Antwerpen heb ik ook iets aangehad dat er sterk op leek... Anders moet je die winkels ns contacteren, dan moet je niet terug naar Brussel en ze zijn er een pak vriendelijker! (Als je naar Le Chapeau belt, vraag dan naar Aude, geweldige verkoopster, vind ik he)
Ik twijfel momenteel dus tussen Dyra en een rood kleedje van Rembo, moeilijke keuze dus!!
Uit welke streek ben je afkomstig en wanneer is jullie trouw?
Ik ben van Gent en trouw op 31 juli!

groetjes

Klaartje

Eva
10-7-2010
 Meld misbruik13-12-2009 22:12:15

Hej Klaartje,

Ik ben ook al naar Deinze geweest (Elena) en daar hebben ze inderdaad een aantal die er op trekken, maar die bandjes zijn breder en was met een soort kapmouwtje, wat niet zo flatterend is voor mij. Ik zal nog eens contact opnemen en toch even navragen en desnoods bel ik ook even naar Chapeau.

Ik sta eigenlijk beter met een V-hals (heb nogal bredere schouders vergeleken met mijn taille en heupen, maar Djerba stond mij ook mooi zolang ik een lange ketting aanheb of iets anders wat mijn schouders doorbreekt.

Wij zijn van Melle en trouwen op 10/7

groetjes
Eva

Klaartje

Meld misbruik13-12-2009 23:25:19

hehe, s toch raar he, over mij zeggen ze ook dat ik brede schouders heb, smallere taille, maar wel bredere heupen, waardoor ik beter sta met een kleed zonder bandjes of een kleed met een halter.... sja, t zullen de details zijn die het verschil maken zeker... :-)

Trouw/feest je in Gent?

Wij trouwen op het stadhuis van Gent, maar al op 29 mei, voor de kerk in de Sint-Pieterskerk en feesten doen we in Saffelaere..

Ik heb het toen bij Elena nagevraagd en zij kunnen wel elk kleed van Cymbeline bestellen (ze kunnen het wel niet laten komen om te passen, dus eens besteld moet je het wel kopen), maar afstandsgewijs en servicegewijs lijkt me dat een zeer goede optie! Antwerpen is toch ook direct wat verder dan Deinze...

Alle, benieuwd naar onze uiteindelijke keuzes!

groetjes

Eva
10-7-2010
 Meld misbruik14-12-2009 11:16:06

mijn schouders zijn bedere dan mijn heupen waardoor dit met een bustier nog breder lijkt, maar als dit doorbroken is door vb een ketting is dat probleem direct opgelost :-)

Wij trouwen voor de wet in Melle en ons feest gaat door in Eeklo

Ik hou je op de hoogte van mijn beslissing :-)

groetjes

Marissa
24-7-2010
 Meld misbruik13-1-2010 14:27:08

Hey dames !
Ik heb ook een kleed van cymbeline: de comtesse. gekocht in de chapeau in Antwerpen.
Heb lang getwijfeld tussen de dubai en de comtesse. 'k vond het verschrikkelijk moeilijke beslissing.

Nu ben ik op zoek naar die accesoires die je op de foto's ziet.
Die "tattoos/halskettingen" in kant.
Bij cymbeline in Parijs kunnen ze mij niet helpen dus ja... begin maar hé.

veel succes met jullie voorbereidingen !

Eva
10-7-2010
 Meld misbruik13-1-2010 15:17:48

Hej Marissa,

Ik heb mijn ketting kunnen bestellen bij Bruidscouture Elena in Deinze. Ze heeft een boek met al de acessoires van Cymbeline waaruit je kan kiezen. Zij belt dan naar de verkoopster van Cymbeline (haar contact) en die contacteert dan Parijs om te vragen of die nog in voorraad zijn. Anders moet je daar eens proberen.
Is wel eigenaardig dat ze je bij Cymbeline in Parijs niet kunnen helpen. Ik heb contact opgenomen via email om te weten waar de dubai te passen was in België en heb deze info gekregen binnen de 24 uur.

Alleszins nog veel succes!
Eva

Klaartje

Meld misbruik1-2-2010 14:49:23

Via Le Chapeau zelf heb ik eens geïnformeerd naar die tatoeages (oui). Zij hebben bij Cymbeline geïnformeerd en mij de prijs doorgebeld. Ik denk dat zij ook wel alles bij Cymbeline kunnen bestellen.

@ Eva: leuk je terug te horen. Mag ik vragen wat je uiteindelijk besloten hebt? Bij mij is het eentje uit de vorige-vorige collectie en ik weet dus ook de naam niet...

Eva
10-7-2010
 Meld misbruik1-2-2010 15:30:25

dag klaartje,

het is uiteindelijk de Dyra geworden, met de ketting van de Ciera van 2009

de dubai stond mij langs geen kanten, speciaal voor naar Roeselare gereden, maar trok op niets :-)

Nog volop op zoek naar passende- niet witte - schoenen

Groeten
eva

Klaartje

Meld misbruik5-2-2010 15:33:16

Geweldige keuze! Dat was mijn nummer twee! Maar ondanks alle tegenwerpingen van verkoopster, mama en getuige vond ik toch dat mijn heupen erin stonden :-).
Het zal je prachtig staan. Volgens mijn getuige "sexy kleed waarin je nog een goed feestje wil bouwen :-)en de ketting past er ongetwijfeld perfect bij, Dyra is toch gewoon de nieuwe Ciera..
Vanwaar je keuze voor niet-witte schoenen?

Eva
10-7-2010
 Meld misbruik5-2-2010 16:52:15

Hej Klaartje,

ik heb altijd gezegd dat ik geen traditioneel wit trouwkleed wou, en ik ben een enorme schoenenfan en dan vooral in kleurtjes :-) (heb zelf fluo groene schoenen)
aangezien ik dan toch een wit, traditioneel kun je het niet echt noemen, kleed heb, wil ik echt wel geen witte schoenen.

ik dacht aan oudroze omdat er wat roze voorkomt in de ketting, of anders aan een warm diep blauw of rood, moet ik nog bekijken met wat stukken stof en mijn kleed natuurlijk.

Stuur je me zeker wat foto's door na je grote dag? mijn email is eva_naessens@hotmail.com

groeten
eva

Sarah
2-7-2011
 Meld misbruik12-3-2011 23:56:28

Hallo iedereen,

ik ben ook naar de winkel in Brussel geweest en heb dezelfde ervaringen als jullie. Niet echt vriendelijk of behulpzaam en ook niet echt geduldig als je geen kennis hebt van Franse kledingtermen :(
Ik heb mijn kleed daar wel besteld omdat het de laatste dag was dat je het kon bestellen en het nergens anders te passen of te krijgen was, omdat het van vorige collectie was (of dat hebben ze mij toch wijsgemaakt).
Ik trouw op 2 juli en mag binnen 2 weken gaan passen in de winkel, ben wel nog dringend op zoek naar schoenen en juwelen en zo, eventueel een sluier ( nog twijfel over), maar ginder leken ze me toen niet echt te kunnen helpen, hebben blijkbaar niet veel binnen. Enige tips over accescoires en schoenen van cymbeline? Of andere originele (lees niet traditionele schoenen).

Ben wel een beetje zenuwachtig om terug te gaan passen in die winkel, moet allemaal zo snel gaan en mijn frans is deftig, maar die termen ken ik ook allemaal niet, moet nu 'iets' speciefieks meedoen om in te laten naaien qua BH maar heb geen idee wat.

Ik had es gebeld voor de afmetingen (hoes) en gewicht omdat het kleed mee op huwlijksreis moet maar was ook niet echt een geslaagd telefoontje te noemen.

Veel groetjes, en aan alle foto's, jullie zagen er geweldig uit!!!

co
8-5-2013
 Meld misbruik23-1-2012 11:46:25

Hallo dames, ook ik heb geen plezierige ervaring gehad bij Cymbeline in Brussel. Een chagrijnige verkoopster die inderdaad niet eens een glaasje water aanbood terwijl ik uit Amsterdam ernaar toe was gereden. We werden naar de (vlekkerige) stoeltjes gewezen, moesten gaan zitten, onze jassen konden nergens opgehangen, ik kreeg een a4tje in mijn handen geduwd en er kon op geen enkel moment een glimlach vanaf. We spreken Frans, dus daar lag het niet aan. De verkoopster (die totaal ongeinteresseerd en geirriteerd rondliep) ging weer achter de balie zitten terwijl ik 6 jurken opschreef. Ze kwam het blaadje halen, mompelde dat ze vier van de jurken had, de rest niet, ging ze uit de rekken halen en gebaarde mij haar te volgen. Na een kortaf 'Kleed je uit' stond ze klaar met een jurk, trok die over mijn hoofd, gaf me niet eens de tijd om van bh te wisselen, trok de jurk dicht en zei dat deze te klein was terwijl 'ie aan de zijkanten veel te groot was... M'n zusje en moeder 'mochten' komen kijken, werden na een minuut of 2 weer weggestuurd omdat ze blijkbaar vond dat het tijd was voor de volgende jurk. Niet alleen viel de uitstraling van de winkel ontzettend tegen (het was rommelig, een beetje vies, leek wel een 2ehands winkel) maar de houding van de verkoopster verpestte een moment dat heel leuk zou moeten zijn voor iedere aanstaande bruid. Ze viel m'n zusje zowat aan toen deze met haar telefoon een foto wou nemen van een jurk die ik zelf mooi vond. Als je geen foto's mag nemen, prima, maar dat kun je ook op normale toon zeggen. Bij de derde jurk die ik aan had ging ze met haar armen over elkaar zitten, terwijl ik daar die jurk omhoog stond te houden omdat deze van voren vermaakt zou worden. Toen ik vroeg 'heeft u misschien een paar spelden'? kreeg ik als antwoord een verveelde zucht en ging ze 'toch maar' even een paar spelden pakken om de jurk omhoog te houden. Serieus, zo'n slechte service heb ik nog nooit meegemaakt, laat staan dat je het verwacht in een bruidswinkel. Was de service normaal geweest, had ik hier zeker een jurk gekocht. De stoffen zijn niet fantastisch maar de designs zijn leuk. De volgende dag naar Hasselt gegaan, hier zag ik de Cymbeline jurken ook hangen maar ik heb ze niet eens meer gepast, wilde niet met deze herinnering in mijn jurk lopen. Nooit meer!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info