Nu Online
Momenteel zijn er 410 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Gulden middenweg!?

19-11-2009 16:43:54
Ik geraak er maar niet uit! Zoals zovelen droom ik al van kleins af aan van die ene prachtige dag! Nu ik ook de man van mijn leven heb gevonden is het plaatje compleet! Mijn partner wil ook wel graag trouwen, maar zou liever vandaag als morgen aan kindjes beginnen. Dilemma..! Ik ben 8jaar jonger als mijn partner dus ik kan gerust een jaartje wachten om eerst te trouwen, ook al is bij mij evengoed de kinderwens groot. Ik begrijp hem, en vind het fantastisch om te zien hoe groot zijn papa gevoel is, anderzijds krijg ik een mooie huwelijksdag moeilijk uit mijn gedachten, ik wil zo graag getrouwd zijn voor we aan kindjes beginnen. Sommigen zeggen om nu voor de wet te trouwen en met familie en getuigen te gaan eten en later als het kindje er is een feest te geven.. Maar vind daaraan jammer dat onze goede vrienden dan nu niet kunnen klinken en dansen op ons geluk, geen mooi wit kleed, geen openingsdans, geen fotograaf... Ik vind het echt moeilijk! Iemand tips voor de perfecte guldenmiddenweg? Bedankt!

Sofie
15-5-2010
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 1271

Anke
19-6-2010
 Meld misbruik19-11-2009 16:46:16

Misschien kan je afspreken dat jullie er meteen aan beginnen zodra jullie getrouwd zijn? Of kort ervoor zodat je evt. al zwanger bent maar je jurk nog niet in de materniteitsafdeling moet zoeken?

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik19-11-2009 17:21:41

Proberen de trouw zo goed en zo snel mogelijk te regelen. In principe kan je dat perfect op enkele maanden tijd klaarspelen. Belangrijkste is de zaal, de rest kan echt op enkele maanden tijd...
Gulden middenweg is voo mij volg je gevoel !
Je kan direct zwanger zijn, of het kan eventjes duren ook... dat zijn dingen de je niet op voorhand weet, maar hou dus rekening met beide scenario's.
Veel vrouwen hebben het eerste trimester last van allerlei kwaaltjes en dat op je huwelijksdag zou ik ook niet aanraden.
Mijn gulden middenweg zou zijn, zo snel mogelijk de trouw op poten zetten en de dag van je huwleijk stoppen met je pil...
Volg je hart en gevoel !!

silke
27-2-2010
 Meld misbruik19-11-2009 17:23:15

je kan toch nog ook perfect trouw wet en kerk lekker kortbij houden hoor! m'n zussen zijn beiden binnen de 4 maanden voor de wet en de kerk getrouwd eens ze dat beslist hadden. alles is perfect regelbaar zonder te stressen :) je ventje zal wel paar maandjes gewoon kunnen wachten zeker?

Sophie
22-5-2010
 Meld misbruik19-11-2009 18:02:48

Bij ons deed zich hetzelfde voor.
Ik droomde al van kleinsaf van een trouwfeest. Mijn kinderwens is zeer groot maar mijn gevoel zegt eerst trouwen, dan kindjes. Mijn vriend wou al meteen aan kindjes beginnen. Aangezien hij wist dat mijn droom om te trouwen zo groot was, heeft hij me ten huwelijk gevraagd. Hij kijkt er nu samen met mij enorm naar uit! Super leuke tijd, al die voorbereidingen samen! Na de trouw beginnen wij direct aan kindjes!!! Zo ben ik zeker dat het trouwen niet op de lange baan wordt geschoven en heb ik mijn droomhuwelijk gehad. We kijken samen uit naar ons huwelijk, en kijken samen ook al uit naar de moment dat we aan kindjes gaan beginnen! Zo veel speciale momenten! Ben blij dat het in deze volgorde zal verlopen... Als het echt jouw droom is, ga dan voor het trouwen... En dan vele kindjes ;-)

Rik

Meld misbruik19-11-2009 18:30:51

ik denk dat uiteindelijk jullie tweetjes hierin een compromis zullen moeten zoeken, het beste antwoord moet vinden,
grtz www.discovideo.be

Dorothea
10-9-2010
 Meld misbruik19-11-2009 18:56:08

Ik zou ook als compromis zeggen dat je binnen de 6 maanden trouwt. Gooi nu al die pil door het raam, zodat je niet nog moet beginnen ontpillen na je huwelijk, maar dat je er direct in kan vliegen en je natuurlijke cyclus al wat kent!

Hier is het ook een beetje zo: al gestopt met de pil, cyclus aan't verkennen en op de huwelijksnacht beginnen we eraan ;)

lindsy
4-6-2010
 Meld misbruik19-11-2009 20:29:03

Mwa,al vroeg met de pil stoppen is misschien een beetje riskant, want maar al te vaak moet het lichaam niet echt "ontpillen" en is het na een maand prijs :)

Het ideale vind ik ook trouwen en dan stoppen met de pil. Stel dat je voordien stopt, zwanger geraakt, en serieus last hebt van zwangerschapskwaaltjes...

Maar iedereen moet dit voor zichzelf afwegen he.

Marijke
4-9-2010
 Meld misbruik19-11-2009 20:38:19

Hey Sofie,

Wij willen ook graag kindjes, maar hebben er toch samen voor gekozen om eerst in het huwelijksbootje te stappen! Dit omdat wij vinden, vooral ik dan, dat dit iets is dat wij heel intiem willen beleven met ons twee. en als kers op de taart daarna een liefdesbaby! Dus de gulden middenweg: trouwen, en beetje voor de trouw stoppen met de pil! zo doen wij het!

veel succes!

Ibe
22-5-2010
 Meld misbruik19-11-2009 22:10:02

Je hoeft inderdaad geen jaar te wachten om te trouwen. Je kan perfect alles geregeld krijgen op enkele maanden tijd, als je nog voor de maand mei trouwt zal je ook nog een ruime keuze aan zalen hebben denk ik. Op die enkele maanden kan het nu toch niet aankomen?

Nu voor de wet trouwen, daarna zwanger worden en bevallen en pas volgend jaar een feest zou ik ook niet doen. Ik ken een koppel die dat paar jaar geleden ook van plan was...het feest is er nooit van gekomen.

Nu al ontpillen lijkt me ook nogal riskant :-) Zwanger trouwen heeft misschien ook charmes maar als ik bedenk hoe ik me voelde bij elke zwangerschap...in die omstandigheden zie ik mezelf niet feesten

heidi

Meld misbruik20-11-2009 9:17:08

daar kunnen alleen julie over beslissen, een 4tal jaar geleden hebben wij gebouwd, ik had toen een grote kinderwens, maar ook toen wou mijn vriend eerst trouwen, we zijn er toen samen uitgekomen en gingen eerst voor kindjes, het werden er 2 voor we getrouwd waren, eentje van 3 en eentje van 2jaar, dan besloten we te trouwen, getrouwd in Mei en nu volgt onze derde en laatste spruit.

Sofie
15-5-2010
 Meld misbruik20-11-2009 10:49:00

Bedankt voor al deze fijne reacties! Ik hooop dat we er samen uitkomen.. Vanavond in de zetel met een glaasje wijn zal ik eens verleidelijk in zijn ogen kijken en er eens rustig over praten! Misschien al eens rondkijken voor zalen en hem overtuigen dat we dit op 4maaden wel kunnen klaarspelen en daarna onze liefdesbaby! Groetjes

Katrien
15-5-2010
 Meld misbruik20-11-2009 16:40:03

Hoi,
Je kan inderdaad alles ook veel sneller als op ene jaar regelen. Ik had meer dan een jaar en zit hier dan ook al bijna 5 maanden met mijn vingers te draaien en moet nog 7 maanden wachten eer we trouwen. Moet nog de uitnodigingen laten drukken, mijn vriend zijn kostuum en mijn dochter een kleedje. Al de rest is al in orde sinds juli :-) en de trouw is in mei. Dus het kan echt wle korter als je wil. Belangrijkste is inderdaad een zaal!

Groetjes Katrien

Jody

Meld misbruik20-11-2009 20:10:20

In het begin wou ik ook eerst trouwen en dan kindjes, maar mijn vriend wilt eerst een kindje en dan trouwen. Hij wil gewoon dat ons kindje mee kan lopen in de suite. Ik ben ook overgestapt op dat idee.

Je moet maar zien, het kan leuk zijn om eerst kindjes te krijgen en dan te trouwen. Je kunt nog altijd de trouw van je dromen krijgen.

Sofie
15-5-2010
 Meld misbruik21-11-2009 11:57:42

We hebben er gisteren heel goed over gepraat! En omdat we beide heel graag willen trouwen en snel kindjes gaan we voor april 2010 :-)!!! Maandag al eens rondhoren, want het is toch allemaal een geregel en we hebben dan niet veel tijd! Ik kijk er zo hard naar uit! Een ander vraagje, mijn kleed? Is daar nog wel tijd genoeg voor denken jullie?? Soms lees ik dat dat toch wel heel lang kan duren :-/
Groetjes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...