Nu Online
Momenteel zijn er 660 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

huwelijksreis Mexico

23-11-2009 13:21:02
Hoi,

na lang getwijfel (Cabo verde, Kenia, Seychellen, ..) hebben we dan toch gekozen door hulp van onze reisagent om naar Mexico op huwelijksreis te gaan. volgens internet is het een 11u vliegen naar Cancun, volgens de reisagent 9u, voor mij met vliegangst is 2u toch al een heel verschil, dus weet iemand van jullie hoelang het nu effectief is?
Bovendien gaan we in juli, mijn toekomstige staat in het onderwijs, vandaar, maar nu blijkt dit het regenseizoen te zijn, met kans op beginnende orkanen!
Ik ben niet van plan zoveel centen te geven aan een reis waar ik meer binnen dan buiten zal zitten..
Mijn vraag is: kloppen deze gegevens? iemand van jullie ervaring met slecht weer in juli in Mexico? (playa maya-cozumel-regio)

monica
22-5-2010
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1197

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik23-11-2009 13:54:51

Hoi,

Als je met jetair (vip-selection) vliegt is er in de heenreis een tussenstop in cuba waardoor je 11u onderweg bent.
De terugreis is rechtstreeks en is ongeveer 9u.
Wij zijn in september geweest.
Hebben geen last gehad van orkanen of dergelijk.
Juli is beginperiode en de meeste orkanen passeren in augustus en september.
Ik zou mij geen zorgen maken....
Wat je vliegangst betreft : als je met vip vliegt krijg je een dvd-speler per persoon waar verschillende films en soaps op staan. Hierdoor gaat de tijd wat sneller...
Niet vip kun je er ook ene krijgen maar moet je op voorhand reserveren en ik denk 10 euro voor betalen.

Laura
11-7-2009
 Meld misbruik23-11-2009 14:40:20

Hey

Wij zijn ook in juli naar Mexico vertrokken op huwelijksreis (ook ventje in het onderwijs). Wij hebben stralend weer gehad. Slechts 2 keer een buitje rond 4u snamiddags van telkens 5min. Je merkt er niets van... Daarna direct terug zon. Het is er gewoonweg zalig!

Wij waren met Neckermann en zijn eerst gestopt in Parijs om daar mensen op te halen. Daardoor kan ik wel de vluchtdoor niet goed meer herinneren.

Aanrader van hotel: Iberostar Paraiso Del Mar! Echt 'af'!!!

Groetjes, Laura

monica
22-5-2010
 Meld misbruik23-11-2009 15:21:10

Hoi Laura,
Over het hotel zijn we het al eens: het wordt zowiezo Iberostar Grand hotel Paraiso.
Aanrader van de reisagent, die er zelf op huwelijksreis ging. Naart schijnt een mega-all-inclusive: champagne en kreeft zitten in de all-inclusive, ganse dag door! Als ik de quotages bekijk op internet, over algemeen 9,8 / 10
Ferm goeie indruk dus.
Vind het wel leuk dat jullie beiden me proberen gerust te stellen. :-)
Het helpt wel moet ik zeggen: wij vliegen trouwens zowiezo ook met comfort class, dus meer plaats, aperitiefje en dvd's en muziekspeler inbegrepen..
ik doe ALLES om afgeleid te zijn..
Kent iemand trouwens een goed straf slaapmiddel? ;-)) (ja ik meen het)

groetjes

Laura
11-7-2009
 Meld misbruik23-11-2009 16:45:51

Ah dat hotel lag ook in ons hotelgebied! Dat was exclusief he ;-) je zal verwend worden :-)
Das dat kinderloos hotel zeker? Mochten we niet binnen maar van de 3 andere hotels zeer content!

Mijn ventje had ook een slaapmiddel, heeft er 2 uur goed mee geslapen, daarna was ie wakker. Probeer je zoveel mogelijk bezig te houden en te slapen! Dan ben je er voor dat je het weet!

Heel veel plezier!!

Groetjes, Laura

Dana
26-6-2010
 Meld misbruik23-11-2009 18:10:05

Hey Monica,
Euphytose is een homeopatisch slaapmiddel ; donkerbruine pillen die je 2 per 2 inneemt. Dwz : als je wil slapen rond 22 u bv., neem je de eerste 2 in rond 19u30 en de volgende 2 rond 21u30.
Mediflor nr 14 is een heel goede slaapthee. Maar da's misschien moeilijker te plannen om anderhalf uur voor het vertrek te drinken. Eventueel in het vliegtuig ? Moet met kokend water gemaakt worden en min. 10 min. trekken. Eén builtje is goed voor een grote theepot.
Straffe slaapmiddelen -als je die niet gewend bent- kan ik slechts afraden. Stel dat je maar 9 u vliegt, dan krijgen ze je ginder niet eens wakker want je slaapt moeiteloos 12 u (of langer) aan één stuk door met zoiets ! Je zal heel je dag verliezen omdat je er compleet groggy zal bijlopen. En dat voor een huwelijksreis :( ?
Dan zou ik eerder een goed kalmeermiddel laten voorschrijven en Euphytose of iets in die aard er bij nemen. Maar dit bespreek je best even met je arts of apotheker, welke middelen je zonder risico kan combineren.

nele
25-9-2010
 Meld misbruik23-11-2009 20:37:52

Hey,

Wij zijn in september naar Mexico geweest (playa del carmen). Normaal die periode echt orkaanseizoen...15 dagen stralend weer gehad...Mijn vriend heeft mij daar ten huwelijk gevraagd :-)
Reisduur heenvliegen was een dikke 10 uur en vlucht terug een goei 9 uur. Dus ongeveer 1 uur verschil...
Mexico is echt wel de moeite waard!Geniet ervan en neem zeker een zeer goed muggenmiddel mee...wij hadden er behoorlijk last van...

Anke
15-10-2011
 Meld misbruik24-11-2009 7:27:35

Hallo Monica,

wij zaten met hetzelfde probleem: wij trouwen in aug en willen daarna op reis vertrekken naar Jamaica, eveneens regenseizoen op dat moment. Onze reisagent zei dat ze elk jaar in juli en aug heel veel reizen verkopen naar die regio, ondanks het regenseizoen en orkaanseizoen. Je hebt het meeste kans op regen en orkanen in sept-okt, dus wij hebben er ons niks van aangetrokken en geboekt! Bovendien als het regent is het daar in een korte periode een echte stortbui, maar die duurt echt nie lang, dus hele dagen regenen zal het zeker niet doen!
Ik kan je maar 1 tip geven, als je je zinnen gezet hebt op die bestemming, ga ervoor, anders krijg je er misschien spijt van, want wij konden onze gedachten echt niet op een andere bestemming zetten, en zijn nu heel blij dat we onze Jamaica-reis geboekt hebben! :)

Geniet ervan!
Vele groetjes, Anke
21/08/10

monica
22-5-2010
 Meld misbruik24-11-2009 9:41:35

Hoi allemaal!
Alvast dikke merci voor de vele reacties. En allemaal positieve reacties!
Kan niet stuk ;-)
We hebben gisteravond nog wat gepraat over onze huwelijksreis en ik denk dat de kogel toch wel echt door de kerk is! We gaan gewoonweg naar Mexico!!! Als het regent is het inderdaad slechts enkele minuten superhard, maar nadien schijnt het zonnetje weer! En orkanen, tsja, ik ga er van uit dat we er geen last zullen van hebben tussen 2 juli en 16 juli.Gewoon een zeer goed kalmeringsmiddel laten voorschrijven en genieten! ;-)

Bedankt alvast voor de steun!
Monica
22/05/2010

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums