Nu Online
Momenteel zijn er 673 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

alternatieve viering - gemend koppel (katholiek/moslim)

22-11-2009 22:18:34
ikzelf ben katholiek, mijn vriend is moslim (afkomstig uit tunesie). na de trouw voor de wet, zouden we graag een plechtigheid houden. alleen ben ik er niet uit met wie we dat kunnen organiseren.
"rent a priest" is denk ik vooral katholiek. "uvv" is vrijzinnig, zonder geloof, terwijl wij wel in iets geloven. ik had nog iets gelezen over "het moment", maar die zijn dan van antwerpen. we trouwen in kortrijk.
kan iemand ons helpen?

alvast bedankt!
groetjes,
sophie

sophie
27-3-2010
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 592

wouter

Meld misbruik23-11-2009 9:01:57

is rent a priest niet ontstaan uit een groep priesters die niet katholiek genoeg waren?
Heb je hen al eens gecontacteerd? wellict zijn zij hiervoor wel te vinden?

wouter

Meld misbruik23-11-2009 9:01:58

is rent a priest niet ontstaan uit een groep priesters die niet katholiek genoeg waren?
Heb je hen al eens gecontacteerd? wellict zijn zij hiervoor wel te vinden?

Dana
26-6-2010
 Meld misbruik23-11-2009 10:24:10

Hey,
ooit heb ik een huwelijk mee gemaakt waarbij een priester, een imam en een rabbijn verenigd waren. Dat was puur symbolisch om aan te tonen dat deze drie godsdiensten konden samen leven zonder elkaar daarom uit te moeten roeien. Je zal gewoon even moeten zoeken (je vriend van zijn kant, jij van jouw kant) om een priester en een imam te vinden die bereid zijn zo een viering samen op het getouw te zetten op een neutrale plaats (dus geen kerk of moskee). Maar het kan dus wel.
Succes !

Marleen

Meld misbruik23-11-2009 14:08:31

Je kan ook zelf iets in elkaar steken, zonder priester of iman of... Dan is het heel persoonlijk en niet gebonden aan een godsdienst

ellen
4-7-2009
 Meld misbruik24-11-2009 15:32:16

hey ,

een kennis van mij is weddingplanner specifiek voor moslims en gemengde huwelijken.
als je wil kan ik wel zijn gegevens eens opsnorren.

stuur me gerust een mailtje...fluffybeest@hotmail.com

patricia
26-7-2008
 Meld misbruik27-11-2009 10:38:04

Hey,

contacteer ne keer de mensen van "de goede herder"! wij hebben onze viering met hen gedaan! ik denk dat zij wel een oplossing kunnen bieden! ze hebben een website met alle gegevens!Zij komen in heel het land op verplaatsing!
Veel suces!
Groetjes,
Patricia

A.
10-4-2010
 Meld misbruik30-11-2009 19:16:52

Hey,

mijn verloofde en ik zijn ook een gemengd koppel; ik ben protestants, hij is moslim. Wij doen na onze trouw in het stadhuis ook een kleine ceremonie in een kasteeltje. Een vriend van ons leidt de ceremonie en we houden het volledig 'neutraal', zonder specifieke godsdienstige elementen zoals bijbel/koranteksten, gebeden enz. We werken gewoon met mooie tekstjes, gedichtjes, liederen die uitdrukken wat we voor elkaar voelen. Ook de ringen worden tijdens deze ceremonie uitgewisseld. Uvv is inderdaad vrijzinnig, dus dat vonden we dan ook weer wat raar...De ceremonie hoeft niet per se geleid te worden door een 'erkend' iemand, je kan ook gewoon je getuige/vriend/familielid de ceremonie laten doen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info