Nu Online
Momenteel zijn er 657 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

wie heeft dit nog?

20-11-2009 15:58:48
Hey iedereen!
wij trouwen op 10/07/2010 en ik ben al een dikke maand aan't zien naar trouwjurken.
Heb ondertussen al le chapeau, linea raffaeli (hasselt), cermo (turnhout) en lilian claes gedaan, en tot nu toe had ik bij geen enkele jurk de veelbesproken "DIT IS HET!!!"
Momenteel begin ik (toch wel veel) stress te krijgen omdat ik bang ben da ik DE jurk niet ga vinden..
Had er een stuk of 5 die ik 'wel mooi' vond, maar allemaal zo rond de 80 - 90%
Er ontbrak altijd wel iets vond men getuige en ikzelf.
De trouw is al binnen 8 maanden, dus het word toch wel dringend tijd dat ik iets vind.
Wie herkent dit gevoel? Heeft er iemand raad?
Omdat ik hier zo vaak gelezen heb van: "ik voelde het direct dat het DE jurk was", ben ik ook op da gevoel aan't wachten, maar misschien komt het niet?
Ben ik te kieskeurig?
AAAAAAAAA

melinda
10-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 835

dana
21-8-2010
 Meld misbruik20-11-2009 16:08:49

hallo,
Probeer eens bij boetiek Maya te hemiksem, ze helpt heel goed en luistert heel goed.
De volgende zaterdagen heeft ze opendeurdagen (moet wel reserveren) dan showen de modellen de kleren die jij mooi vindt. Een als het u toch niet bevalt, is niet verplicht voor te passen hé.
Groetjes Dana.

bert

Meld misbruik20-11-2009 16:31:34

ja te kieskeurig

kristien
25-6-2010
 Meld misbruik20-11-2009 16:44:46

Wij zijn ook bij Boetiek Maya geweest, en inderdaad, we zijn daar heel goed geholpen geweest!
We hebben allebei een kleed dat we op't eerste zicht niet gekozen zouden hebben, en kristien ook een kleed dat haar kleed niet zou geworden zijn zonder de combinatie met mijn kleed.

Zelf had ik in't begin ook wel het gevoel van "dit is mooi", maar het echte "dit is het!" kwam pas nadat ik een hele rits andere jurken had aangehad. Bij Kristien kwam het pas nog later, toen ze ook de achterkant goed bewonderd had en verschillende combinaties uitgeprobeerd :)

Geef jezelf dus de tijd, en probeer af en toe kleedjes nog eens opnieuw, dat helpt echt!

groetjes,

Karolien

Bie
10-7-2010
 Meld misbruik20-11-2009 16:53:09

Hey,

Ikzelf trouw ook op die dag. Ik ben ook bij de winkels geweest dat je schrijft en ook niets gevonden. er was altijd wel iets dat niet 100 procent mijn smaak was. Ikzelf heb het uiteindelijk gevonden bij JPC te Antwerpen. Zijn daar heel vriendelijk en behulpzaam!

Groetjes

Ann
10-7-2010
 Meld misbruik20-11-2009 16:53:56

Dag Melinda!

Efkes melden, ik trouw op dezelfde dag!! En ben naar dezelfde winkels geweest als jou. Ik heb alleen Jagré in Antwerpen nog bijgedaan, maar ik vond daar dan weer niets naar mijn zin. Misschien daar eens kijken. WEet je ongeveer welke stijl je wilt? Of vindt je ook dat nog moeilijk?
Mijn kleed is intussen 2 weken geleden besteld bij Lilian Claes...

Veel succes nog!
Groetjes!
Ann

vicky
17-7-2010
 Meld misbruik20-11-2009 16:55:42

hey,

ik heb dit dus echt niet, maar dat maakt ook helemaal niets uit wie wel en wie niet.
Ik trouw 7/8/10 en ik ga pas in de krokusvakantie een kijkje nemen naar jurken.
Ik ben eerder al naar mijn (toekomstige) man zijn kleding aan het kijken! Dat zal pas
een probleem worden (hahah...)
In alle geval, geniet van je jurken te gaan passen en niet stressen!!!
Je komt jou jurk nog wel ergens tegen! Do not paniekeer!

xxx

melinda
10-7-2010
 Meld misbruik20-11-2009 16:58:53

eerste winkel die we gedaan hebben was linea raffaeli. toen heb ik verschillende modellen aangehad en waren we het er allemaal over eens dat bustier - model het mooiste was.
nadien in le chapeau was het ook een hele goeie verkoopster (vriendin van men getuige)
zij heeft mij ook in ALLE verschillende stofjes - modellen gestoken omda ze vond dat ik alles toch wel geprobeerd moest hebben.
nadien zelfde besluit: bustier, redelijk klassiek maar toch iets speciaal.
tot nu toe was men grote voorkeur marylise en pronovias. top 5 zijn ook van beide merken.

s
1-6-2007
 Meld misbruik20-11-2009 18:11:10

Ik denk niet dat je te kieskeurig ben, maar misschien eerder een te romantisch idee hebt over het vinden van een jurk.
Echt niet iedereen heeft dat: dit is het gevoel.
8 maanden is nog tijd genoeg om nog wat winkels te doen tot je een jurk vind die voor 95% ok is.
Winkels zoeken via internet en planning en tijd maken om nog jurken te gaan bekijken.
Je jurkmoment kom nog wel, alleen heb je meer tijd nodig.

Vera
22-8-2009
 Meld misbruik20-11-2009 20:03:13

Was er dan ook geen jurk waar je toch heel geregeld nog een keertje aan terugdenkt? Ik heb ook 4 winkels gedaan vooralleer ik dé jurk had gevonden. Je moet niet panikeren, er zijn nog winkels genoeg! Veel succes ermee!

lesley
12-6-2010
 Meld misbruik20-11-2009 21:49:32

hey,

heb je geprobeerd van eventueel al eens een samenstelling te maken van 2 verschillende jurken bij elkaar. ik heb op aanraden van de verkoopster een rok van linea raffaeli aangehad van dit seizoen en een top van de collectie van vorig jaar(wel hetzelfde merk natuurlijk) en ik vond dat ik echt straalde in die jurk. had ik een wow gevoel, dat weet ik niet echt maar ik moet zeggen toen ik in de spiegel keek straalde ik en ik voelde me goed bij mijn keuze en tot hier toe heb ik het al aan enkele mensen laten zien en zij vonden het ook allemaal super dus zal mijn keuze wel goed zitten denk ik.
ik moet zeggen als je moest kiezen voor linea raffaeli dan is hier echt veel mogelijk volgens mijn verkoopster, zo kan je bv je rok bestellen in een andere kleur dan voorzien, zaken toevoegen of aflaten op je jurk.
niet wanhopen, je vind je jurk wel.
ik weet niet van waar je bent maar couture rachel in temse is wel een aanrader qua vriendelijkheid en behulpzaamheid van de verkoopster.

lesley
12/06/2010

Evi
17-4-2010
 Meld misbruik21-11-2009 7:36:58

Naar wat ben je juist op zoek? Eerder prinsessenachtig of eerder klassiek sober?

Indien je voor het echte prinsessengehalte gehad is de collectie van Maggie Sottero echt wel adembenemend vind ik. Neem maar even een kijkje op hun website: http://www.maggiesottero.com/ Hopelijk heb je hier iets aan.

Ik heb zelf mijn jurk bij Lilian Claes gekocht.

Kathleen
22-5-2010
 Meld misbruik21-11-2009 9:32:41

Hey
Je moet in ieder geval niet panikeren. Ik trouw binnen 6 maanden en mijn jurk is pas sinds vorige week beslist. Ik heb maar twee winkels gedaan en ik twijfelde in de laatste winkel tussen drie jurken. Ik had bij elke jurk een gevoel van 'dit is prachtig' maar of je echt het gevoel hebt bij een jurk van ' dit is het' weet ik niet. Ik had het grote nadeel dat ik met alle soorten modellen stond. Ik heb er een 25 tal aangehad en uiteindelijk mijn keuze gemaakt uit één van de prachtige jurken. Ik ben er heel content mee en denk er vaak aan en ik weet dat ik zal schitteren die dag! Ik denk dat je je daarop moet focussen ipv op het gevoel ' dit is het'. Er zijn zo veel prachtige jurken.

groetjes, kathleen

melinda
10-7-2010
 Meld misbruik21-11-2009 11:32:02

combinatie is ni echt mijn ding. ik wou zowieso een jurk. geen rok - top.
bij linea raffaeli vond ik eigenlijk maar één jurk mooi: zonder bloemen, tule, ...
ik zoek echt heel klassiek, zeker geen prinsessenjurk.
meeste van marylise en pronovias zijn zowat de stijl die ik zoek, maar met veel sta ik gewoon niet

Sabine
24-7-2010
 Meld misbruik21-11-2009 11:48:18

Qua klassieke jurken vind 'k Marylise echt wel uitblinken. Misschien dat je eens op hun website kan kijken.

melinda
10-7-2010
 Meld misbruik21-11-2009 11:50:39

ja, zit bijna al elke avond op de website :)
maar ik vind dat ze in de meeste winkels (die ik al bezocht heb) eigenlijk niet zoveel van marylise hadden...
die met de bloem in't midden, met de kleine groene boord en nog eentje met bloem opzij heb ik aangehad.
voor de rest eigenlijk nog niets...
is er een winkel die veel van marylise heeft?

kristien
25-6-2010
 Meld misbruik21-11-2009 14:37:12

Wij hebben bij boetiek Maya enkel jurken van Marylise aangehad, mss daar eens horen?
www.boetiek-maya.be

Ann
29-5-2010
 Meld misbruik22-11-2009 17:20:52

Beste Melinda,
Ik heb nog niet zo lang geleden hetzelfde gevoel gehad als jij. Sinds begin oktober heb ik wel een stuk of 10 winkels gedaan: Le Chapeau, Pierre Yves (in Brussel én in Aalst), Jagré, Maxim's, Cermo, Liliane Claes, Boetiek Maya, Mia Monta... Ik heb veel jurken gepast die ik wel mooi vond maar nooit was ik 100% overtuigd. Bovendien twijfelde ik erg tussen 2 stijlen: de "vrouwelijke" en "stijlvolle" Mary Lise-stijl en de "romantische" kanten Pronovias-stijl. Uiteindelijk heb ik 2 jurken gevonden waarmee ik mij voor 100% kon verzoenen: eentje in de kanten stijl bij Le Chapeau van Blue by Enzoani en eentje in de vrouwelijke stijl bij Pierre Yves van Maggie Sottero. Na veel nadenken en na het inroepen van het advies van mijn grootmoeder en een goeie vriendin (die mee zijn gaan kijken) heb ik uiteindelijk voor de satijnen jurk van Maggie Sottero gekozen! Ik heb nooit echt het gevoel gehad van "dat is nu de jurk!" maar ben wel erg blij met mijn keuze! Ik heb trouwens de jurk bij Le Chapeau besteld omdat ik daar de allerbeste service heb gekregen.
De meeste jurken van Marylise vind je bij Maxim's in Mechelen/Aarschot en bij Cermo in Turnhout; beide winkels waar ik héél goed ontvangen ben. Minder tevreden was ik over Boetiek Maya en Pierre Yves omdat ze daar enorm pusherig zijn (hoewel Maya wel erg veel vakkennis heeft). Trouwens, een tip als je wil weggeraken in een winkel waar ze erg opdringerig zijn: maak een nieuwe afspraak voor de week nadien en bel die enkele dagen later telefonisch af :-)
Er zijn winkels genoeg, dus uiteindelijk zal je wel een jurk vinden waarmee je je voor 100% kunt verzoenen... Veel succes met de zoektocht!
Groetjes, Ann

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...