Nu Online
Momenteel zijn er 654 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

balonnen

23-11-2009 19:26:04
Hey allemaal,
Heeft er iemand van jullie ervaring met het zelf maken van een ballonnenboog?
Deze zou rond de 2 meter hoog en 1,5 meter breed mogen zijn.
Vrienden van ons hebben voorgesteld om deze voor ons te proberen maken, maar hebben er ook niet veel ervaring mee...dus alle tips zijn welkom!!!
We willen de ballonnenboog ook savonds aan de feestzaal zetten. Is dit gemakkelijk te vervoeren in een camionette?
We zouden er dan savonds lichtjes willen indraaien om het wat sfeervoller te maken. Is dit mogelijk achteraf nog, of zouden we de lichtjes er beter al vanaf het begin tussendraaien? ...
Dankuwel voor alle mogelijke tips!

Annelies
27-2-2010
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1019

Tessa
10-10-2009
 Meld misbruik24-11-2009 7:49:13

Annelies,

Ook wij waren eerst van plan om dit zelf te maken...

Onbegonnen werk... maar oké we zijn op dat gebied ook niet de handigste harry's en we wilde dat het op onze dag een "Whauw-effect" zou creeren en dat zouden wijzelf nooit niet klaarkrijgen...

Toen zijn we eens gaan luisteren in een ballonnenschop...
Onverwacht hebben we toen daar een reuze grote boog besteld (+2m), samen met 4 hoge zuilen (+2m) en een rode loper...
Het was prachtig...
Toen mijn man me kwam ophalen bij mijn ouders stonden de boog, zuilen en rode loper er, stak zeer goed af en toen we 's middags naar het resto gingen hadden de mensen van de ballonnenschop alles geplaatst aan het resto...

(als je wil kan ik je een paar foto's hiervan versturen)

Oja, deze mensen waren van Hamont, maar werken zo'n beetje over heel Belgie (mits vergoeding natuurlijk voor de zeer verre verplaatsingen)
www.iparty.be

Veel plezier en succes.

Gr.
Tess

heidi

Meld misbruik24-11-2009 8:23:46

wij wouden ook met balonnen werken, hebben eerst eens tervoren zelf geprobeerd, maar hebben ze achteref toch maar laten maken, ze brachten ze zelf naar de kerk en nadien naar de feestzaal, en het was suppermooi. Ook geen stress over het al of niet lukken dan.

stefanie
14-8-2010
 Meld misbruik24-11-2009 8:55:36

hallo,

ik heb al veel van die bogen gemaakt. het simpelste is dat je vertrekt van een metalen rozenboog, die kan je gemakkelijk in een blokker vinden. vervolgens heb je dan een 200tal ballons nodig die je bundeld per 5 en dan bevestigd op de boog. Een heel karwei geloof me! een paar uren werk

Maar wel niet gemakkelijk om te vervoeren en te verplaatsen!

en let op met je lichtjes t' zijn ballonnen he en t zou wel durven geburen dat die in combinatie van lichten zouden zorgen voor vuurwerk en dat er van een ballonnenboog nog weinig sprake is.

Veel succes
Stefanie

Annelies
27-2-2010
 Meld misbruik24-11-2009 13:36:43

Hallo,
Bedankt allemaal voor jullie reactie!

Tess, kan je mij misschien een foto doormailen? mijn email: piccolinotje@hotmail.com

Tess of Heidi, hoeveel hebben jullie ongeveer betaald voor de ballondecoratie?

Stefanie, heb jij misschien ook een foto van de bogen die je zelf hebt kunnen maken?

Alvast bedankt allemaal!

Groetjes,

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik24-11-2009 13:54:57

Ik vrees ook dat de ballonnen zullen springen door de warmte van de lampjes...

Groetjes,

Véro

wouter

Meld misbruik25-11-2009 13:41:57

een boog is moeilijker te verplaatsen dan pilaren. Je moet deze terug uit elkaar kunnen krijgen om deze weer in de wagen te krijgen. Lichtjes: overdag zie je ze niet. Voor 'savonds is het heel mooi. Ze in de boog vertrengelen gaat vlug. Zer er weer uithalen is een pak moelijker. En meestal maken wij hiervoor de ballons stuk. Dit gaat sneller. Dus beter ter plaatse doen, na de verplaatsing. Indien buiten: gebruik een lichtketting die geschikt is voor buiten.Dit moet op de verpakking staan. Gebruik een led-ketting, die wordt niet te warm. Om zeker te zijn dat je ballons de hele dag mooi blijven, kan je ze dubbel steken, mocht de buitenste springen door de verplaatsing zit er nog een 2de onder. Huur een pomp, want je zit al gauw aan 100 ballons en meer. Om de boog tot in detail mooi en verzorgd ogend te maken: maak elke ballon even groot.
probeer ballons met een parelglans te vinden, veel mooier dan de goedkopere "matte" ballons

(tips van ballonetalier.be, veel plezier!)

wouter

Meld misbruik25-11-2009 13:43:05

een boog is moeilijker te verplaatsen dan pilaren. Je moet deze terug uit elkaar kunnen krijgen om deze weer in de wagen te krijgen. Lichtjes: overdag zie je ze niet. Voor 'savonds is het heel mooi. Ze in de boog vertrengelen gaat vlug. Zer er weer uithalen is een pak moelijker. En meestal maken wij hiervoor de ballons stuk. Dit gaat sneller. Dus beter ter plaatse doen, na de verplaatsing. Indien buiten: gebruik een lichtketting die geschikt is voor buiten.Dit moet op de verpakking staan. Gebruik een led-ketting, die wordt niet te warm. Om zeker te zijn dat je ballons de hele dag mooi blijven, kan je ze dubbel steken, mocht de buitenste springen door de verplaatsing zit er nog een 2de onder. Huur een pomp, want je zit al gauw aan 100 ballons en meer. Om de boog tot in detail mooi en verzorgd ogend te maken: maak elke ballon even groot.
probeer ballons met een parelglans te vinden, veel mooier dan de goedkopere "matte" ballons

(tips van ballonatelier.be, veel plezier!)

Charitt
21-5-2010
 Meld misbruik25-11-2009 18:12:51

Kost het veel om zoiets te bestllen bij een firma?

Charitt

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...