Terug naar overzicht
is rent a priest niet ontstaan uit een groep priesters die niet katholiek genoeg waren?Heb je hen al eens gecontacteerd? wellict zijn zij hiervoor wel te vinden?
Hey,ooit heb ik een huwelijk mee gemaakt waarbij een priester, een imam en een rabbijn verenigd waren. Dat was puur symbolisch om aan te tonen dat deze drie godsdiensten konden samen leven zonder elkaar daarom uit te moeten roeien. Je zal gewoon even moeten zoeken (je vriend van zijn kant, jij van jouw kant) om een priester en een imam te vinden die bereid zijn zo een viering samen op het getouw te zetten op een neutrale plaats (dus geen kerk of moskee). Maar het kan dus wel. Succes !
Je kan ook zelf iets in elkaar steken, zonder priester of iman of... Dan is het heel persoonlijk en niet gebonden aan een godsdienst
hey , een kennis van mij is weddingplanner specifiek voor moslims en gemengde huwelijken.als je wil kan ik wel zijn gegevens eens opsnorren. stuur me gerust een mailtje...fluffybeest@hotmail.com
Hey,contacteer ne keer de mensen van "de goede herder"! wij hebben onze viering met hen gedaan! ik denk dat zij wel een oplossing kunnen bieden! ze hebben een website met alle gegevens!Zij komen in heel het land op verplaatsing!Veel suces!Groetjes,Patricia
Hey,mijn verloofde en ik zijn ook een gemengd koppel; ik ben protestants, hij is moslim. Wij doen na onze trouw in het stadhuis ook een kleine ceremonie in een kasteeltje. Een vriend van ons leidt de ceremonie en we houden het volledig 'neutraal', zonder specifieke godsdienstige elementen zoals bijbel/koranteksten, gebeden enz. We werken gewoon met mooie tekstjes, gedichtjes, liederen die uitdrukken wat we voor elkaar voelen. Ook de ringen worden tijdens deze ceremonie uitgewisseld. Uvv is inderdaad vrijzinnig, dus dat vonden we dan ook weer wat raar...De ceremonie hoeft niet per se geleid te worden door een 'erkend' iemand, je kan ook gewoon je getuige/vriend/familielid de ceremonie laten doen.