TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Sofie
|
26-11-2009 15:15:19
Hey Gwen
Ik zit met exact hetzelfde dilemma maar ik ga wachten tot na de trouwdag...Ik heb het goed overwogen maar de nadelen wegen niet op tegen de voordelen: je betn moe, dikker, mag bepaalde dingen niet eten, mag niet drinken etc Bij mij is het nog een dikke 5 maanden wachten voor de trouw en wat is nu 5 maanden op een heel mensenleven? Daarna heb je de kindjes voor de rest van je leven nietwaar? Maar ik geef toe dat mijn biologische klok ook nog steeds tikt hoor, zeker omdat al mijn vriendinnen nu zwanger zijn of net bevallen Maar ik zie het zo: dan kan ik aan iedereen raad vragen eens het zo ver is bij mij ;-) succes met de keuze!
|
|
Gwen
14-5-2010
|
26-11-2009 15:17:56
Hallo Sofie,
ben blij dat ik niet de enige ben, en hopelijk komen we er samen uit :-).
Gwen
|
|
Elke
19-9-2009
|
26-11-2009 15:48:24
Hallo,
Wij hadden ditzelfde dilemma en hebben besloten te wachten tot na de trouw. Ondertussen zijn we getrouwd en ben ik blij dat we het zo gedaan hebben. In onze vriendenkring zijn er toch ook wel wat gevallen waar de zwangerschap niet zo vlot verlopen is (oa eentje bevallen op 26 weken). Ik heb voor de volle 100% genoten van onze dag en nu zijn we volop aan het proberen. Uiteindelijk maken een paar maandjes echt niet zoveel uit en je mag niet doemdenken natuurlijk maar er komt heel wat bij kijken bij zwanger zijn en ik ben blij dat onze trouwdag echt een intiem moment tussen ons beidjes was. Natuurlijk is zo'n beslissing een heel persoonlijke aangelegenheid die enkel jullie kunnen beslissen. Ik vind ook wel dat bij proberen zwanger worden toch wel wat stress komt kijken (ook bij de organisatie van een huwelijk trouwens).
Groetjes en hopelijk komen jullie eruit
|
|
Stephanie
7-8-2010
|
26-11-2009 15:56:59
Hey Gwen, in jouw plaats zou ik het niet doen, maar wachten tot even voor de trouw of de huwelijksnacht ;) Hou rekening met het feit dat je toch een maand of 2 zal moeten ontpillen, als je daarna meteen zwanger wordt ben je 2-3 maanden zwanger op je trouw en dat is hels!
Ben momenteel juist die periode gepasseerd, maar als je dus een beetje last hebt van hormonen ben je hondsmoe en ook enorm misselijk... Je hebt geen fut om dingen te regelen en enorm emotioneel ;)
Het is natuurlijk je eigen keuze, maar onderschat die eerste 3 maanden niet...
Groetjes en succes met je keuze ;) Stephanie
|
|
heidi
|
26-11-2009 16:10:04
ik zou het er persoonlijk niet op wagen, wij hadden al 2 kindjes voor we trouwden, allebei van de eerste keer en probleemloos, dan stonden we ook voor de keuze, trouwen en de kans op zwanger zijn of wachten, en ben ik blij dat we gewacht hebben tot na de trouw, het was weer van de eerste keer raak, maar ik was metteen heel erg ziek, dit heeft tot 16 weken geduurd, enorm vermoeiend was dit, nu zijn we 20 weken en voel ik me al wat beter, maar wat ben ik blij dat ik niet zwanger ging trouwen.
|
|
Lieve
4-9-2010
|
26-11-2009 16:59:59
Ik zou nog even wachten met die kindjes. Wat zijn die paar maanden nu hè... Eerst nog even concentreren op je nakende huwelijk en nadien op de kindjes :o)
Ik heb al twee kindjes en zou nooit zwanger willen trouwen. Nochtans had ik vrij goeie zwangerschappen. Maar de misselijkheid, vermoeidheid, humeurtjes... maken toch dat je je niet 100% top voelt. Ik voelde me ook niet bepaald knap en stralend tijdens mijn zwangerschappen. Iets wat je toch wel wilt zijn op je trouwdag, niet? Maar goed, dat is mijn persoonlijke ervaring. Mijn beste vriendin vond zwanger zijn absoluut zaaaaalig en is getrouwd toen ze vijf en halve maand zwanger was.
Lieve 04/09/10
|
|
KIRSTEN
21-5-2010
|
26-11-2009 17:13:56
Ik zou het ook niet doen. Wij hebben nu een dochtertje, die wordt 10 maand als we trouwen. We willen zeker nog een tweede kindje, maar ik wil niet zwanger zijn als we trouwen. Alles kan prima in orde zijn, maar voor hetzelfde geld beleef je je huwelijk maar half omdat je je toch niet mega in orde voelt. Natuurlijk ieder zijn eigen keuze hé
|
|
Edel
7-8-2010
|
26-11-2009 18:18:07
Hey,
Ik zou ook liever niet-zwanger trouwen!! Wij hebben al twee kindjes en het is toch niet altijd evident om zwanger te zijn! Bovendien is het leuker om naar beide gebeurtenissen apart uit te kijken!
Groetjes, Edel 07/08/2010
|
|
Ilse
10-4-2010
|
26-11-2009 20:00:24
Wij hebben met hetzelfde dilemma gezeten.. We hebben besloten om wel al te stoppen met de pil, maar onze voorzorgen te nemen tot aan de trouw.. Ik ben blij dat ik al gestopt ben met de pil, zo leer je ook je natuurlijke cyclus weer kennen, want dat vroeg ik me vooral af...Ik heb bijna 10 jaar de pil genomen, functioneert wel alles nog?? :-) Ben blij dat wij het zo doen eigenlijk.. Grtjes
|
|
Sofie
|
26-11-2009 21:09:10
Hey Gwen
We zullen inderdaad samen aftellen dan! Hier nog 170 dagen dat is tenslotte niet zo lang meer hé :-) En de bruidjes hieronder hebben mij weer overtuigd, ik wil echt 100% van de trouw genieten en daarna hebben we een hele huwelijksreis om eraan te beginnen :-) Mijn vriend en ik gaan nu nog even genieten van onze tijd met zijn tweetjes daarna zullen we er dubbel en dik klaar voor zijn!
Sofie
|
|
Wendy
16-5-2009
|
26-11-2009 21:18:20
Wij zijn in januari gestopt met de pil en waren met op ons huwelijk in mei met zijn drietjes! Het was een beetje sneller gegaan dan verwacht, maar het maakte onze dag eens zo speciaal. Ik was toen ongeveer 10weken zwanger en heb op mijn trouwdag geen last gehad van vermoeidheid. De adrenaline geeft je een enorme boost hoor! Ik heb er absoluut geen spijt van dat ik zwanger was. Het geeft onze trouwfoto's trouwens net dat ietsje meer. Binnen dit en drie weken zullen wij ons klein wondertje ontmoeten. Ik wens jullie alvast veel succes met de voorbereidingen van jullie huwelijk en met het maken van een kindje.
groetjes Wendy al 194 dagen getrouwd!
|
|
Lien
7-5-2010
|
27-11-2009 9:57:26
ik heb er ook bewust voor gekozen om te wachten. Vooraleer ik ten huwelijk werd gevraagd hadden we eerst gepland van eind dit jaar te stoppen met de pil. Maar nu we trouwen in mei hebben we dat uitgesteld, en zal ik dan stoppen met de pil. Ik wil gewoon niet trouwen met of een dikke buik, of de kans op een hele dag misselijk en vermoeid. En zoals mijn voorgangsters ook al aanhaalden...die enkele maanden maakt het verschil ook niet echt he.
Maar als jullie persoonlijk er wel voor willen gaan, gewoon doen zou ik zeggen!
|
|
bride
5-6-2010
|
27-11-2009 12:41:25
ik zou toch ook nog even wachten. je kunt nooit weten dat je last hebt van misselijkheid of dat je bijvoorbeeld plots platte rust krijgt voorgeschreven. Een huwelijk en een zwangerschap vind ik indiviudeel al speciaal genoeg, ik zou ze niet nog eens gaan combineren
|
|
Kathleen
22-5-2010
|
27-11-2009 12:50:21
piep, ik heb me net dezelfde vraag gesteld en heb besloten om te wachten tot na de huwelijksreis. Dan stop ik met mijn pil en kunnen we volop dromen van onze kinderwens en kunnen we na ons huwelijk genieten van een nieuwe stap in ons leven. Het lijkt me ook niet evident met zo'n bolle buik trouwen. Even uitstellen zou ik zeggen... X
|
|
Gwen
14-5-2010
|
27-11-2009 13:27:49
Hallo,
Iedereen bedankt voor de reacties het heeft zeer goed geholpen met het maken van de beslissing.
Gwen
|
|
Lieven
|
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|